دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

در مورد خواص قهوه دم سرد چه می دانید؟ 

شنبه، 06 اسفند 1401
قهوه سرد یکی از نوشیدنی هایی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و با استفاده از دانه های قهوه و آب سرد (به جای آب گرم) تهیه می شود. این روش باعث می شود که اسیدیته و تلخی قهوه کمتر شود. در این بخش از ساعد نیوز به خواص قهوه دم سرد می پردازیم.

حتما برای شما هم پیش آمده است که تمایلی به نوشیدن قهوه گرم نداشته باشید و در عین حال، احساس می‌کنید به یک نوشیدنی انرژی‌بخش نیاز دارید تا سرحال شوید. کلد برو یا قهوه دم سرد در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در بین علاقمندان به قهوه پیدا کرده است.

قهوه دم سرد یا همان کلد برو که گاهاً به نام قهوه سرد دم نیز می شناسید یکی از قهوه های جذاب دهه اخیر به حساب می آید که به مرور و با گذشت زمان توانسته با استقبال گسترده ای همراه شود و قطعا این همه استقبال در جهان برای آن بدون دلیل نبوده است، به همین خاطر سعی داریم فواید قهوه دم سرد را بری شما بازگو کنیم.

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که اگر دوست دار قهوه و نوشیدن آن می باشید گاها میلی به نوشیدن یک فنجان قهوه گرم ندارید و دنبال گزینه ای هستید که همان حس یک قهوه دم کرده گرم را و یا حتی بیشتر به شما بدهد، اما افزودنی خارجی مانند یخ، بستنی و… به آن اضافه نشده باشد.

انواع قهوه دم سرد

  • قهوه یخی: قهوه معمولی سرو شده روی یخ، چه مخلوط شده چه مخلوط نشده است.

  • قهوه نیتروژنی: قهوه دم سرد نیترو حاوی گاز نیتروژن که نتیجه قهوه ای کرمی و شیرین تر با کف نرم تر روی آن است.

  • قهوه دم سرد نیو اورلئان: روند خیساندن قهوه مثل قهوه دم سرد است اما کاسنی هم به آن اضافه می شود که به قهوه طعمی شیرین می دهد. شیر و شکر یا شیرین کننده های دیگر یک نوشیدنی کرمی سرد با کافئینی قوی و عالی درست می کنند.

دلیل علمی فواید قهوه دم سرد به قهوه معمولی!

اینکه شما قهوه دم سرد را نسبت به قهوه دم گرم فقط به خاطر ذائقه تان ترجیح دهید موضوع کاملا متفاوتی می باشد، اینکه شما چه چیزی را بیشتر دوست دارید با اینکه کدام یک برای شما بهتر و مفیدتر است موضوع متفاوتی می باشد، پس چقدر عالی می شود که سلیقه شما با گزینه مفیدتر یکسان شود!

از لحاظ علمی و تخصصی در این سبک قهوه، فرآیند استخراج کاملا متفاوت است، بخاطر اینکه از آب سرد یا آب با دمای معمولی برای خیساندن آسیاب های قهوه استفاده می شود و از این فرآیند یک مایع غلیظ تشکیل و استخراج می شود که در ادامه آن را صاف و رقیق می کنید تا یک فنجان قهوه دم کرده سرد مناسب برای نوشیدن آماده شود.

واکنش شیمیایی دانه های قهوه به آب سرد کاملا متفاوت است و کمبود گرما باعث می شود که روغنها و اسیدهای خاصی در آب شما آزاد نشود و همین موضوع است که قهوه دم سرد (کلد برو) را نسبت به قهوه معمولی گزینه بسیار بهتری می کند.

خواص قهوه سرد

فرایند آماده‌سازی قهوه سرد دمی یا کلد برو نیاز به زمان زیادی دارد. حدود 24 ساعت دانه‌های قهوه در آب سرد می‌مانند تا آهسته روغن و عصاره آنها خارج شوند. به همین دلیل گفته می‌شود کافئین موجود در قهوه دم سرد در مقایسه با قهوه‌های داغ بیشتر است. البته مقدار کافئین به نسبت مقدار قهوه به آب هم بستگی دارد.پیش از اینکه فواید قهوه دم سرد را با شما در میان بگذاریم، بهتر است با روش آماده کردن آن آشنا شوید.

سوخت‌وساز بدن را بالا ببرید

از آنجاکه قهوه دم سرد کافئین بیشتری دارد، برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. کافئین بالا، سوخت‌وساز بدن شما را افزایش می‌دهد و بهترین نوشیدنی قبل از ورزش است. در فرایند تهیه قهوه دم سرد از شیر و شکر استفاده نمی‌شود. این قهوه خالص و تلخ و بهترین انتخاب برای لاغری است.

سرحال شوید

بیشتر افراد برای بالابردن انرژی و ایجاد نشاط قهوه می‌نوشند. کافئین قهوه کلد برو می‌تواند شما را شب قبل از امتحان بیدار نگه دارد تا بیشتر درس بخوانید. البته این روش توصیه نمی‌شود و باعث اختلال در خواب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن قهوه سرد باعث کاهش افسردگی می‌شود.

بیماری‌های قلبی و دیابت را از خود دور کنید

قهوه سرد دمی یا کلد برو مقدار زیادی فنلی، منیزیم و تریونلین دارد که از سلول‌های قلبی در برابر آسیب محافظت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند، نوشیدن قهوه سرد دمی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را حدود 15 درصد کاهش می‌دهد. با این ‌حال، نباید بیش از 2 تا 3 فنجان قهوه کلد برو در طول روز بنوشید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه سرد و کلروژنیک اسید آن در بهبود بیماری دیابت موثر است. بیماری دیابت یک عارضه جدی و مزمن است، در صورت تائید پزشک خود می‌توانید در کنار درمان‌های اصلی، روزانه یک فنجان قهوه کلد برو بنوشید.

حافظه خود را تقویت کنید

بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون باعث فراموشی و از دست دادن حافظه می‌شوند. متاسفانه این بیماری‌ها درمان قطعی ندارند و باعث تخریب بافت مغز می‌شوند. مصرف قهوه سرد و سرشار از کافئین، باعث ایجاد سرخوشی و ترشح دوپامین در مغز می‌شود.در بیماری آلزایمر و فراموشی هم مغز با کمبود دوپامین مواجه است، بنابراین قهوه سرد به بهبودی این بیماری کمک می‌کند.

سیستم گوارشی و کلد برو کافی

با وجود اینکه قهوه دم سرد در مقایسه با قهوه‌های دیگر کافئین بیشتری دارد، اما پلی‌ساکارید موجود در آن هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. پلی‌ساکارید نوعی قند است که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و فرآیند هضم را تسهیل می‌بخشد.

قهوه داغ باعث تحریک معده‌های حساس می‌شود و ممکن است اسید معده را افزایش دهد. در چنین مواردی بهتر است قهوه کلد برو را جایگزین قهوه داغ کنید.

قهوه دم سرد در مقایسه با قهوه داغ قلیایی‌تر است. کسانی که دچار رفلاکس معده می‌شوند و اسید معده آنها بالا است، قهوه کلد برو بنوشند. قهوه داغ ترکیبات اسیدی دارد و باعث تحریک معده شما می‌شود.

خلاصه

قهوه، نوشیدنی رایجی است که معمولا به صورت گرم آن را می‌نوشند. در سال‌های اخیر انواع قهوه سرد مثل کلد برو و آیس کافی طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است .قهوه سرد خواص درمانی زیادی دارد.افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند با نوشیدن قهوه سرد مشکلات شان تعدیل پیدا می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟