امکانات و مشخصات فنی خودروی هیوندا اکسنت

  یکشنبه، 30 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی هیوندا اکسنت
هیوندا اکسنت به عنوان یک سدان بسیار جمع‎وجور شهری – خانوادگی از نقاط قوتی همچون: طراحی ظاهری نسبتا خوشایند و عامه‌پسند، کابین خوش‌ساخت با سطح کیفی  رضایت‌بخش متریال، امکانات رفاهی ایمنی متناسب و قابل قبول و همچنین خدمات پس از فروش گسترده سود می‌برد و اکثر مدل‌های آن می‌توانند به خوبی از پس تامین نیاز مشتریان و خانواده‌های کم جمعیت برآیند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، 19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کره ای با شدت هرچه تمام تر کار می کردند تا جهانی شوند، هیوندای اکسنت - Hyundai Accent متولد شد . سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل می گفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود . از همه این ها گذشته ، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه می شود . همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگ آز در روسیه و توسط تاگان روگ در مکزیک ساخته می شد. در دوره ای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار می کرد. این ها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا می زنند . اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود ( و البته گرفته است ) برمی گردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن. آن ورنایی که در ایران می بینیم و چند سالی است که فروشش متوقف شده است، مربوط می شد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید می رفت.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا اکسنت

طراحی ظاهری و کابین هیوندا اکسنت

با نگاه به بدنه این مدل از برند هیوندای متوجه خواهید شد که طراحی بیرونی این سدان ریزنقش با تلفیق خطوط نسبتا ساده و زوایای نرم شکل گرفته است. در نمای روبرو شاهد سگرمه های در هم کشیده چراغ های جلو هستیم که در دو طرف جلوپنجره کشیده و باریک قرار گرفته و سعی در اسپرت تر جلوه دادن چهره این سدان خانوادگی دارند. در بخش کناری اکسنت، یک خط حجم دهنده از انتهای چراغ های عقب تا قوس گلگیر جلو امتداد یافته و نمایی عضلانی تر را برای این زاویه از اکسنت پدید آورده است. حالت سیال سقف و طول کوتاه درب صندوق عقب در نوع خود جالب توجه و خوشایند به نظر می رسند. در نمای عقب نیز لبه برآمده و قوسی شکل درب صندوق عقب در کنار چراغ های یک تکه و طراحی مناسب سپر، جلوه ای نسبتا زیبا را برای این زاویه از هیوندا اکسنت به ارمغان آورده است.

با ورود به داخل کابین متوجه می شوید که داشبورد به صورت تقریبا حجیم طراحی شده و اندکی از فضای پای سرنشینان ردیف جلو را محدود کرده است؛ اما با این حال، افراد با قد متوسط محدودیت خاصی را از نظر فضای سر، پا و زانوها در صندلی های ردیف عقب و جلو تجربه نخواهند کرد. طراحی مجموعه داشبورد و غربیلک فرمان نیز در نوع خود نسبتا جذاب و دلنشین به نظر می رسد؛ با این وجود قدمت حداقل ده ساله این خودرو باعث شده تا کابین اکسنت چندان مدرن و مطابق با معیارهای امروزی جلوه نکند.

طرح ساده و دایره ای شکل محیط بیرونی غربیلک فرمان نیز می تواند لذت و هیجان رانندگی با هیوندا اکسنت را کاهش دهد. سطح کیفی متریال کابین نیز گرچه خیلی مرغوب نیست اما از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات چینی برخوردار بوده و احساس بهتری را در ذهن شما به وجود خواهد آورد. به طور کل می توان چنین برداشت کرد که سبک طراحی فضای داخلی و بیرونی هیوندای اکسنت نسل چهارم نسبت به کلاس و رنج قیمت این خودرو مناسب بوده و برای رفع نیاز یک خانواده چهار نفره رضایت بخش ارزیابی می شود.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا اکسنت

پیشرانه و مشخصات فنی هیوندا اکسنت

قوای محرکه هیوندا اکسنت از یک پیشرانه جمع و جور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر تامین می شود. این پیشرانه نیرویی به میزان ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و آن را به وسیله یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به سوی محور جلو روانه کند. ماحصل بکارگیری چنین مجموعه فنی در هیوندای اکسنت مونتاژی و وارداتی با وزن ۱۰۶۰ کیلوگرم، شتاب صفر تا صد ۱۱٫۴ ثانیه، بیشینه سرعت ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با توجه به آمار فنی ارائه شده در سطور پیشین، واضح است که نباید انتظار عملکرد فنی فوق العاده و شتاب گیری مهیج را از اکسنت انتظار داشت؛ با این وجود، کسانی که به دنبال یک سدان جمع و جور برای تامین مصارف خانوادگی به همراه لذت بردن از سواری نسبتا نرم و راحت هستند، می توانند با خیالی آسوده هیوندا اکسنت را برگزینند.

آپشن ها و امکانات رفاهی ایمنی هیوندا اکسنت

با توجه به سطح قیمت و نوع بازار هدف این خودرو اقتصادی شهری، می توان اظهار داشت امکانات رفاهی موجود در کابین هیوندای اکسنت اگرچه چندان گسترده نیست، اما متناسب با نیاز و تقریبا قابل قبول برآورد می شود. مهمترین تجهیزات رفاهی نسخه فول آپشن هیوندا اکسنت به موارد زیر محدود می شود:

سانروف، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سامانه رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب، کول باکس، تنظیمات ۶ حالته دستی برای صندلی راننده و ۴ حالته دستی برای صندلی سرنشین جلو، روکش پارچه ای چرمی صندلی ها (نسخه مونتاژ)، پورت برق ۱۲ ولت، آینه های جانبی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان برقی، دی لایت، اتولایت، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، حالت رانندگی اکو .

ضمنا هیوندا اکسنت موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) شده که امتیاز مطلوبی به شمار آمده و از امنیت نسبتا شایسته این خودرو در بحث مراقبت از جان سرنشینانش خبر می دهد. بخش زیادی از ایمنی هیوندای اکسنت مدیون حضور امکاناتی همچون: شش کیسه هوای راننده – سرنشین – جانبی و پرده ای، حسگر کنترل فشار باد تایر،حسگر پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز EBD، مدیریت پایداری خودرو و سامانه کنترل پایداری خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان