دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

در مورد گیاه آروگولا چه میدانید؟ 

یکشنبه، 07 اسفند 1401
آروگولا که به نام منداب راکتی هم شناخته می شود یکی از انواع سبزیجات برگی است که از مدیترانه نشات گرفته و به دلیل طعم کمی ترش و فلفلی آن شناخته شده می باشد. در این قسمت از ساعد نیوز به خواص گیاه آروگولا می پردازیم.

آروگولا یک نوع سبزی برگ دار است که کمتر شناخته شده است. این گیاه در خانواده سبزیجات چلیپایی (خانواده کلم) قرار دارد و از دیگر اعضای این خانواده می توان به کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم بروکسل اشاره کرد. آروگولا بسیاری از مزایای این خانواده را داراست. برگ های آروگولا دارای طعم و مزه مطبوع و ملایمی هستند. همانند سایر سبزیجات برگ دار، آروگولا نیز حاوی مقادیرزیادی نیترات و پلی فنول مفید است.

طبق مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد، مصرف زیاد نیترات می تواند فشار خون را کاهش داده، میزان اکسیژن مورد نیاز در هنگام ورزش را کاهش داده و عملکرد ورزشی را تقویت کند. در این مقاله نگاهی عمیق به فواید سلامتی آروگولا، چگونگی افزودن آن به رژیم غذایی و خطرات سلامتی احتمالی مرتبط با خوردن آن می اندازیم. با ساعد نیوز همراه باشید.

مشخصات تغذیه ای آروگولا

طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا(USDA)، یک فنجان آروگولا با وزن حدود 20 گرم تقریباً 5 کالری دارد.

یک فنجان آروگولا حاوی موارد زیر نیز است:

  • 516 گرم پروتئین

  • 132 گرم چربی

با توجه به اهداف تغذیه ای روزانه یک فرد بزرگسال، یک فنجان آرگولا مقادیر زیر را نیز فراهم می کند:

  • 7/27 درصد ویتامین K

  • 2 درصد کلسیم

  • 5 درصد ویتامین C

آرگولا همچنین حاوی مقداری آهن، فولات، منیزیم، پتاسیم و پروویتامین A است.

فواید و مزایای آروگولا برای سلامتی بدن

محبوبیت آرگولا با فواید بی نظیر آن ارتباط دارد. این سبزی خوشمزه غنی از مواد مغذی از جمله فیبر و فیتوکمیکال های گیاهی است.

آروگولا دارای قند، کالری، کربوهیدرات و چربی کمی است و سرشار از چندین ماده مغذی حیاتی است که شامل موارد زیر هستند:

  • کلسیم : به لخته شدن طبیعی خون کمک می کند. همچنین برای سلامت استخوان، سلامت دندان، عملکرد عضلات و عملکرد عصبی ضروری است

  • پتاسیم : یک ماده معدنی و یک الکترولیت که برای عملکرد قلب و اعصاب حیاتی است. همچنین به انقباض طبیعی عضلات کمک می کند. پتاسیم به کاهش اثرات منفی سدیم کمک کرده و به همین دلیل ممکن است برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید باشد.

  • فولات : یکی از انواع ویتامین B است که به پشتیبانی از تولید DNA و سایر مواد ژنتیکی کمک می کند. این به ویژه برای زنانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند بسیار مهم است چون کمبود فولات در زنان باردار ممکن است منجر به اسپینا بیفیدا یا نقص لوله عصبی در جنین شود

  • ویتامین C : یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین C که به عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود برای سلامت بافت ها و جذب آهن از غذا مهم است

  • ویتامین K : به انعقاد خون کمک می کند. اگر به داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) نیاز دارید قبل از مصرف ویتامین K با پزشک مشورت کنید

  • ویتامین A : ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که از عملکرد سیستم ایمنی بدن، رشد سلول، دید در شب و سلامت کلی چشم پشتیبانی می کند. همچنین برای کمک به عملکرد کلیه، ریه و قلب نیز مفید است

مقایسه آروگولا با سبزیجات دیگر

  • برخلاف بسیاری از سبزیجات طعم فلفلی آروگولا، مزه ی خاصی به انواع سالادها و غذاها می بخشد

  • مانند جعفری با جویدن آن می توانید به رفع بوی بد دهان و خوشبو شدن دهان کمک کنید

  • مانند کاهو آن را برای تهیه سالاد به کار می برند. جالب است بدانید که گل ها، دانه ها و برگ های آرگولا همه خوراکی هستند.

نحوه استفاده از آروگولا

  • آروگولای خام خوشمزه است و می توان از آن به عنوان یک افزودنی سالم برای تهیه پیتزا، ناچو و ساندویچ ها استفاده کرد

  • می توان آن را به تنهایی به عنوان سالاد سرو کرد و برای چاشنی از روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کرد

  • گیاه آروگولا همچنین یک پایه عالی برای تهیه ی همه ی انواع سالادهاست

  • شکل و طعم برگ آروگولا آن را به مکمل جالب سالاد مرکبات و توت تبدیل کرده است

  • از آروگولا می توان به عنوان جایگزین ریحان برای تهیه سس پستو استفاده کرد

  • هنگامی که آروگولا پخته می شود، طعم فلفلی خود را کمی از دست می دهد و از نظر طعم ملایم تر می شود. از آروگولای پخته برای تهیه پاستا استفاده می شود

چگونگی استفاده از آروگولا

آروگولا معمولا به صورت دسته‌ای فروخته می‌شود. بنابراین بعد از خرید و زمان استفاده، به خوبی آن را بشویید. آروگولا اغلب در سالادها به صورت خام سرو می‌شود. طعم تند آن با طعم‌هایی مانند پنیر شور و مرکبات همخوانی زیادی دارد. همچنین در غذاهایی مانند پیتزا و پاستا و سایر فست فودها نیز استفاده می‌شود. آروگولا در انواع سس‌ها، سوپ، ماکارانی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طعم آروگولا

آروگولا دارای طعم تند فلفلی و کمی ترش است. این سبزی طراوتی دارد که آن را به یک سبزی محبوب در سالاد تبدیل کرده است. برگ‌ها ترد بوده و ساقه ظریفی دارند. زمانی که پخته می‌شود، بافتی شبیه به اسفناج دارد. عطر و طعم و تندی آروگولای پخته شده نسبت به آروگولای خام ملایم تر است.

آروگولا را می‌توان در سالادهای حاوی کاهو برای عطر و طعم بهتر مخلوط کرد. در چنین سالادی استفاده از انواع سرکه‌ها و یا آب مرکبات عالی است و طعم تند آروگولا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. رنگ سبز آروگولا در غذاهای پخته شده بسیار عالی است و به چشم می‌آید. در غذاهای حاوی اسفناج یا کاسنی فرنگی، به جای اسفناج و کاسنی می‌توان از آروگولا استفاده کنید. همراه با سیب زمینی و کالباس، آروگولای وحشی ترجیح داده می‌شود.
آروگولا در سس پستو نیز عالی است. سعی کنید هنگام تهیه این سس، از آروگولا و ریحان به میزان مساوی استفاده کنید.

عوارض جانبی آروگولا

هنگام انتخاب غذاها برای پیش ‌گیری از بیماری و دستیابی به سلامت خوب، مهم است به یاد داشته باشید که تغذیه کلی و الگوهای خوردن، مهم‌ ترین عوامل هستند. بهتر است یک رژیم غذایی سرشار از انواع غذاهای حاوی مواد مغذی بخورید تا اینکه روی غذاهای فردی متمرکز شوید.

افرادی داروهای رقیق کننده خون، مانند وارفارین (کوادامین) مصرف می کنند، باید از شروع ناگهانی بیشتر یا کمتر خوردن غذاهای حاوی ویتامین K پرهیز کنند، زیرا این ویتامین در لخته شدن خون نقشی اساسی دارد.

مصرف مقادیر بسیار زیاد نیتریت نیز می تواند مضر باشد. به خاطر داشته باشید که مصرف دوزهای زیاد غذاهای سرشار از نیترات می تواند با برخی داروهای خاص مانند نیترات ارگانیک، نیتروگلیسیرین یا داروهای نیتریت مانند تادالافیل و واردنافیل که آنژین را درمان می کنند، تداخل داشته باشد.

خلاصه

آروگولا یک نوع سبزی برگ دار است که کمتر شناخته شده است. این گیاه در خانواده سبزیجات چلیپایی (خانواده کلم) قرار دارد و از دیگر اعضای این خانواده می توان به کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم بروکسل اشاره کرد. آروگولا بسیاری از مزایای این خانواده را داراست. برگ های آروگولا دارای طعم و مزه مطبوع و ملایمی هستند. همانند سایر سبزیجات برگ دار، آروگولا نیز حاوی مقادیرزیادی نیترات و پلی فنول مفید است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن