امکانات و مشخصات فنی خودروی وانت کاپرا

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی  وانت کاپرا
بازار خریدوفروش وانت پیکاپ کاپرا در مقایسه با کراس اوورهای هم‌قیمت چندان داغ و پررونق نیست اما با این حال در همین بخش نسبتا محدودتر بازار نیز وانت پیکاپ کاپرا یکی از مدل‌های خوش‌قیمت و نسبتا خوش‌فروش به حساب می‌آید که با توجه به گستردگی خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در سراسر کشور، توانسته بسیاری از مشتریان هدف را به سوی خود جلب سازد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کاپرا2 محصول جدید شرکت بهمن موتور که با تغییر چهره ظاهری و تریم داخلی آن نسبت به کاپرای فعلی بهبود قابل توجهی را می توان احساس نمود. دوربین دید عقب، سیستم رهیاب(GPS) ظرفیت بار بزرگتر از ویژگی های متمایز کننده این محصول از کاپرای فعلی می باشد.

موتور با حجم 2400 سي سي ميتسوبيشي و قدرتي معادل 127 اسب بخار و دو ديفرانسيل و جادار بودن آن را از مزاياي اصلی این خودرو مي باشد و شاسي مستقل آن كه موجبات آفرود بودن اين خودرو را فراهم مي آورد مزیت های آن را دو چندان نموده است. اما مهمترين و ارزشمند ترين قابليت اين خودرو داشتن سيستم تعليق بسيار نرم نسبت ساير خودروهاي رقيب مي باشد كه امكان استفاده دو منظوره از خودرو (باري و سواري) را فراهم مي آورد. كاپرا در هر شرايطي قدرت و ابهت خود را به زيبائي نمايش مي دهد و روياي بسياري از علاقمندان را به حقيقت تبديل مي كند.

طراحی ظاهری وانت کاپرا

طراحی بدنه پیکاپ کاپرا به گونه ای صورت پذیرفته که در همان نگاه اول احساس می شود این خودرو برای عبور از مسیرهای آفرود و صعب العبور ساخته شده است که البته انتظار داشتن چنین قابلیتی از یک وانت پیکاپ امر چندان بیهوده ای نیست. نمای روبروی وانت کاپرا نسبتا ساده طراحی شده و از اشکال هندسی چندان پیچیده ای در ترسیم المان های مختلف نظیر: چراغ های جلو، جلو پنجره و سپر استفاده نشده است. گلگیرهای مرتفع و برآمده نیز جلوه جذاب و حجیمی به بدنه این خودرو وانت اعطا کرده اند.

در نمای عقب نیز شاهد نوعی طراحی ساده همچون سایر پیکاپ ها و البته هماهنگ با سایر بخش های بدنه هستیم. از سوی دیگر باید گفت که کاپرا ۲ به عنوان نسخه فیس لیفت وانت کاپرا، از لحاظ طراحی بدنه تحولات چشمگیری را تجربه نکرده است. با این حال می توان به تغییرات جزئی سپر جلو، حذف گارد محافظ جلو، تغییر گرافیک داخلی چراغ ها و اضافه شدن دی لایت اشاره کرد. اعمال چنین تغییراتی سبب شده تا نمای چهره وانت کاپرا نسبت به گذشته حالتی جسورانه و مدرن تر به خود بگیرد. در نمای جانبی و پشت وانت کاپرا ۲ تغییرات چندانی را نسبت به نسخه پیشین مشاهده نخواهید کرد.

به طور کلی طراحی وانت پیکاپ کاپرا گرچه در مقایسه با محصولات روز نظیر تویوتا هایلوکس و فوتون پیکاپ، نسبتا کلاسیک و قدیمی تر جلوه می کند اما با توجه به آنکه در کشور ما هنوز وانت هایی با عمر بیش از چند دهه همچون نیسان آبی و وانت مزدا سری B در حال تولید و عرضه هستند، می توان گفت که طراحی بدنه کاپرا می تواند توجه مشتریان اینگونه خودروهای دو دیفرانسیل شهری بیابانی را نسبت به خود جلب کند و رضایت ایشان را در پی داشته باشد.

طراحی داخلی وانت کاپرا

طراحی داخلی وانت کاپرا ۱ تقریبا ساده اما متناسب با ماهیت این خودروی پیکاپ طراحی شده است. وانت کاپرا به ویژه در نسخه دوکابین فضایی جادار را برای حضور سرنشینان فراهم آورده اما متریال به کار رفته در ساخت کابین چندان چنگی به دل نمی زند. طراحی کنسول میانی نیز داشبورد برخی وانت های آمریکایی را به یاد می آورد. از سوی دیگر سازندگان کاپرا در مدل کاپرا ۲ جلوه ای به مراتب امروزی و زیباتر را برای فضای داخلی کابین این وانت پیکاپ به ارمغان آورده اند.

طراحی غربیلک فرمان، داشبورد و سایر نواحی کابین کاپرا 2 به شیوه ای مدرن، اسپرت و چشم نواز صورت پذیرفته است؛ به نحوی که شاید نتوان در بسیاری محصولات سواری سدان و هاچبک نیز چنین طراحی جذابی را مشاهده کرد. به طور کل طراحی کابین وانت کاپرا ۲ نسبت به گذشته خوشایند، مهیج و جسورانه تر شده و کاربران از حضور در کابین این پیکاپ چینی لذت بصری نسبتا زیادی خواهند برد. جنس متریال هم نسبت به گذشته با ارتقای نسبی روبرو بوده است و احتمالا بتواند مشتریان وانت های این رنج قیمت را راضی نگاه دارد.

تصویر
طراحی داخلی وانت کاپرا

آپشن ها و امکانات وانت کاپرا

آپشن هایی که گروه بهمن در قالب وانت کاپرا ۲ به عنوان نسخه فول آپشن در اختیار مشتریان قرار می دهد، شامل موارد زیر خواهند بود: سیستم مالتی مدیا به همراه بلوتوث و رهیاب، شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، قفل مرکزی با ریموت، ایربگ راننده و سرنشین، تهویه مطبوع، دیلایت، ترمز ضد قفلABS ، دکمه های کنترل روی فرمان، چراغ مطالعه جلو، دوربین دید عقب، رکاب آلومینیومی جانبی، ساعت به همراه قطب نما و جی پی اس، چراغ مه شکن جلو و عقب، صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی.

مشخصات فنی وانت کاپرا

وانت کاپرا در هر دو نسخه معمولی و فیس لیفت (کاپرا ۲) از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲۳۷۸ سی سی نیرویی برابر با ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می کند که به وسیله یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و دو عدد دیفرانسیل به سمت تمامی چرخ قابل ارسال است. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۶ ثانیه و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی در حدود ۱۱-۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می شود.

مزایا و معایب وانت کاپرا

از نقاط قوت وانت کاپرا می توان به طراحی ظاهری قابل قبول، ارتفاع مناسب از سطح زمین، و قابلیت آفرود در حد معقول، توانایی فنی مناسب، طراحی چشم نواز کابین وانت کاپرا ۲ و قیمت نسبتا متعادل اشاره کرد. از سوی دیگر کیفیت ساخت نه چندان مطلوب، مصرف سوخت بالا، عایق بندی و کیفیت نه چندان مطلوب کابین در نسخه کاپرا معمولی از جمله معایب این وانت پیکاپ برشمرده می شوند.

وضعیت فروش وانت کاپرا در بازار ایران

اصولا مشتریان این گونه وانت پیکاپ ها در بازار ایران از لحاظ کمیت در اقلیت قرار دارند؛ چرا که عمده خریداران ترجیح می دهند در عوض تصاحب یک خودروی وانت پیکاپ به سراغ کراس اوورهای جمع و جور شیک و زیبا بروند تا با یک تیر چند نشان بزنند. مشتریان وانت پیکاپ ها عمدتا افراد و ارگان هایی هستند که جهت موارد کاربردی از این خودروها استفاده می کنند؛ یا افرادی که سر و کارشان بیشتر با مسیرهای صعب العبور و بیابانی است، معمولا به سراغ این وانت پیکاپ ها می روند.

بنابراین می توان گفت که بازار خریدوفروش وانت پیکاپ کاپرا در مقایسه با کراس اوورهای هم قیمت چندان داغ و پررونق نیست اما با این حال در همین بخش نسبتا محدودتر بازار نیز وانت پیکاپ کاپرا یکی از مدل های خوش قیمت و نسبتا خوش فروش به حساب می آید که با توجه به گستردگی خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در سراسر کشور، توانسته بسیاری از مشتریان هدف را به سوی خود جلب سازد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان