امکانات و مشخصات فنی خودروی سورن پلاس

  چهارشنبه، 30 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی سورن پلاس
سورن پلاس خودرویی ایرانی است که هنوز به بازارهای ایران عرضه نشده است و بسیاری از مشخصات فنی و آپشن‌های سورن پلاس و قیمت این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. به نظر می‌رسد که باید تا زمان قطعی عرضه آن به بازار منتظر بمانید و با بررسی میزان انطباق آن با معیارهایی که به ‌عنوان خریدار در ذهن دارید، درباره خرید آن تصمیم‌گیری کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سمند سورن پلاس نام یکی از مشتقات سمند سورن است که پس از مدل های ELX و توربو بزودی وارد بازار کشورمان خواهد شد. بعد از قطع همکاری شرکت های بین المللی با خودروسازان داخلی، این شرکت ها که دستشان از مونتاژ خودروهای جدید کوتاه شده بود، به سراغ بروزرسانی محصولات خود رفته اند تا با تغییر چهره یا اضافه کردن برخی امکانات جدید، جذابیت محصولات قدیمی خود را تاحدودی افزایش دهند.
شرکت ایران خودرو در سال 1398 از عرضه سورن پلاس به بازار خبر داد. سورن پلاس در واقع خودرو جدیدی نیست و تفاوت های آن با دیگر مدل های سورن را باید در مواردی همچون تغییر گرافیک چراغ ها، افزودن رینگ و برخی تغییرات داخل کابین جستجو کرد.

تصویر
طراحی ظاهری سورن پلاس

مشخصات فنی سورن پلاس

سورن پلاس، خودرویی ایرانی با اندازه سدان متوسط است که یکی از اعضای خوش نام خانواده سمندها است. نگاهی جزئی به ابعاد این خودرو (طول، عرض، ارتفاع) می تواند این ذهنیت درست را برای شما ایجاد کند که اگر در جستجوی خودرویی جادار هستید، سورن پلاس می تواند انتخاب مناسبی باشد. در ادامه، ابعاد این خودرو در قالب یک جدول جهت آگاهی بیش تر آورده شده است:

ابعاد

مشخصه هندسی

4534 میلی متر

طول

1720 میلی متر

عرض

1460 میلی متر

ارتفاع

از دیگر پارامترهای فیزیکی که هنگام معرفی یک خودرو جهت آگاهی بیشتر خریداران در اختیار آن ها قرار می گیرد، فاصله محوری است که مقدار فاصله محوری در سورن پلاس 2671 میلی متر است.

در مشخصات فنی و آپشن ها، سورن پلاس خودرویی با پیشرانه 16سوپاپه است که اولین بار در اواخر سال 98 به بازار معرفی شد و قرار است در پاییز 99 با تولید انبوه، به صورت وسیع عرضه شود. به عنوان یک مزیت بسیار مهم برای سورن پلاس و سایر خودروهایی ایرانی، باید این مسئله را خاطرنشان کرد که اکثریت قریب به اتفاق قطعات این خودرو در تمامی نمایندگی های مجاز ایران خودرو وجود دارند و می توانید بدون کوچک ترین نگرانی نسبت به آسیب احتمالی قطعات خودرو در آینده، نسبت به خرید این خودرو اقدام کنید.

همان طور که گفته شد، روی این خودرو موتوری 16سوپاپه نصب شده است و از قرار معلوم با صندوق عقبی به حجم 5000 لیتر، می تواند با سایر خودروهای جادار ایرانی همچون تندر 90 به رقابت برخیزد. سورن پلاس را که دارای یک گیربکس 5سرعته دستی است، می توان در دسته خودروهایی با پیشرانه 4سیلندر قرار داد.

تصویر
طراحی داخلی سورن پلاس

اگر شتاب صفرتاصد این خودرو برای شما مهم است، باید بدانید که این عدد برای سورن هم مانند سایر اعضای خانواده سمندها یعنی دنا، دنا پلاس و حتی سمند معمولی، 12 ثانیه است. قدرت موتور سورن پلاس، 115 اسب بخار به ازای 6000 دور در دقیقه و میزان گشتاور تولیدشده نیز 159 نیوتن متر برای 3500 الی 4500 دور در دقیقه است. موتور سورن پلاس، بنزینی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری (پاشش چندنقطه ای) است و سیلندرها در آن به صورت خطی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که محور محرک در این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو طراحی و تعبیه شده است.

در صورتی که در رانندگی عاشق سرعت و خودروهایی با توان سرعتی بالا هستید، باید این مژده را به شما بدهیم که مشخصات فنی سورن پلاس این امکان را برای شما فراهم می کند. حداکثر سرعتی که می توانید با این خودرو تجربه کنید، 190 کیلومتر در ساعت است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی توسط سورن پلاس به ازای پیمایش مسافتی به اندازه 100 کیلومتر، برابر با 7.49 لیتر است. سیستم تعلیق جلو و عقب در این خودرو نیز به ترتیب مک فرسون و فنر پیچشی هستند.

مدل خودرو

سورن پلاس

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1700 سی سی

حداکثر قدرت اسب بخار

115 اسب بخار برای هر 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور نیوتن متر

159 نیوتن متر برای 3500 الی 4500 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی

مصرف سوخت ترکیبی

7.49 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب صفرتاصد

12 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر در ساعت

طراحی سورن پلاس

همان طور که گفته شد، ابعاد سورن پلاس در قسمت صندوق عقب و هم چنین کابین، به گونه ای است که می توانید از آن به عنوان یکی از خودروهای جادار ایرانی یاد کنید. در یک نگاه کلی به این خودرو، می توان گفت که طراحان این خودرو در کنار مشخصات فنی و آپشن های سورن پلاس، به دنبال ایجاد جذابیت های ظاهری متعددی بوده اند که از جمله این جذابیت ها می توان به تعبیه دستگیره های شیک، مجهزکردن فرمان به روکش چرم، رینگ اسپرت دورنگ و… اشاره کرد.

ایمنی در سورن پلاس

در بحث ایمنی هر خودرو از جمله سورن پلاس، نخستین مسئله قابل طرح، موضوع کیسه های هوا است. سورن پلاس به دو عدد کیسه هوا برای سرنشین جلو و هم چنین راننده مجهز شده است. لازم به ذکر است که به منظور ایجاد بستری امن و آسان برای رانندگی، سورن پلاس به سنسور دنده عقب نیز مجهز است.

یکی دیگر از آپشن های ایمنی خودروی سورن پلاس که می تواند برای قرارگیری صندلی کودک دلبندتان نیز مفید باشد، ایزوفیکس است که امکان قرارگیری صندلی کودک را به صورت ایمن در داخل خودرو فراهم می کند.

این خودرو به سیستم کروزکنترل نیز مجهز است. ترمز این خودرو از نوع ABS است که از تکنولوژی EBD نیز بهره برده است. لازم به ذکر است که سیستم ضدسرقت ایموبلایزر نیز برای پوشش دادن تمامی جنبه های امنیت، در سورن پلاس پیاده سازی شده است.

تجهیزات

سورن پلاس

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

قفل خودکار بسته شدن درها-دارای سیستم ضدسرقت ایموبلایزر

برخورداری از سیستم کروزکنترل، کنترل ایستایی در حالت سربالایی و هم چنین حرکت خودرو در نواحی دارای شیب- دارای سیستمی برای حفظ تعادل هنگام لغزندگی جاده

کیسه هوا

دارای 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و کمربند ایمنی سه نقطه ای

سیستم ترمز

ترمز ABS همراه تکنولوژی پیشرفته EBD – کروزکنترل- ضدسرقت ایموبیلایزر

آپشن ها و امکانات رفاهی

این خودرو هم چون سایر محصولاتی که در بازار وجود دارند، با سیستم تهویه هوای مطبوع اتومات به بازار عرضه خواهد شد. شیشه های تمامی درب های آن از قابلیت تنظیم برقی برخوردارند و همراه با آن ها، گرم کن نیز تعبیه شده است. آینه های سورن پلاس، تاشو و دارای قابلیت تنظیم برقی هستند. صندلی های جلو در این خودرو می توانند از طریق تنظیم برقی، روی 2 حالت مختلف و به شیوه دستی، روی 4 حالت مختلف تنظیم شوند.

سیستم پخش رادیو، همراه با پورت USB و AUX و قابلیت اتصال به بلوتوث نیز از دیگر امکانات و آپشن های سورن پلاس هستند.

تجهیزات

سورن پلاس

چراغ

چراغ های مه شکن در عقب و جلو- تعبیه چراغ LED برای چراغ های جلو-دی لایت-برخورداری از قابلیت تنظیم نور و هم چنین سیستم روشنایی ترک خودرو

دستگاه های مولتی مدیا

سیستم پخش رادیو، همراه با اسپیکر، برخورداری از پورت USB، قابلیت اتصال به بلوتوث- تعبیه دکمه های کنترل صوتی روی فرمان

رینگ ها

15 اینچی

آینه

آینه جانبی تاشو همراه با قابلیت تنظیم برقی

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع خودکار

صندلی

صندلی با روکش چرمی-صندلی سرنشین جلو و همچنین راننده از قابلیت تنظیم دستی و برقی به ترتیب روی 4 و 2 حالت مختلف برخوردار هستند.

شیشه

شیشه بالابر برقی برای تمامی درب ها با گرم کن

دستگاه های هشداردهنده

سنسور دنده عقب


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
حافظ
2 سال پیش

اگه سورن پلاس توربو با موتور ی که روی دنا اتومات هست و گیربکس ۶ سرعته ی دستی به بازار بیاید با سقف به اصطلاح پانوراما مونروف یاد ایران خودرو نره ای اف ۷ توربو پلاس ایران خودرو تو فروش کولاک میکنه از من گفتن چون خودروهای چینی حتی اگه بهتر هم باشند قطعاتشون اونقدر کمیاب که خریدار میگه ای کاش یه ایرونی خریده بودیم الآن طرف برای ۱ آینه بغل ام وی ام ایکس ۲۲ پرو ۴ ماه تو نوبت تو فک کن اگه مشکل بزرگتر بود چی میشد ایران خودرو خواهشاً سورن پلاس پلاس توربو اسپورت ایپکو با موتور ای اف ۷ توربو پلاس گیربکس ۶
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان