دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

دورهمی مجردی پوریا پورسرخ و کامبیز دیرباز در رستوران ایتالیایی امیر قلعه نویی به صرف ریزوتو +تصاویر/ چقدر جوونن 

پنجشنبه، 25 مرداد 1403
ساعدنیوز: سرمربی تیم ملی مدت زمان زیادی است که در زمینه رستوران داری فعالیت میکند. پسر امیر قلعه نویی مدیر رستوران های زنجیره ای سرمربی تیم ملی است. در اینجا تصاویری جذاب از افتتاحیه رستوران ایتالیایی قلعه نویی با حضور ستاره های سینما می بینید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، اردشیر قلعه نویی، معروف به امیر قلعه نویی در سال 1342 به دنیا آمد. او اهل محله نازی آباد تهران است. پدرش نام های اردشیر و بابک را برای او و برادرش انتخاب کرد، اما از همان کودکی بیشتر با نام امیر صدایش می کردند. اردشیر 7 ساله بود که خبر دادند پدرش فوت کرده است. وی از سیزده سالگی شروع به کار کردن کرد و در کنار کار، فوتبال نیز بازی می کرد.

قلعه نویی در سال 1360 به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد و در اسفند 1360 از تیم راه آهن به شاهین رفت. شاهین در آن زمان ملی پوشان زیادی داشت. او اواسط لیگ سال 66 پس از پیروزی 2 بر صفر برابر پرسپولیس، شاهین را ترک کرد و به السد قطر رفت.

امیر زمستان 1367 به تهران بازگشت و این بار سراغ باشگاه استقلال تهران رفت، پای میز قرارداد نشست و پیراهن آبی را بر تن کرد.

اولین بازی وی به عنوان بازیکن استقلال در 19 اسفند سال 1367 مقابل پرسپولیس رقم خورد. این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار می شد به پنالتی کشیده شد و اردشیر پنالتی اش را از دست داد.

این بازیکن خلاق تا پایان دوره بازیگری اش تنها 19 بازی ملی انجام داد که اتفاقاً 18 بازی آن در سن 30 سالگی به بعد رخ داد. امیر اولین بار توسط ناصر ابراهیمی در سال 1364 به تیم ملی دعوت شد.

قلعه نویی جندین بار در دوران بازیگری مصدوم شد و دو مرتبه مصدومیت جدی را تجربه کرد. بار اول در سال 1371 و بار دوم آن در سال 1375 دچار مصدومیت شدید و طولانی شد که نهایتاً به خداحافظی او از فوتبال انجامید. تبعات مصدومیت شدید زانو در دوران پس از بازی هم همراه وی بود و چندین بار ناچار به جراحی زانو شد.

او در آبان 1381، یعنی در اواسط نیم فصل اول، برای اولین بار در لیگ برتر به عنوان سرمربی منصوب شد تا هدایت تیم ته جدولی استقلال اهواز را بر عهده بگیرد. استقلال اهواز این فصل را با سرمربی گری جلال چراغپور آغاز کرده بود، اما پس از اینکه از 4 بازی اول 3 باخت و 1 مساوی به دست آورد، چراغپور استعفا داد و مدتی بعد قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید اعلام شد.قلعه نویی 5 فصل کامل سرمربیگری تیم استقلال تهران را بر عهده داشته و در 2 مقطع دیگر (1381 و 1387) نیز تیم استقلال را در انتهای فصل در بازی های جام حذفی هدایت نموده است.

او در حال حاضر پس از منصور پورحیدری که 8 قهرمانی در مسابقات رسمی (3 بار لیگ تهران، 2 بار لیگ ایران، 2 بار جام حذفی ایران، و 1 بار جام باشگاه های آسیا) بدست آورد، با 5 قهرمانی در مسابقات رسمی در کنار زدراکو رایکوف که او هم 5 قهرمانی در مسابقات رسمی (2 بار لیگ تهران، 2 بار لیگ ایران، و 1 بار جام باشگاه های آسیا) بدست آورد، دومین مربی پر افتخار تاریخ باشگاه استقلال است.

پس از قهرمانی استقلال تهران با قلعه نویی در سال 1385 و نتایج ضعیف تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2006 و از طرفی خاتمه همکاری ایران با برانکو ایوانکویچ، شرایط تازه ای برای قلعه نویی مهیا شد. او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و همزمان در ادواری پست های مدیرفنی و رئیس سازمان فوتبال استقلال تهران را نیز بر عهده داشت. تیم ملی ایران با حضور او روی نیمکت در مسابقات جام ملت های آسیا (2007) با ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی کره جنوبی شد و از این رقابت ها دست خالی بازگشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 25 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
بهروز تابانی شیرشاه ایرانی و رقیب تبریزی هادی چوپان برای حریفان استیج مستر المپیا رجز خواند +فیلم/ می گه یا اول می شم یا دوم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «راپونزل»/ مکالمات پرکاربرد
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
خلاقیت خنده دار کارمند خانم در بسته بندی کادوی تولد همکارش با ژله+عکس/ تو باید مغزتو بیمه حوادث کنی😂
رونمایی از خواهر واقعی فریبا نادری عروس حشمت فردوس +عکس/ شباهت خواهرانه خانم بازیگر به آبجی فرشته
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی