دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

درمان افسردگی پس از اولین رابطه جنسی 

چهارشنبه، 15 شهریور 1402
افسردگی بعد از اولین رابطه ، نه تنها موجب استرس در خود شخص، بلکه موجب ناراحتی و رنج همسر نیز می شود.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره روش های درمان این نوع افسردگی بیشتر بحث می کنیم.

رابطه جنسی ، رابطه ای است که طبیعتا از آن هیجان ، شور و شادی انتظار دارید . اما ممکن است احساساتی غیر منتظره مانند غم یا افسردگی را تجربه کنید . اگر بعد از رابطه ، افسردگی و ناراحتی را احساس کردید ، نگران نباشید. شما تنها نیستید و افسردگی بعد از رابطه جنسی اتفاقی است که افراد زیادی با آن موجه می شوند.

درمان افسردگی پس از اولین رابطه

برای درمان افسردگی پس از اولین رابطه جنسی معمولا متخصصان و روانشناسان روش های مختلفی را به افراد ارائه می دهند. این روش ها متناسب با نوع مشکل و میزان بروز افسردگی در آن ها متفاوت است. تشخیص درست افسردگی و علل ایجاد آن ها می تواند در تعیین روش درمان افسردگی بعد از روابط جنسی تاثیر مثبتی داشته باشد. در زیر می توانید روش های درمان افسردگی بعد از اولین رابطه را مشاهده فرمایید:

شفاف سازی

یکی از روش های رایجی که روانشناسان برای درمان افسردگی های جنسی در افراد بکار می برند، شفاف سازی است. دانستن علت بروز احساسات ناخوشایند در افراد و احاطه کامل فرد بر روی احساسات خود و دلیل بروز آن ها می تواند در کاهش تنش ها و استرس های فرد موثر واقع شود و میزان احساسات ناخوشایند او را به حد قابل توجهی کاهش دهد.

تعامل با همسر

روش دیگری که می تواند در کاهش استرس و اضطراب پس از رابطه جنسی موثر واقع شود، گفتگو با همسر است. زمانی که دو نفر یک رابطه به صورت مستقیم و بدون جانب داری پیرامون کیفیت و چگونگی رابطه جنسی خود صحبت می کنند بسیاری از مشکلات و سوء تفاهمات برطرف می شود.

درمان جسمی

در برخی از موارد با مشاهده مشکلات جسمی که در فرد وجود دارد و سبب عدم تجربه لذت او در جریان رابطه جنسی شده است، روانشناس مربوطه اقدام به درمان جسمی و پیگیری روند انجام آن می کند. با برطرف شدن مشکلات جسمی که فرد در جریان رابطه جنسی دارد، استرس ها و ناخوشایندی ها کاهش می یابد و افسردگی درمان می شود. از جمله این موارد می توان به زود انزالی در آقایان و مشکلات عفونی در بانوان اشاره کرد.

درمان استرسی

یافتن ریشه بروز استرس در زمان برقراری رابطه جنسی و دلیل هجوم اضطراب به فرد با شروع رابطه، می تواند زمینه های برطرف سازی این مشکلات را توسط متخصصان هموار سازد. مرتفع کردن علل و عواملی که سبب عدم تجربه لذت از سوی فرد در جریان رابطه جنسی می شود روش دیگری در درمان افسردگی جنسی است.

تقویت اعتماد به نفس

برخی از افراد به دلیل عدم برخورداری از اعتماد به نفس کافی، در جریان رابطه جنسی دچار احساسات متناقض و ناخوشایندی می شوند. این احساسات عمدتا بر روی کیفیت رابطه جنسی تاثیر می گذارند و سبب بروز استرس و اضطراب دائمی در فرد می شوند. با تقویت اعتماد به نفس در افراد این استرس ها کاهش می یابد و افسردگی درمان می شود.

سخن پایانی

داشتن اولین رابطه جنسی می‌تواند باعث بروز احساسات مختلفی مانند شادی، هیجان و سردرگمی در افراد شود. بهتر است برای رابطه‌ای لذت‌بخش و سالم، با همسر خود درباره نیازها، احساسات و نگرانی‌های خود صحبت کنید. توجه به احساسات یک‌دیگر و آرامش داشتن می‌تواند رابطه خوبی را ایجاد کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در ساخت دیوار جلوی پنجره‌ حماسه آفرید+عکس/مغز نیست که معدن طلاست🤣
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
حیات وحش ؛ لحظات هیجانی نبرد حیوانات /مبارزه هزارپا با مارمولک و موش / موش غول پیکر اسیر هزارپا شد!!
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی