دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

امکانات و مشخصات فنی خودروی BMW X4 

دوشنبه، 16 تیر 1399
طراحی کابین بی ام و x4  هم شبیه سایر محصولات بی ام و است تا آن جا که تشخیص این مدل از سایر مدل ها از روی فرم و نحوه طراحی کابین بسیار دشوار شده است اما در کل طراحی کابین آن خوب و قابل قبول است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،بی ام و ایکس ۴ - 28xdrive BMW X4 یک خودرو لوکس شاسی بلند کوچک است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو آلمانی در کارخانه بی ام و در کارولینای جنوبی ایالات متحده تولید می شود. مدل مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۳ طراحی و در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک در سال ۲۰۱۴ در معرض نمایش قرار گرفت و فروش آن از بهار ۲۰۱۴ آغاز شد. سیستم انتقال قدرت ایکس۴ با ایکس۳ مشترک بوده و موتور های آن در دو مدل ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می شوند که البته بازار ایران تنها شاهد عرضه ی مدل 2 لیتری بنزینی توربو شارژ با 245 اسب بخار است. ایکس۴ کمی از ایکس۳ بزرگتر ولی نسبت به ایکس۵ کوچکتر است.

طراحی ظاهری بی ام و x4:

طراحی ظاهریبی ام و x4 از طراحی سایر شاسی بلند های این برند پیروی می کند. نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از منتقدین خودرو بی ام و انتقاد خود را بر این مسئله معطوف کرده اند که قسمت عقب خودروهای سدان این برند بسیار مشابه به هم است حال آنکه این ایراد به شاسی بلند ها سرایت کرده و ما شاهد شباهت جلو و چراغ های آن هستیم.

طراحی ظاهری بی ام و x4

همان گونه که در ابتدا هم اشاره شد این خودرو یک شاسی بلند کوپه است به همین علت هم قسمت عقب سقف نسبت به سایر کراس اوور های این سایز بیشتر است که مشکلاتی از جهت دید عقب ایجاد کرده اما از نظر فضای کابین و حجم صندوق بار کاملا مشابه یک شاسی بلند جمع و جور است و فضای صندوق بار از x3 محدود تر است.

طراحی داخلی بی ام و x4:

طراحی کابین بی ام و x4 هم شبیه سایر محصولات بی ام و است تا آن جا که تشخیص این مدل از سایر مدل ها از روی فرم و نحوه طراحی کابین بسیار دشوار شده است اما در کل طراحی کابین آن خوب و قابل قبول است.

بی ام و x4 از سیستم idrive بهره میبرد که این امر باعث شده تا شاهد شلوغی کنسول ماکان نباشیم.

طراحی داخلی بی ام و

کیفیت متریال کابین در سطح مطلوب است اما نکته عجب و قابل تامل استفاده از قطعات پلاستیکی در آن است همچنین متمایل شدن کنسول جلو به سمت راننده همچون سایر محصولات ارگونومی کابین را زیاد و دسترسی به ادوات مختلف را برای راننده آسان کرده است.

سیستم صوتی هم ساخت شرکت خوب Harman kardon است و کیفیت خوبی دارد.

طراحی ظاهری BMW X4

جعبه دنده ۸ سرعته اسنپ ترونیک این خودرو بی نظیر است و حال و هوای رانندگی با یک سدان اسپرت را به راننده و سرنشینان تداعی گر است و هم چنین توربو شارژهای این خودرو به سامانه تویین اسکرول مجهز شده است که این سامانه باعث میشود تا پیشرانه x4 تاخیر سایر خودروهای توربو را نداشته باشد و توربوها در دوره های پایین نیز عملکرد قابل قبولی از خود هویدا می کند.

حالت های رانندگی در چهار برنامه مختلف تنظیم شده اند در حالت eco pro دنده ها در دوره های پایین تر تعویض میشود و همه تنظیمات در جهت کاهش مصرف سوخت تغییر می کند.

سامانه وضعیت سرازیری نیز موتور را در مسیر سرازیری به حالت سکون در آورده همچنین مرکز ثقل x4 پایین بوده و همین عامل باعث کاهش حرکت عرضی کمک شایانی می کند سیستم کنترل عملکرد نیز تعادل و سرعت را در میانه پیچ ها کنترل میکند.

مقاومت پیچشی بدنه هفت درصد از x3 بیشتر است و همین امر نشانگر اسپرت بودن این خودرو است و با توجه به اسپرت بودن آن نسبتا از شاسی بلند های خانوادگی خشک تر است و در حالت کامفورت ضربه هایی به ردیف عقب وارد می کند.

مشخصات فنی:

بی ام و برای x4 دو پیشرانه شش سیلندر و چهار سیلندر در نظر گرفته مدل ۲۸i xdriver به عنوان مدل پایه از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو دو قلو بهره میبرد که این پیشرانه پر بازده توانایی این را دارد که ۲۴۵ اسب بخار را به هر چهار چرخ x4 روانه کند.

ترمز x4 عملکرد قابل قبولی ندارد و به مانند بقیه شاسی بلند های بی ام و است که اخیرا همه در تست ترمز عملکرد خوبی نداشتند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!