امکانات و مزایای خودروی هایما S7

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مزایای خودروی هایما S7
از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، گرمکن آینه‌های بقل، سیستم ترمز کمکی و ترمز ضد قفل، صندلی برقی راننده، دوربین 360 درجه، سنسور نور، سیستم صوتی قدرتمند مجهز به اسپیکرهای متعدد در فضای خودرو، استارت دکمه‌ای و …. اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ایران خودرو در سال 1394 هایما S7 را به عنوان کراس اوری تک دیفرانسیل و تنها در تیپ «اتوماتیک» به بازار معرفی کرد. هرچند S7 دنده ای راهی بازار کشورمان نشد اما امکانات مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروزکنترل، تنظیم نزدیکی ستون فرمان و رینگ های بزرگتر تنها مختص مدل اتومات آن است. در سال 1396، مدل توربوشارژ S7 با پیشرانه 1.8 لیتری توربو و با ظاهری متفاوت و فیس لیفت شده درکنار تجهیزات بیشتر، به بازار ایران آمد که خطوط عمودی جلوپنجره اش، از بارزترین تفاوت های S7 توربو با S7 دو لیتری است. باتوجه به شتاب گیری بسیار بهتر مدل توربو نسبت به مدل دو لیتری و همچنین وجود امکانات بیشتر، می توان گفت که S7 توربو شانس موفقیت بیشتری نسبت به برادرش در ایران دارد. هرچند که عرضه محدود S7 توربو باعث شده است تا این خودرو نسبت به سایر رقبای چینی اش از جمله جک S5 و چری تیگو5 کار سخت تری در بازار ایران داشته باشد. از ابتدای سال 97 نیز تولید S7 دو لیتری، متوقف شد.

در بازار امروز ایران خودروهای چینی بی شماری حضور دارند که در این بین مدل های موفق و پر طرفداری نیز به چشم می خورد. هایما S7 در اولین نسل خود با تنفس طبیعی به بازار معرفی شد. بعد از آن نسل دیگری از این خودرو یعنی هایما S7 توربو وارد بازار ایران شد که تولید نسل اول را متوقف کرد. اما چرا هایما S7؟ چرا هایما S7 بخریم؟

تصویر
طراحی ظاهری هایما S7

ایمنی تضمین شده هایما S7

یک دلیل برای اینکه هایما S7 بخریم این است که هایما خودروی است که تازه وارد بازار شده است، با این حال امکانات ایمنی خوبی در این مدل تعبیه شده است. در هایما S7 شاهد ترمزهای دیسکی هم در عقب و هم در چرخ های جلو هستیم. در این مدل از ترمز ضد قفل یا همان ABS استفاده شده است.

همچنین سیستم های ترمز کمکی و BAS هم در این خودرو کار گذاشته شده اند. در هایما S7 چهار کیسه هوا قرار داده شده است. هایما S7 همچنین دارای سیستم هوشمند دید عقب است که این مورد در حین پارک خودرو به شما کمک می کند. از دیگر امکانات ایمنی هایما S7 می توان به کمربند ایمنی سه نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل کننده باد لاستیک ها و … اشاره کرد.

البته نباید فراموش کرد که برخی از نمونه های چینی موجود در بازار آوازه خودروهای چینی را خراب کرده اند که همین امر در حین خرید کمی خریداران را منصرف می کند. در این مدل اما خبری از این ماجرا نیست.

ظاهر زیبا ، دلیلی برای اینکه هایما S7 بخریم

در هایما S7 شاهد ظاهر زیبا و نیمه اسپرت هستیم. این خودرو با ابعادی مناسب، برای یک خانواده کاملا مناسب است. در نمای جلویی خودرو اولین چیزی که به چشم می خورد نشان هایما بر روی جلو پنجره نسبتا بزرگ همراه با خطوط موازی این خودرو است.

در پایین و میانه سپر چراغ های مه شکن را خواهیم داشت که به صورت دایره ای طراحی شده اند. چراغ های جلویی هایما S7 کمی الهام گرفته از یکی دیگر از سدان های موفق چینی موجود در بازار یعنی لیفان x60 است. در نمای جانبی و نمای پشتی سعی شده تا سادگی خودرو حفظ شود. در نمای جانبی یک خط بلند و حجم دهنده می بینیم که بدنه خودرو را از یکنواختی درآورده است.

نمای پشتی هم عاری از هرگونه زرق و برق اضافی است. در نمای پشتی شاهد یک خط کرومی بر روی سپر پشتی هستیم. به طور کلی نمی توان ایرادی از ظاهر این سدان چینی گرفت. این خودرو ظاهر جدید و البته زیبایی دارد که کم کم در بین مردم در حال جا افتادن است.

تصویر
طراحی ظاهری هایما S7

امکانات رفاهی

یکی از مهم ترین دلایلی که می گوییم چرا هایما S7 بخریم این است که در هایما S7 امکانات رفاهی نسبتا قابل توجهی تعبیه شده است. از امکانات رفاهی این خودرو می توان به کروز کنترل، گرمکن آینه های بقل، سیستم ترمز کمکی و ترمز ضد قفل، صندلی برقی راننده، دوربین 360 درجه، سنسور نور، سیستم صوتی قدرتمند مجهز به اسپیکرهای متعدد در فضای خودرو، استارت دکمه ای و …. اشاره کرد.

هایما S7 همچنین دارای سنسور باران است. در این خودرو همچنین شاهد فناوری ورود بدون کلید هستیم که برای مدتی در این رده آپشن قابل توجهی است. در داخل کابین هایما S7 شاهد تودوزی و چرم دو رنگ هستیم که حس و حال لوکسی به فضای داخلی خودرو می دهد. در هایما S7 یک نمایشگر 7 اینچی لمسی تعبیه شده است که می توانید سیستم صوتی و برخی دیگر از امکانات خودرو را با آن کنترل کنید.

کلیدها و دکمه ها نیز در مناسب ترین مکان برای راننده و سرنشینان قرار گرفته اند. به طور کلی هایما S7 در این بخش هرچه در توان داشته را به نمایش گذاشته است و سعی کرده تا بهترین کیفیت را ارائه دهد.

قدرت موتور و مصرف سوخت هایما S7

همانطور که اشاره شد هایما S7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربو شارژ وارد بازار شد. در مدل تنفس طبیعی شاهد موتور 2 لیتری با جعبه دنده 5 حالته هستیم. اما در مدل توربو هایما S7 دیگر خبری از موتور 2 لیتری نیست. در مدل توربو شاهد موتور 1795 سی سی و جعبه دنده 6 حالته هستیم.

این SUV خانوادگی دارای ابعاد 4498 میلی متر طول و 1830 میلی متر عرض است که وزنی حول و حوش 1510 کیلوگرم دارد. از لحاظ مصرف سوخت هایما S7 به طور ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر سوخت مصرف می کند که رقم قابل قبولی است. موتور هایما S7 توانایی تولید 170 اسب بخار نیرو و 230 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. با این خودرو شتاب بالایی را تجربه نخواهید کرد اما سرعت قابل قبولی برای ارائه دارد که این امر در کنار فرمان برقی و همچنین واکنش سریع در پیچ ها تکمیل می شود.

تجربه رانندگی با هایما S7

یکی از دلایلی که بر اساس آن می گوییم چرا باید هایما S7 بخریم این است که در این خودرو شاهد فرمان پذیری سریع و همچنین نرم هستیم که در نتیجه سواری را برایتان دلنشین تر می کند. در داخل اتومبیل فضای کافی برای افراد در نظر گرفته شده است که این امر در مسافت های طولانی نکته مثبتی است.

از لحاظ شاسی و عملکرد فنربندی هایما S7 نمایش خوبی داشته است. به طور کلی یک خودروی قدرتمند در جاده های کفی با شتاب مناسب و فرمان پذیری سریع و عالی، ظاهر متفاوت و زیبا، کیفیت کابین داخلی و امکانات رفاهی مناسب که می تواند جز گزینه های شما برای خرید یک خودرو باشد.

از لحاظ بازار دست دوم و خرید و فروش این خودرو وضعیت بدی ندارد اما از نظر تهیه لوازم و قطعات جانبی ممکن است کمی به مشکل بر بخورید. به همین خاطر قبل از خرید خودرو از خدماتی که توسط شرکت سازنده ارائه می شود مطمئن شوید و بعد برای خرید اقدام کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان