امکانات و آپشن های خودروی بی ام و سری 6 کانورتیبل F12

  دوشنبه، 22 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی بی ام و سری 6 کانورتیبل F12
بی ام و سری ۶ کانورتیبل F12 مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۴ به عنوان یک خودروی فوق لوکس گران‌قیمت، مشتریان محدود و سخت‌پسندی در بازار ایران دارد. مهم‌ترین آپشن موجود در این خودرو، سقف سافت‌تاپ جمع‌شونده برقی آن است که ضمن افزایش پرستیژ خودرو در نظر بینندگان، لذت رانندگی دوچندان به‌ویژه در فصول گرم سال را به کاربران این خودرو هدیه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بی ام و سری ۶ نسل دوم کانورتیبل (E64)، یکی از معدود خودروهای لوکس کروک در دهه هشتاد محسوب می شد که محبوبیت نسبتا بالایی بین مشتریان ثروتمند ایرانی پیدا کرد. با شروع دهه ۹۰ شمسی، نسل سوم سری ۶ کانورتیبل با کد شناسایی اف ۱۲ به بازار کشور پا گذاشت و قیمت سرسام آور خود را به رخ تمامی خودروهای لوکس و غیرلوکس آن دوران کشاند. بصورت کلی خودروهای سواری یا همان ماشین های شخصی به هشت کلاس اصلی طبقه بندی می شوند که کلاس های Sedan ، Coupe ، Cabriolet یا Convertible ، Fastback ، SUV ، Hatchback ، Station و MPV در این طبقه بندی اصلی قرار می گیرند. بنابراین با توجه به تعاریف گفته شده خودروهای کابریولت یا کانورتیبل به عنوان یک کلاس اصلی از دسته بندی های طراحی بنده خود و قرار می گیرند

در ادامه این مطلب به تشریح انواع تجهیزات و آپشن های این کروک لوکس آلمانی خواهیم پرداخت.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و سری 6 کانورتیبل F12

سامانه های کمکی راننده بی ام و سری 6 کانورتیبل

بی ام و سری 6 کانورتیبل نسل دوم به انواع و اقسام سامانه های کمکی راننده مجهز شده است که ازجمله مهم ترین آن ها، می توان به کروزکنترل هوشمند اشاره کرد. این سیستم با تثبیت انعطاف پذیر سرعت خودرو، آسایش بالایی را برای راننده به ارمغان می آورد و وی برحسب شرایط، می تواند سرعت اتومبیل را به صورت خودکار کم یا زیاد کند. ناگفته نماند که کروزکنترل تطبیق پذیر یا هوشمند، اساس سامانه های مدرن رانندگی خودران را تشکیل می دهد که امروزه در خودروهایی نظیر تسلا شاهد آن هستیم.

علاوه بر آن، سیستم های کنترل کشش و پایداری مانع از انحراف خودرو حین عبور از مسیرهای لغزنده می شوند و سیستم هایی هم چون کنترل توقف در سربالایی به همراه پارک خودکار نیز میزان دردسرهای راننده در شروع حرکت از سربالایی یا پارک در فضاهای نسبتا کوچک را به حداقل می رسانند. چهار حالت رانندگی اکو ، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس نیز در دسترس راننده قرار دارند تا برحسب شرایط، از حداقل توان و مصرف سوخت در حالت اکو بهره ببرد یا به واسطه وضعیت رانندگی خشن و تهاجمی اسپرت پلاس، بیشترین هیجان را نصیب خود و سرنشینان سازد.

تجهیزات هشداردهنده BMW 650i

وجود سامانه های هشداردهنده در یک خودرو، می تواند از بروز تصادفات ناگوار تا حد زیادی جلوگیری کند. بی ام و سری ۶ کانورتیبل از این حیث تقریبا پروپیمان ظاهر شده و علاوه بر حس گرهای پارک، به سنسور فشار باد تایر نیز مجهز است.

از سوی دیگر سامانه های راداری هم چون هشدار نقاط کور، تغییر لاین، هشدار تصادف از جلو و سامانه تشخیص تابلوهای ترافیکی حداکثر سطح هوشیاری را برای کاربر این خودرو فراهم خواهند آورد؛ به ویژه رادار هشدار نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، کاربرد فراوانی در جاده ها و بزرگراه ها دارند و راننده را از خطرات پیش رو به نحوی مطلوب آگاه و محفوظ می کنند.

آپشن های سیستم ترمز بی ام و سری ۶ کانورتیبل F12

این خودرو علاوه بر سامانه های ABS و EBD و ترمز کمکی، از ترمز پارک برقی و ترمز خودکار اضطراری هم سود می برد. در این میان، فناوری ترمز خودکار بسیار حائز اهمیت است و در وضعیت های حاد که راننده قادر به فشردن پدال ترمز طی مدت زمان کوتاه نیست، با به کارانداختن ترمزها، از بروز تصادفات ناگوار پیشگیری خواهد کرد. زمانی که یک خودرو ناگهان مقابل شما ترمز کند یا عابر پیاده به یک باره مقابل اتومبیل سبز شود، کارایی این سیستم بیش ازپیش به چشم خواهد آمد.

آپشن های سیستم روشنایی

بی ام و سری ۶ کانورتیبل مدل اف ۱۲، در سامانه روشنایی خود از آپشن هایی نظیر چراغ های روز یا دی لایت، اتولایت جهت روشن وخاموش شدن اتوماتیک چراغ ها به ویژه هنگام عبور از تونل ها، نوربالای اتوماتیک که برحسب شرایط سامانه سوبالا را خاموش یا روشن می کند، تنظیم ارتفاع نور خودکار بر اساس وضعیت خودرو و شیب جاده، چراغ های مه شکن در هر دو انتها، چرخش نور چراغ متناسب با وضعیت پیچ جاده، سامانه چراغ شوی به منظور زدودن کثیفی ها از قاب چراغ های جلو و نورپردازی داخلی جهت ایجاد فضایی آرامش بخش درون کابین، بهره می برد.

آپشن های سیستم فرمان بی ام و سری ۶ کانورتیبل نسخه ۶۵۰

این خودروی لوکس آلمانی از سامانه فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ حالت، روکش چرمی باکیفیت و نیز یک جفت پدال شیفتر پشت فرمان برخوردار است که لذت رانندگی با بی ام و ۶۵۰ آی را به حداکثر می رسانند. سامانه فرمان این کروک باواریایی نسبت به سرعت حساسیت داشته و در سرعت های بالا میزان سفتی آن جهت جلوگیری از بدفرمانی افزایش خواهد یافت.

آپشن های سیستم مالتی مدیا

وجود یک سامانه مالتی مدیای قدرت مند، می تواند لذت رانندگی با هر خودرویی را دوچندان سازد؛ به ویژه اگر سیستم صوتی خودرو از نوع Harman Kardon با ۱۶ اسپیکر به قدرت ۶۰۰ وات باشد. از طرف دیگر، برخی مدل های بی ام و سری ۶ به سیستم پخش Bang & Olufsen با ۱۶ اسپیکر به قدرت ۱۲۰۰ وات و سی دی چنجر ۶ تایی تجهیز شده اند که لذت رانندگی در یک جاده زیبا طی یک بعدازظهر خنک تابستانی را به اوج می رساند. البته مدل های استاندارد سری ۶ کانورتیبل به ۹ عدد اسپیکر Hi-Fi مجهز هستند که در تعامل با نمایش گر ۶.۵ اینچی یا ۱۰.۱ اینچی، سامانه مالتی مدیای قدرت مندی را در دسترس کاربران قرار می دهند.

از طرف دیگر، سیستم ره یاب، نمایش گر شیشه جلو یا هدآپ دیسپلی، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین دید در شب نیز جزو ویژگی های رفاهی-ایمنی سامانه مالتی مدیای بی ام و ۶۵۰ آی مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۴ به شمار می روند.

کیسه هوا

شاید وجود شش عدد کیسه هوا برای چنین مدل لوکس گران قیمتی ناکافی به نظر برسد؛ اما به هر حال، می تواند ایمنی قابل قبولی را برای سرنشینان به ویژه افراد حاضر در ردیف جلو فراهم آورد.

ایربگ های بی ام و سری ۶ کانورتیبل شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده ای و جانبی جلو می شود که به همراه پشت سری فعال و کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، سطح ایمنی بالایی را برای کاربران این خودرو آلمانی فراهم می آورد.

آپشن های رفاهی کابین بی ام و سری ۶ کانورتیبل

درون کابین این خودروی لوکس، می توان به آپشن هایی هم چون استارت و ورود بدون کلید و سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه عقب دست پیدا کرد. به واسطه فناوری تهویه دوآل، می توان دمای دو نیمه چپ یا راست خودرو را به صورت متفاوت و برحسب نیاز سرنشینان تنظیم کرد. صندلی راننده و سرنشین نیز قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت مختلف را دارد و به واسطه تنظیم پذیری گودی کمر، کوفتگی بدن کاربر را به حداقل می رساند.

این صندلی ها از مموری نیز برخوردار هستند و تنظیمات مطابق با بدن هر یک از کاربران، در آن ها ذخیره می شود تا در هر بار استفاده، نیاز به تنظیم مجدد آن ها نباشد. وجود گرم کن و سردکن صندلی های جلو هم رفاه سرنشینان این بخش را به حداکثر می رساند. صندلی های BMW 650i با روکش چرمی داکوتا یا چرم ناپا پوشش داده شده ند؛ اما در این میان، فقدان ماساژور و تهویه صندلی های جلو به علاوه سیستم گرم کن و سردکن صندلی عقب را، می توان به عنوان نکات منفی این خودروی لوکس آلمانی تلقی کرد.

آینه های بی ام و سری 6 کانورتیبل

بی ام و سری ۶ در آینه مرکزی خود، از سیستم تیره شدن خودکار یا الکتروکرومیک بهره می برد که درنتیجه آن، تابش شدید نور خودروهای پشت سر، دیگر قادر به اذیت کردن چشمان راننده نخواهد بود. از طرف دیگر، آینه های جانبی به سامانه تاشونده برقی به همراه گرمکن تجهیز شده اند که ضمن جلوگیری از بخارگرفتن آینه و محدودشدن دایره دیده راننده، هنگام پارک به صورت برقی به داخل جمع خواهند شد و احتمال آسیب دیدن در اثر برخوردهای جزئی را به حداقل می رسانند.

ناگفته نماند که آینه های بغل بی ام و سری ۶ تنظیمات موردنظر راننده را در حافظه خود ثبت می کنند و بدین ترتیب، در صورت استفاده چند راننده از خودرو، دیگر نیازی به تنظیم مجدد آینه های جانبی نخواهد بود


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403