ساعدنیوز
ساعدنیوز

محاکمه روحانی؛ آری یا نه؟

  چهارشنبه، 20 مرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه : محاکمه روحانی؛ آری یا نه؟
بعد از به پایان رسیدن دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی، او و وزرایش با انتقادات شدیدی مواجه هستند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که بخش اعظمی از شوکهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وارد شده به کشور در این دوره هشت ساله محصول بی تدبیری و بی کفایتی مردانی است که از سوی رئیس جمهور و وزرا به عنوان مدیر برگزیده شده اند.

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم و دوازدهم با برگزیدن کلید به عنوان نماد کمپین انتخاباتی اش، و با شعار تدبیر و امید، به مردم ایران قول داد تا در کمترین زمان ممکن تمام مشکلات ایران با غرب را از طریق تدبیر دیپلماتیک حل کرده و امید را به جامعه بازگرداند. برجام از سوی روحانی به عنوان دستاوردی تاریخی برای کشور توصیف شد و کل هشت سال حضور او در پاستور صرف طراحی، تصویب و بقای توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 شد. روحانی بر این باور بود که مشکلات کشور، اساساً سیاسی است و راه حل این مشکلات تعامل سازنده با جهان از طریق دیپلماسی فعال است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی های مختلف بر ماهیت اقتصادی مشکلات کشور تأکید کرده و از مسئولین خواسته اند که با فعال کردن منابع و صنایع داخلی به این مشکلات پایان دهند. به هر روی، روحانی و دولتمردانش راه بن بست تعامل با غرب را پیش گرفتند و در عمل بسیاری از منابع با ارزش ملی در این مسیر نابود شد. از دست رفتن دستاوردهای بزرگ هسته ای و فنی، ترور دانشمندان هسته ای، ترور حاج قاسم سلیمانی و تحریم های سنگین ناعادلانه بر علیه ملت ایران ثمره اعتماد به سیاست غلط تعامل سازنده با جهان بود! رویدادهای تاریخی نشان داده است که غرب و استکبار هیچگاه به تعامل مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل باور نداشته است و اساساً ساده باوری است که بگوئیم که غرب با محور مقاومت و بیداری اسلامی سر دوستی دارد. زمانی که رئیس دولت دوازدهم از گلابی و سیب برجام سخن می گفت، مردم در صف مرغ در کوران بحران سلامتی حاصل از پاندمی کرونا در مشقت و سختی روزگار سپری می کردند. در بحران ارزی کشور، دلارهای چهار هزار و دویست تومانی صرف واردات موز و اقلام غیرضرور به کشور شد تا جیب نورچشمی ها به قیمت فشار مضاعف بی سابقه به مردم از پول بیت المال پر شود. قانون مسیر روشنی را برای چنین مواردی مشخص کرده است. مجلس وظیفه دارد تا زمانی که رئیس جمهور از مسیر ابلاغی رهبری و نظام و اسناد بالادستی و قانون اساسی خارج می شود، وارد میدان شده و با استیضاح و اعلام عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور مستقر، زمینه را برای حضور فردی با کفایت تر در مسند ریاست جمهوری را مهیا کند. اما این ابزار قانونی هرگز به صورتی مؤثر از سوی مجلس دهم و یازدهم به کار گرفته نشد. هیچ مصلحتی بالاتر از احقاق حقوق ملت و دفاع از آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. بنابراین، رجوع به کلیشه مصلحت ثمری جز پایمال شدن حقوق ملت و تحمیل شرایط دشوارتر زندگی به مردم ندارد. با این حال، پیگیری قضایی ترک فعل های دولت دوازدهم حق مردم است. دستگاه قضایی وظیفه سنگینی در این خصوص دارد و لازم است که مسیری را که قوه مقننه فرصت ورود به آن را از دست داده، بپیماید. برای بررسی بیشتر موضوع محاکمه رئیس دولت دوازدهم به عنوان خواسته اقطاب ملت و بخش بزرگی از جامعه که به دلیل تصمیمات غلط و غرب گرایانه دولت دوازدهم فشارهای سنگینی را متحمل شده اند، به سراغ اندیشمند انقلابی و یار صدیق امام و رهبری جناب آقای دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا رفته ایم. نظر مخاطبان ساعد نیوز را به مطالعه این مصاحبه دعوت میکنیم:

تصویر

چاپ پول بی پشتوانه دلیل سقوط ارزش ریال و گران شدن ارزهای خارجی بود/ بخش بزرگی از گرانی ها به دلیل فسادهای گسترده در داخل دولت بود.

ساعد نیوز: آقای روحانی دلار 3500 تومانی را در سال 1392 از احمدی نژاد تحویل گرفت و در سال 1400 دلار 26000 تومانی را تحویل آقای رئیسی داد؟ در این 8 سال چه بلائی بر سر کشور آمده است؟

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: آقای احمدی نژاد بیشترین درآمد ارزی کشور را داشته است و این چیزی خارج از اراده دولت بود. شرایط جهان باعث این امر بود. بحران لیبی باعث شد تا نفت این کشور نتواند به بازار وارد شود و همین امر باعث شد تا قیمت جهانی نفت به صورت بی سابقه ای بالا برود. در سال آخر دولت احمدی نژاد کشور تحریم شد و این تحریم ها در دولت آقای روحانی ادامه یافت و حتی تشدید شد. تشدید شدن این تحریم ها در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی دلیلی جز بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای مذاکره نداشت! بالا رفتن قیمت ارز دلیلی جز سقوط ارزش ریال نداشت. تا جایی که حتی ریال کاهش ارزش نسبت به پول ملی عراق و افغانستان را تجربه کرد. علت این سقوط ارزش ریال هم چیزی جز چاپ پول بی پشتوانه برای تأمین هزینه های جاری توسط دولت نبود! به هر صورت، دولت مجبور بود تا حقوق کارمندانش را بپردازد و وقتی درآمدهای ارزی اش متوقف شد، چاره ای جز چاپ پول نداشت. با این حال خیلی از گرانی ها در جامعه به دلیل دست و دلبازی و ولخرجی ها، اشرافی گری، سؤاستفاده ها، رانت ها، و فسادهای گسترده اطرافیان رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرا بود! وقتی برادر رئیس جمهور فاسد است، برادر معاون اول فاسد است، دختر و پسر و داماد وزیر فاسد و دزد هستند، پدر داماد رئیس جمهور رانت خوار و فاسد است، دیگر کجا را شما می خواهید علاج کنید؟!

تصویر

افزایش حقوق کارمندان از سوی دولت، تلاش برای تحمیل بار اضافی به دولت بعدی بود/ ایجاد انتظار بدون پشتوانه، به نظر من، هدفش چیزی جز تخریب پیشاپیش دولت سیزدهم نیست.

عدم تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اتلاف وقت مردم و انتظار برای سراب تعامل با آمریکا از جمله عواملی بود که کشور را به این روز انداخت و مردم را در میان مشکلات فرآوان رها کرد. اما دولت در این ایام خیانت های بزرگی را مرتکب شد تا زمین سوخته را تحویل دولت بعدی بدهد. وقتی برای دادن حقوق معمولی کارکنان شما پول ندارید، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در آستانه شکل گیری دولت جدید دلیلی جز تلاش برای تحمیل بار بیشتر به دولت بعد ندارید. افزایش حقوق ها بدون پشتوانه و تأمین منابع یعنی ایجاد توقع و انتظار بی اساس! این یعنی دولت سیزدهم برای پرداخت این پول باید اسکناس بی پشتوانه بیشتری چاپ کند و همین موضوع به گرانی و تورم بیشتر دامن می زند. خب شما آمدید این حقوق ها را افزایش دادید تا کارمندانتان زیر بار گرانی کمرشان نشکند؛ درباره مردم عادی چه؟ تکلیف کسانی که حقوق بگیر نیستند چه می شود؟ کسانی که بار گرانی بیشتر کمرشان را می شکند. به نظر من، آقای روحانی این کار را عمداً کرد تا وضعیت را برای دولت آقای رئیسی دشوارتر سازد.

تصویر

عدم استیضاح روحانی دلایل متعددی دارد/ مجلس دهم خودش گرفتار فساد بود و مدافع رئیس جمهور بود/ مجلس یازدهم فرصت کافی برای این کار را نداشت.

ساعد نیوز: قانون برای مجلس در موارد مشابه یک حقوقی را تعیین کرده است. استیضاح رئیس جمهور حق مجلس شورای اسلامی است. چرا مجلس برای بهبود وضعیت دشوار زندگی برای مردم، از این حق استفاده نکرد؟

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: 3 سال از دولت دوم آقای روحانی در زمان مجلس دهم سپری شد. اکثریت مجلس دهم، اصلاح طلب بودند و طبیعتاً هر زمان بحث و طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح می شد، این طرح و بحث وتو می شد. خود این مجلس دهم دچار فساد اقتصادی شدیدی بود. 90 نفر از نمایندگان حاضر در مجلس دهم عمدتا به دلایل فساد اقتصادی از حضور در انتخابات مجلس یازدهم منع شدند. متأسفانه قانون اساسی هم قدرت رهبری در عزل رئیس جمهور را مشروط به اعلام عدم کفایت سیاسی از سوی مجلس شورای اسلامی کرده است. در مجلس یازدهم، این بحث استیضاح به صورت جدی مطرح بود ولی به دلیل بازه زمانی کم و عدم امکان انتقال مؤثر قدرت به فردی دیگر، این مسأله پیگیری نشد. از طرف دیگر، اگر استیضاح مطرح می شد، این یک بهانه خوب به دست روحانی بود که بگوید، اجازه ندادند من تحریم ها را بردارم! آقای روحانی هذیان گوترین شخصیت سیاسی در تاریخ 42 ساله انقلاب اسلامی است.

تصویر

آقای روحانی بزرگترین هذیان گوی کل تاریخ 42 ساله انقلاب اسلامی است/ مدیریت کرونا در دوره او افتضاح بود!

یکی از هذیان هایی که گفت این بود که با بیل زدیم کمر تحریم را شکستیم و با بیل دیگر کمر کرونا را شکستیم. این یک هذیان آشکار است. مدیریت کرونا در دوره آقای روحانی، افتضاح بود! در ایام عید و تعطیلات، جاده ها را باز کردند به روی مردم تا هرکسی هرجا دلش می خواهد برود. بعد از عید که زمان کار بود تصمیم گرفتند تا کشور را تعطیل کنند. این چه مدیریتی است که در فصل کار تعطیلی عمومی داشته باشیم و کاری را که در فصل تعطیلات می توانستیم انجام بدهیم را به فصل کار موکول کنیم.

تصویر

تابوی محاکمه سران در دوران تصدی گری باید شکسته شود/ این کار پایه های نظام را مستحکم و مردم را امیدوارتر می کند.

ساعد نیوز: امروز بسیاری از منتقدان دولت دوازدهم حرف از محاکمه آقای روحانی و وزرایش می زنند. نظر حضرتعالی درباره محاکمه آقای روحانی چیست؟ آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: این محاکمه باید در دوران تصدی ریاست جمهوری اش صورت می گرفت. به نظر من ما نیاز داریم این تابو را بشکنیم و یک تجدید نظر اساسی در این خصوص بکنیم. چه اشکالی دارد وقتی مسئولی فساد گسترده دارد ما بیاییم در دوران تصدی اش او را محاکمه کنیم؟! بحث تضعیت نظام را مطرح میکنند و این بحث درستی نیست. همه جای دنیا همین کار را می کنند و مسئولینی که فساد کرده اند را در هنگام تصدی گری شان، محاکمه می کنند. اتفاقاً این کار باعث تحکیم پایه های نظام می شود. دلایل متعددی برای محاکمه آقای روحانی وجود دارد. مجلس شورای اسلامی تخلفات گسترده دولت را به قوه قضاییه اعلام کرده است و طبیعتاً وظیفه قوه محترم قضائیه است که از حقوق ملت دفاع کند.

تصویر

در سال 92 آقای روحانی هفت میلیارد تومان فقط صرف تعمیر استخر ریاست جمهوری کرد/ اشرافی گری جزو لاینفک زندگی روحانی است!

یک مطلب دیگر هم هست. در کشور ما، مردم بین متهم و مجرم فرق نمی گذارند. به لحاظ حقوقی، این دو عنوان کاملاً متفاوت هستند. متهم می تواند برائت بگیرد ولی مجرم تکلیف اش مشخص است و باید مجازات شود. آقای روحانی عناوین اتهامی متفاوتی دارد. باید پاسخگوی این اتهامات باشد. در برابر فساد اقتصادی برادرش سکوت کرد و حتی اجازه پیگیری پرونده اش را نمی داد. وقتی به کرمان سفر کرد، برادر دزد و فاسد معاونش را که آن زمان برای مرخصی از زندان خارج شده بود، همراه خودش برد و این دهنکجی به قانون و ملت ایران است. در زمان ریاست جمهوری روحانی، بیت المال مورد اسراف و تبذیر قرار گرفت. در سال 92 هفت میلیارد تومان صرف تعمیر استخر ریاست جمهوری شد! هفت میلیاردی که الان در حکم بیش از صد میلیارد تومان است. یک ساختمانی را هم همین اواخر در جماران می ساخت برای دوران پس از ریاست جمهوری اش آنجا هم استخر ساخته است! خوشبختانه دولت سیزدهم این ساختمان را مهر و موم کرده است.

تصویر

روحانی دروغگو نیست بلکه خود دروغ است/ حضور او در پاستور جز ضرر برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم چیزی به همراه نداشته است.

بیت المال در نگاه آقای روحانی چیزی شبیه به علف خرس است. هر اندازه شما می توانید از این بیت المال اسراف کنید و بریز و بپاش داشته باشید. کسی که خودش گفته قبل از انقلاب هزینه کرایه دو تا اتاق را نداشته امروز بالاشهر نشین شده و خانه صدها میلیاردی دارد. "یا رب مباد که گدا معتبر شود/ گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود". آقای روحانی دروغگو نیست بلکه خود دروغ است. مدرک دکترایش دروغ است؛ اول انقلاب می گفت من دکترا دارم در حالی که لیسانس داشت. حضور او در پاستور، چیزی جز ضرر برای نظام نداشت. پیگیری سند 2030 علیرغم هشدار صریح رهبری خودش یک جرم بزرگ است و فقط همین یک تخطی از اسناد بالادستی نظام می تواند زمینه محاکمه روحانی باشد. دولت سیزدهم باید تمام بخشنامه های مرتبط با سند 2030 را لغو کند. به هر صورت، انتظار ما از قوه قضائیه محاکمه سریع و عادلانه حسن روحانی است!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
حسن
3 سال پیش

انشاالله هرکس به جمهوری اسلامی خیانت میکنه خدا ریشه بنیانشرو بکنه
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (214 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (183 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (52 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (45 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دکوراسیون خاص گوشه ای از خانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری با مبل دایره ای شکل/ نبات چه شیرین خوابه +عکس موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ خاطره جالب ژاله صامتی از دردسر نقش عروس بودنش در یک فیلم+ویدیو/ بازیگر نقش داماد ول کن نبود که باید با هم ازدواج کنیم آشپزی سالم آیسان خانوم برای رضا گلزار از ذرت و گوجه تا..../ چقدر به تغذیه آقاشون میرسه +عکس دردسر جدید برای نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چرا خواننده سرشناس کرد از سعید آقاخانی شکایت کرد؟+ویدیو رونمایی از ورژن ایرانی افسانه جومونگ با نوابغ طنز کشور +فیلم/ نگفتید از خنده میمیریم🤣 رونمایی از پوشش و ظاهر یک مرد گدا در دوره قاجار+عکس به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید تغییر استایل امیرمحمد متقیان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس نگاهی به حیاط باصفا و دلباز بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس واکنش فخری سریال بانوی عمارت به پیشنهاد ازدواج با یک مرد به عنوان زن دومش/ مریم مومن،: زاپاس کسی نمیشم!+فیلم همسر رهبر معظم انقلاب: من نمیخواهم پارتی بازی کنم+ فیلم ژست و استایل خاص و دیدنی بازیگران در عکس سلفی با برج ایفل/ از پوشش جالب مژده لواسانی تا خلاقیت بامزه لیلا بلوکات و نیما شاهرخ شاهی رونمایی از همسر و دختر باکلاس تهمینه میلانی برای اولین بار/ جشن تولد ساده و خلوت در یک رستوران شیک ایرانی+عکس تشویق بی امان نسرین مقانلو در کنسرت بعد از 2 سال عزاداری برای پسرش +ویدئو بوسه زیباترین دختر ایرانی روی صورت احسان علیخانی/ این صحنه دیدن داره😍+ویدئو زیبایی دلنشین نوه چشم رنگی و ناز محمود پاک نیت در آغوش پدربزرگش/ چقدر خوشگل و بانمکه+عکس نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات حامد بهداد در اولین روز فوت پدرش/ سادگی در نهایت زیبایی+عکس وفاداری عاشقانه همسر هاشمی رفسنجانی که پس از فوت ایشان هم لیوان و بشقاب شوهرشان را سر میز صبحانه می چینند+عکس مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ نگاهی به زمین فوتبال در باشگاه لاکچری هادی چوپان/گرگ پارسی مصدوم شد +فیلم نگاهی به مدرسه رشدیه تبریز، قدیمی ترین مدرسه ایران/ چه بنای زیبا و اصیلی+عکس کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! +ویدئو خلاقیت جالب و تحسین برانگیز دانش آموز ایرانی برای تبریک روز معلم با یک نامه عاشقانه/ لامصب قلبم اکلیلی شد😍+فیلم تصویری از خانه ابدی پدر داوود عابدی خبرنگار ورزشی/ روحش شاد و یادش گرامی دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم گریه‌های دردناک و بی امان فریبا نادری در مراسم خاکسپاری همسر جوان و هنرمندش+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس رونمایی یک معلم از خلاقیت دانش آموزش برای جمله سازی با کلمه تشکر/ این دفترمشق پربازدید شد+عکس خصوصیات اخلاقی 7 تا خواهر شوهر مهربون ریما رامین فر، همای سریال پایتخت و خانواده پرجمعیت امیر جعفری/ خدا حفظشون کنه خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 رونمایی از استایل جالب و دهه شصتی محسن تنابنده، نقی معمولی پایتخت و پدرش در یک عروسی/ الان چقدر شبیه باباشه+عکس خلاقیت خنده دار و منحصربفرد اوستای لوله کش در لوله کشی خانه مشتری حماسه آفرید+عکس/ من در به در دنبالت میگردم فوت و فن کارِت رو یاد بگیرم😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از 2 پسرش/ بهش نمیخوره پسرایی به این سن و سال داشته باشه+ عکس خوانندگی شاد و باحال امیرمحمد متقیان با رفقای هنرمندش/ ای خالق هر قصه من...+ویدیو رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند!
تیتر امروز   
موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده