امکانات و مزایای خودروی کیا سورنتو

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مزایای خودروی کیا سورنتو
کیا سورنتوبا امکاناتی که در اختیار خریداران قرار می‌دهد جز بهترین گزینه‌ها برای خرید است. این مدل یک ماشین خانوادگی با ایمنی، ظاهری زیبا و قدرت قابل قبول است که رانندگی نرم و آسوده‌ای را با آن تجربه خواهید کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نسل سوم کیا سورنتو در سال 2015 معرفی شد و به بازار ایران هم راه پیدا کرد. سورنتو جدید، از نظر طراحی کاملا متفاوت شده و در مقایسه با نسل قبل، تحولات اساسی را تجربه کرده است. جلو پنجره بسیار بزرگ در جلو و شکل جدید چراغ های جلو و عقب، از مهم ترین ویژگی های طراحی بدنه سورنتو هستند.

سورنتو در داخل کابین هم دستخوش تغییرات زیادی شده و اکنون کابین بسیار شکیل، مدرن و با کیفیتی دارد. یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده می شود و فرمان سه پر خوش دستی برای راننده در نظر گرفته شده است. متریال به کار رفته در کابین کیفیت بالایی دارد و کیا به شکل گسترده از چرم و در بخش هایی از چوب استفاده کرده است.

موتورهای مختلفی برای کیا سورنتو در نظر گرفته شده که مدل وارد شده به ایران، از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این موتور با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک همراه شده و قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می دهد. این در حالی است که سورنتو همواره در ایران با موتورهای 6 سیلندر عرضه می شد اما به دلیل قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی و بیشتر، نسل جدید تنها با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر وارد بازار ایران شد.

از رقبای کیا سورنتو در بازار می توانیم به هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر اشاره کنیم.

تصویر
طراحی ظاهری کیا سورنتو

طراحی زیبا بدنه

بکب ار 5 دلایل برای اینکه کیا سورنتو بخریم طراحی زیبای بدنه آن است.در نگاه اول به این خودرو اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند استفاده از روکش کروم در بخش های مختلف ظاهری است. همین امر باعث شده که ظاهر کیا جذاب تر از همیشه باشد و لوکس تر از همیشه به نظر برسد. این روکش های کرومی بیشتر در جلو پنجره و رینگ های کیا سورنتو مورد استفاده قرار گرفته اند. به طوری که استفاده از کروم در این خودرو به طوری به امضای کیا سورنتو تبدیل شده است.

در نمای روبرو شاهد یک جلو پنجره نسبتا بزرگ و توری شکل(معروف ب پوزه ببر) به همراه چراغ های مه شکن LED در سپر پایینی هستیم. جلو پنجره بزرگ کیا سورنتو باعث می شود که ورود و خروج هوا به سیستم موتور به راحتی صورت بگیرد که این امر در قدرت گیری کیا سورنتو نیز تاثیرگذار است. در نمای جانبی اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند رینگ های 19 اینچی کرومی است که ظاهر قدرتمند و خشنی به کیا سورنتو داده اند.

برخی از منتقدین بر این باور هستند که کیا در طراحی نمای پشتی از یکی از مدل های معروف در بازار خودرو به نام جیپ چیروکی الهام گرفته است که البته این ایده نتیجه خوبی هم به همراه داشت. به طور کلی هیچ ایرادی در ظاهر این خودرو نمی توان پیدا کرد و از لحاظ ظاهری جز خودروهای همه پسند و پر طرفدار محسوب می شود. اگر به دنبال یک خودروی شیک و در عین حال با ظاهری قدرتمند و خشن هستید کیا سورنتوانتخاب خوبی است.

تصویر
طراحی ظاهری کیا سورنتو

تجربه رانندگی عالی و دلیلی دیگر برای اینکه کیا سورنتو بخریم

یکی از دلایل محبوبیت کیا سورنتوچیزی نیست جز تجربه رانندگی عالی با این خودرو. این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود فرمان پذیری سریعی دارد که در کنار آن رانندگی آسوده و راحت را برای شما به همراه خواهد داشت.

عملکرد فرمان در پیچ ها سرعت بالایی دارد که این امر باعث شده وزن بالای خودرو هم کنترل شود. فضای کابین با وجود قدرت بالای این خودرو کاملا بدون سر و صدا و آرام است. کیا سورنتو مجهز به یک گیربکس 8 حالته است که به خوبی با سیستم فرمان ارتباط برقرار می کند.

همچنین در این مدل از کیا تمامی چرخ ها محرک هستند که این امر تشخصی قدرت مورد نیاز خودرو در مسیرهای گوناگون را راحت تر کرده است. همچنین اگر اهل مسافرت های جاده ای و طبیعت گردی هستید خبر خوب این است که این خودرو قدرت کشش تا حدود 2300 کیلوگرم را ساپورت می کند. به طور کلی با این خودرو رانندگی خوبی را تجربه خواهید کرد که البته هدف کیا چیزی جز این نبوده است!

تصویر
طراحی داخلی کیا سورنتو

پیشرانه و موتوری قوی

کیا سورنتو موجود در بازار خودروی ایران دارای پیشرانه 2.4 لیتری است که 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور برای این خودرو به همراه دارد. گیربکس تمام اتوماتیک تعبیه شده در کیا سورنتو تعویض دنده و همچنین شتاب گیری این مدل را رضایت بخش کرده است.

در کنار این قدرت و شتاب گیری حتما منتظر شنیدن مصرف سوخت بالای این خودرو هستید که البته خبری از این ماجرا نیست. مصرف سوخت کیا سورنتو در جاده های شهری حدود 10 لیتر سوخت مصرف می کند. در بزرگراه ها این مقدار به 8.1 لیتر می رسد. از طرفی مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر است با 9.4 لیتر. به طور کلی با توجه به وزن و ابعاد خودرو قدرت قابل توجهی برای کیا سورنتو در نظر گرفته شده است. ولی نباید از آن قدرت و خشن بودن یک خودروی اسپرت را انتظار داشته باشید.

آپشن های رفاهی کارآمد

آپشن های مهیج را می توان دلیلی دانست تا بهانه ای شود برای مصمم شدن در اینکه کیا سورنتو بخریم؛ بخریمهمان طور که در ابتدا و مقالات پیشین همراه خودرو بیان شده است، کمپانی های کره ای تولید و طراحی خودرو همیشه بیشترین امکانات رفاهی و آپشن ها را برای مشتریان خود در نظر می گیرند و به نیازهای خریداران توجه می کنند. این امر در کیا سورنتو هم کاملا مشهود است.

تمامی تیپ های تولید شده از کیا سورنتو مجهز به سیستم هوشمند appleCar و androidAuto هستند که می توانید با گوشی هوشمند خود برخی از امکانات خودرو را کنترل کنید. نمایشگر تعبیه شده در این مدل 7 اینچی لمسی است. در این خودرو شاهد سیستم هوشمند کیا یوو(Uvo) هستیم که در خودرهای این کمپانی قرار داده شده است و مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی می شود. سیستم صوتی قدرتمندی در این خودرو تعبیه شده است که به Harmon Kardon Quantum Logic شهرت دارد و تجربه صوتی بی نظیری را با آن خواهید داشت.

این مدل همچنین دارای سیستم هشدار دهنده نقاط کور، سیستم پارک عقب و کروز کنترل هوشمند است که این موارد امنیت خودرو را تضمین می کنند.

کابین و فضای داخلی راحت

از آن جایی که این خودرو جز دسته کراس اورهای خانوادگی است، به همین خاطر فضای زیادی برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده است. در داخل کابین حس و حال راحتی خواهید داشت و فراموش نکنید که هیچ خبری از سر و صدا و تکان های جاده ای نیست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!