امکانات و مشخصات خودروی جیپ کامپس تریل هاوک 2020

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی جیپ کامپس تریل هاوک 2020
کامپس تریل هاوک در ازای هر 100 کیلومتر، تنها 5.7 لیتر مصرف می‌کند. این اعداد و آمار برای یک خودروی دیزلی، رویایی است. فاصله کف این آفرودر از زمین، حدودا 225 میلی متر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، جیپ کامپس تریل هاوک جدید ویژگی های آفرود را وارد کلاسی کرده که تقریباً در قبضه ی شاسی بلندهای خانوادگی میان سایز با تمرکز بیشتر روی عملکرد جاده ای می باشد.

تریم تریل هاوک پرچم دار خانواده ی کامپس بوده و از سخت افزار آفرود و ظاهری سرسخت و خشن سود می برد. این خودرو به خاطر توانایی های خارج از جاده ای، ابعاد جمع وجور و قیمت پایه ی حدود ۳۷ هزار پوندی خودرویی کم وبیش منحصربه فرد در این کلاس خودرویی محسوب می شود.

از جمله رقبای این شاسی بلند می توان به اشکودا کودیاک اسکات، سوبارو فارستر و لندروور دیسکاوری اسپورت مجهزتر اشاره کرد.

کلیدی ترین ویژگی آفرود کامپس تریل هاوک سیستم چهار چرخ محرک اکتیو درایو جیپ می باشد. این سیستم شامل گیربکس دنده سنگین با کرال و نسبت ۲۰ به ۱ است (برای مقایسه بد نیست بدانید رانگلر روبیکان حداکثر نسبت ۷۷.۲ به ۱ را داراست) و یک سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد که تمامی نیروی پیشرانه را در صورت نیاز به یک چرخ می تواند منتقل کند. سیستم کمک به حرکت در سرپایینی نیز وجود دارد؛ اما حالت های آفرود قابل انتخاب این خودرو عبارت اند از برف، شن، گل، صخره و اتوماتیک. حالت صخره مختص مدل های تریل هاوک جیپ بوده درحالی که حالت اتوماتیک به راننده اجازه می دهد به منظور بهبود مصرف سوخت در جاده ها انتقال نیرو به اکسل عقب را متوقف کند.

تصویر
طراحی ظاهری جیپ کامپس تریل هاوک 2020

مشخصات فنی و عملکرد جیپ کامپس تریل هاوک 2020

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به موتورهای بنزینی علاقه دارند، جیپ کامپس جدید گزینه مناسبی برایتان نیست، زیرا این محصول فقط با موتور دیزلی ارائه شده است. موتور 2.0 لیتری توربو دیزل چهار سیلندر آن، قدرتی معادل 167 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتون.متر تولید می کند.

این موتور قدرتمند، با یک جعبه دنده 9 سرعته همراه شده و قدرت را از طریق آن، به هر چهار چرخ انتقال می دهد. در زمان هایی که قدرت فقط به چرخ های عقب برسد یا خودرو تشخیص دهد که قدرت کشش کاهش پیدا کرده است، یعنی در اکثر مواقع، مانند یک خودروی FWD عمل می کند. تقریبا تمامی شاسی بلندهای AWD به همین شیوه عمل می کنند، اما جیپ نهایت تللاش خود را به کار گرفته است تا این محصول، به یک آفرودر تمام عیار تبدیل شود. با این حال، دکمه قبل 4WD، به شما اجازه می دهد که به صورت مداوم، قدرت را به چرخ های جلو و عقب هدایت کنید.

به گفته کمپانی سازنده، کامپس تریل هاوک در ازای هر 100 کیلومتر، تنها 5.7 لیتر مصرف می کند. این اعداد و آمار برای یک خودروی دیزلی، رویایی است. فاصله کف این آفرودر از زمین، حدودا 225 میلی متر است.

سیستم کنترل کشش این شیر خشمگین به خوبی عمل می کند و کامَپس را به راحتی به سمت جلو سوق می دهد. شاید یکی از نقاط ضعف این شاسی بلند، سیستم تعلیق نه چندان قوی آن باشد. همین موضوع، عملکرد حالات مختلف رانندگی که انتخاب می کنید را به هنگام ترمز گرفتن، دچار مشکل می کند. دنده یک جعبه دنده 9 سرعته، در مواقع مختلف حسابی به کارتان می آید.

تصویر
طراحی ظاهری جیپ کامپس تریل هاوک 2020

طراحی و ساخت جیپ کامپس تریل هاوک به گونه است که برای راه های جنگل، مسیرهای پر چمن و لیز، مسیرهایی با گل و لای نه چندان عمیق و… مناسب است. اگر موتور داغ نکند، رانندگی در مسیرهای شنی هم بسیار آسان خواهد بود.

در حالی که این محصول یک آفرودر مثال زندنی محسوب می شود، اگر شما بخواهید می تواند مانند یک شاسی بلند جمع و جور شهری نیز رفتار کند. یک خودروی با شعاع چرخش 10.78 متری، برای رانندگی در شهر مناسب است.

با این حال، شاید برای کسی که یک خودروی آفرود حرفه ای می خواهد، جیپ کامپَس تِرِیل هاوک 2020 چندان گزینه خوبی نباشد. به هر حال، هدف از طراحی و تولید این ماشین هم تنها هیجان انگیز کردن سفرهای آفرودی نیست. از آنجایی که گیربکس اتوماتیک و 9 سرعته آن به عنوان واسطه ای بین سرعت های کم و بالا عمل می کند، استفاده از دنده های پایین آن را تحت فشار قرار می دهد. پایین آوردن دنده و اعمالی از این نظیر، باعث تولید حرارت شده و از سر و صدای فن ها، می توان گرم شدن گیربکس را حس کرد، حتی زمانی که موتور را خاموش کنید. در این زمینه، جیپ چِروکی تریل هاوک (Jeep’s Cherokee Trailhawk) کاملا برعکس بوده و شاید برای آفرود مناسب تر باشد. این مدل، به یک موتور بنزینی 3.2 لیتری مجهز است که 368 اسب بخار نیرو و 315 نیوتون.متر گشتاور تولید می کند.

از آنجایی که این مدل از کامَپس تنها مدلی است که با موتور دیزلی ارائه می شود، در قیاس با موتور 2.4 لیتری اش گشتاور بیشتری تولید می کند. با این حال، شاید از نظر برخی ها مانند موتورهای 2.0 لیتری دیزلی دیگر قوی نباشد. مانند دیگر موتورهای دیزلی، تا وقتی که نخواهید سرعت بگیرید یا بار خیلی سنگین حمل کنید، بسیار عالی عمل می کند. ارتفاع نسبتا زیادکف از زمین، به مدیریت دست اندازها و جاده های ناهموار کمک بسزایی کرده و یک جور حس اعتماد به نفس در راننده ایجاد می کند.

رفتار کامپس به هنگام رانندگی به گونه ای است که انگار صاحب جاده بوده و آن را مو به مو و خط به خط بلد است، با این حال به اندازه کافی دینامیک نیست.

طراحی داخلی جیپ کامپس تریل هاوک 2020

در داخل کابین، همه چیز در جای درست خود قرار گرفته و فضا منظم است. صفحه نمایش چند کاره که درست در جلوی راننده قرار می گیرد، اطلاعاتی را در رابطه با سرعت، ولت، سیستم تعلیق و دما به دست می دهد.

روکش صندلی ها نرم، سیاه رنگ و از جنس چرمی مرغوب است، درست مانند یک ماشین آمریکایی اصیل و راحت. برخی از دکمه هایی که برای تغییر حالات رانندگی در نظر گرفته شده اند، فضای قابل استفاده جلوی دسته دنده را اشغال می کند. کنسول وسط نیز می توانست بزرگ تر باشد. در زیر صندلی شاگرد، فضای نسبتا بزرگی تعبیه شده است که به شما اجازه می دهد برخی از وسایل را از دید پنهان کنید.

صفحه سرگمی-اطلاعات 8.4 اینچی، کیفیت خوبی دارد . کارآمد است. فضای ردیف صندلی های دوم هم برای کودکان مناسب است و هم بزرگسالان، زیرا صندلی های ردیف اول فضای چندانی را اشغال نمی کنند. هم چنین می توانید به آسانی، به پورت های USB و ISOFIX دسترسی داشته باشید.

صندوق عقب، علاوه بر فضای 438 لیتری، یک تایر زاپاس نیز اضافه دارد. این فضا به قدری بزرگ است که می توانید بار زیادی را در آن جای دهید. حتی خانواده های پر جمعیت هم می توانند از مسافرت و رانندگی با این جیپ لذت ببرند.

در کل، جیپ کامپَس تِرِیل هاوک 2020، بیشتر برای کسانی است که هم به دنبال گشت و گذار در شهر هستند و هم به دنبال ماجراجویی و دل به جاده زدن. با این حال اگر به دنبال یک آفرودر حرفه ای هستید، این محصول ممکن است کمی ناامیدتان کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان