دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

علت ارضا نشدن زن در رابطه جنسی و روش های درمان 

سه شنبه، 05 اسفند 1399
درمان با استروژن یکی از روش های درمانی دارویی در ارضا نشدن زن در رابطه جنسی می باشد. استروژن درمانی سیستمیک می ‌تواند اثر مثبتی بر عملکرد مغز و خلق و خو داشته ‌باشد. این عامل به صورت مستقیم بر سیستم پاسخ جنسی تاثیر می‌ گذارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آنورگاسمیا (عدم ارگاسم) یک اصطلاح پزشکی برای مشکل ارضا شدن زنان بعد از تحریک جنسی بیش از اندازه می باشد که منجر به ناراحتی ها و مشکلات شخصی خواهد شد. عدم رسیدن به ارگاسم، امری شایع است و تعداد بسیاری از زنان تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند. میزان و شدت ارگاسم در هر فردی متفاوت و متغیر است و تعداد دفعات ارگاسم در هر فرد و میزان تحریک لازم برای رسیدن به ارگاسم متغیر می باشد. درواقع، اکثر زنان صرفاً فقط با دخول به ارگاسم نمی رسند. علاوه بر این، ارگاسم اغلب برحسب سن، بیماری ها و مشکلاتی در سلامتی یا مصرف داروها تغییر می کند.

نشانه های ارضا نشدن زن در رابطه جنسی

در اصل خانمی که در اول یا آخر رابطه جنسی با همسرش ارضا نمی شود به اختلال ارگاسم دچار شده که هرچقدر هم همسرش یا خودش ناحیه تناسلی و اندام های مختلف بدنش را تحریک کند به ارگاسم نمی رسد که در نهایت گفتیم فرد حتی ممکن است در کنار لذت نبردن در بلند مدت به افسردگی نیز دچار شود. اکنون شما هم می خواهید بدانید که به این نوع اختلال گرفتار شده اید یا نه؟ آیا شما هم بعضی از مواقع در حین رابطه جنسی ارضا نمی شوید؟ کافیست نگاهی به شایع ترین نشانه ها و علائم ارضا نشدن زن در رابطه جنسی بیندازید تا متوجه شوید که دچار این اختلال شده اید یا خیر. از علائم یا نشانه های ارضا نشدن زن در رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رسیدن به ارگاسم با تاخیر زیاد
  • تعداد دفعاتی که به ارگاسم می رسد کم است
  • در بسیاری از اوقات حتی ارگاسم را تجربه نمی کند
  • حس های فیزیکی فرد هنگام به ارگاسم رسیدن بسیار ضعیف هستند یعنی کیفیت ارگاسم پایین است

آیا ارضا نشدن در رابطه جنسی علتی دارد؟

تا به اینجا دانستید که ماهیت ارضا نشدن زن در رابطه جنسی و اختلال های رسیدن به ارگاسم چیست. اما بسیاری از خانم ها علتی برای دچار شدن به این اختلال پیدا نکرده اند به نظر شما علت چیست؟ به طور کلی اگر یک خانم به هر نوع اختلال ارگاسمی دچار شده باشد به دو علت است علل روانشناختی و زیستی. اگر می خواهید در مورد علل روانشناختی و زیستی ارضا نشدن زن در رابطه جنسی بدانید کافیست باز هم ما را دنبال کنید.

علل روانشناختی ارضا نشدن زن در رابطه جنسی

به طور کلی اگر یک خانم بخواهد با همسرش اقدام به برقراری رابطه جنسی کند باید آمادگی هایی مانند آمادگی روحی و شرایط روانی مناسب در حین نزدیکی برخوردار باشد. در اصل اگر خانم در ابتدای برقراری رابطه جنسی امادگی های لازم را نداشته باشد منجر به ارضا نشدن زن در رابطه جنسی می شود. از جمله عوامل روانشناختی ارضا نشدن زن در رابطه جنسی عبارت هستند از :

  • مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب یا افسردگی که می توانند لذت بردن خانم را محدود کنند.
  • نارضایتی از شرایط بدنی و ظاهر اندام ممکن است باعث شود بر فرد فشار روانی وارد شود.
  • استرس و فشار مالی خانم ها.
  • باورهای فرهنگی و مذهبی فرد نقش مهمی در تجربه های جنسی فرد بازی می کنند.
  • ترس از بارداری یا بیماری های مقاربتی .
  • خجالت کشیدن و احساس گناه در مورد لذت بردن از تجربیات جنسی.
  • قرار گرفتن در معرض سوء استفاده جنسی یا عاطفی در گذشته.
  • عدم ارتباط صحیح با شریک زندگی، درگیری های حل نشده، دعواها و تعارضات باقی مانده.
  • خیانت و یا عدم اعتماد .
  • شک به همسر .

علل زیستی ارضا نشدن زن در رابطه جنسی

  • بیماری ها : بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های عصبی مانند ام اس می تواند بخشی از چرخه پاسخ جنسی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • بیماری های زنانه : اوج لذت جنسی ممکن است با انجام جراحی های زنانه مانند سرطان دچار تغییر شود.
  • داروها : مهار کننده های انتخابی باز جذب سروتونین، دارو های فشار خون، آنتی هیستامین ها و دارو های ضد افسردگی و ضد اضطراب ممکن است در رسیدن به ارگاسم اختلال ایجاد کنند.
  • مصرف الکل و سیگار : مصرف بیش از حد الکل می تواند توانایی عضلات را برای رسیدن به ارگاسم تحت تاثیر قرار دهد. مصرف سیگار هم همان عملکرد را با محدود کردن جریان خون دارد.
  • روند پیری : با افزایش سن تغییرات طبیعی در آناتومی، هورمون ها، سیستم عصبی و سیستم گردش خون ایجاد می شود که همگی می توانند بر روی تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارند. برای مثال به خاطر کاهش سطح استروژن در طی انتقال به یائسگی جریان خون به واژن و کلیتوریس کاهش می یابد.

درمان روانی ارضا نشدن زنان

به طور کلی دو نوع راه یا همان روش برای درمان ارضا نشدن زن در رابطه جنسی وجود دارد اولین روش درمانی این اختلال، درمان روانی می باشد. یکی از گزینه های درمان روانی کمک از مشاوره است. در حقیقت مشاوره درگیری ها و اختلافات در زندگی زناشویی که یکی از علل های آنورگاسمی و ارضا نشدن در زنان هستند را پیدا می کند. سپس این مشاوره از طریق حل اختلافات و تنش ها تلاش می کند زندگی زناشویی شما را اصطلاح کند.

یکی دیگر از گزینه های درمان، رفتار درمانی شناختی می باشد اما رفتار درمانی شناختی چیست؟ در این نوع درمان روانی ابتدا پزشک تکنیک هایی که در شناخت درمانی اختلالات کژکاری جنـسی به کار می روند را بررسی می کند. این اختلالات شامل طیفی از روش هایی هستند که به طور مستقیم بر افزایش مهارت های شناختی و کاهش فعالیت های شناختی متمرکز می شوند.

درمان دارویی ارضا نشدن زنان

درمان با استروژن یکی از روش های درمانی دارویی در ارضا نشدن زن در رابطه جنسی می باشد. استروژن درمانی سیستمیک می تواند اثر مثبتی بر عملکرد مغز و خلق و خو داشته باشد. این عامل به صورت مستقیم بر سیستم پاسخ جنسی تاثیر می گذارد. استروژن درمانی موضعی در شکل های کرم واژینال یا یک شیاف هستند که در واژن قرار داده شده یا مالیده می شوند که موجب افزایش جریان خون و بهبود تحریک جنسی خواهند شد. درمان با هورمون تستوسترون یکی دیگر از روش های درمان دارویی برای ارضا نشدن زن در رابطه جنسی می باشد. چون که تستوسترون نقش مهمی در عملکرد جنسی زنان بازی می کند و این ماده حتی ممکن است به افزایش تحریک جنسی کمک کند.

درمان ارضا نشدن زنان با تغییر سبک زندگی

به شما گفتیم که به طور کلی دو نوع درمان دارویی و روانی برای ارضا نشدن زن در رابطه جنسی وجود دارد. اما یکی دیگر از راه های درمان ارضا نشدن زن در رابطه جنسی تغییر سبک زندگی می باشد که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. بخش کلیدی و اصلی درمان تغییر سبک زندگی با همسر و رسیدگی به مشکلات عاطفی است که می توانند بسیار استرس زا باشند و بر ارضا نشدن زنان تاثیر دارند.

به عبارتی صریح تر لازم است زنان درک عمیقی از بدن خود داشته باشند و انواع محرک های جنسی مناسب خود را بشناسند. شناخت بدن و اینکه بدانید دوست دارید چگونه تحریک شوید باعث رضایت جنسی و به مرور موفقیت در ارضا شدن می شود. به همین دلیل از همسر و شریک خود بخواهید تحریک جنسی را بیشتر کند. چون برخی از زنانی که در رابطه جنسی ارضا نمی شوند معمولا به اندازه کافی مورد تحریک و معاشقه قرار نگرفته اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب