دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

دستور تهیه شیرینی نعلی خوشمزه و مجلسی در منزل 

چهارشنبه، 24 دی 1399
شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه و مجلسی ایرانی است که مانند شیرینی مربایی برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

تهیه شیرینی خانگی برای علاقه مندان به پخت و پز از کارهای لذت بخش است و علاوه بر این، شیرینی خانگی از نظر طعم و مزه منحصر به فرد است. در بین شیرینی های مناسب عید نوروز مانند ساق عروس، پادرازی، پفکی، قرابیه و … شیرینی نعلی یکی از پرطرفدارترین و خوش خوراک ترین شیرینی ها است. این شیرینی خوشمزه به دلیل شکل نعل مانندش به شیرینی نعلی معروف شده است.

روش تهیه شیرینی نعلی خانگی پیچیدگی چندانی ندارد اما مانند بیشتر شیرینی های عید نوروز خمیر لطیفی دارد و این خمیر از حساسیت بالا برخوردار است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نعلی

  • آرد: ۱۷۰ گرم
  • پودر قند: ۴۰ گرم(حدود ۱/۳ پیمانه)
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر پسته، شکلات، پودر نارگیل برای تزیین

دستور پخت شیرینی نعلی

ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شده و نرم شود. در ادامه کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کشدار و غلیظ شود.

پس از اینکه پودر قند و کره به خوبی کشدار شدند، تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و با همزن چند دقیقه می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و کم کم اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم.

مخلوط کردن مواد را تا زمانی ادامه می دهیم که خمیری یکدست به دست بیاید. پس از اینکه خمیر اماده شد به اندازه نصف گردو از آن بر می داریم و با دست آنرا به شکل لوله شکل می دهیم، سپس دو سر آنرا به هم نزدیک می کنیم.

می توانید دو سر را باز بگذارید مثل نعل اسب یا اینکه روی هم قرار دهید و با فشار دست به هم بچسبانید تا شکل اشک شود. سنی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم یا اینکه با کمی روغن چرب می کنیم، سپس شیرینی ها را داخل سینی فر می چینیم.

به همین ترتیب تمام خمیر را حالت می دهیم و داخل سینی فر می چینیم. از ۱۵ دقیقه قبل فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شوند.

پس از اینکه شیرینی ها پختند آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، مقداری گاناش شکلاتی درست می کنیم و دو سمت شیرینی ها را داخل گاناش داغ می زنیم و روی سینی فر می چینیم.

در حالی که شکلات روی شیرینی ها هنوز داغ است مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل هم روی شیرینی ها می پاشیم و پس از اینکه شکلات خودش را گرفت، داخل ظرف مورد نظر می چینیم و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر بخه جای کره از مارگارین استفاده شود ماندگاری شیرینی ها بیشتر می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟