امکانات و آپشن های خودروی  ام وی ام X55 

  شنبه، 29 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی  ام وی ام X55 
در ام وی ام X55 خبری از ترمز دستی یا پایی نیست و ترمز پارک مانند خودروهای گران‌قیمت جدید، از انواع برقی است. ترمز پارک برقی دیگر نیازی به انرژی فیزیکی ندارد و تنها با فشردن یک کلید ترمز، فعال یا غیرفعال می‌شود. از نظر بصری نیز کنسول میانی در خودروهای مجهز به این سیستم زیبایی بیشتری دارد. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، از سال 2015 به بعد، چری در کنار کراس اورهایش، به ساخت یکسری کراس اور ارزان تر و البته با چهره ای متفاوت تر از اعضای خانواده تیگو، روی آورده است. اولین محصولی که چری با این استراتژی ساخت، خودرویی به نام Tiggo 3x بود که سال 2016 به بازار چین رفت و در سال 96 نیز با نام ام وی ام X22 به بازار کشورمان آمد. اگر به چهره X22 خوب دقت کنید، می بینید که طراحی آن نه مشابه تیگو7 و نه مشابه تیگو5 بوده و نه حتی به X33S شبیه است! حالا دوباره تاریخ تکرار شده و چری محصول دیگری را به ایران آورده است که ام وی ام X55 نام دارد. البته چینی ها این خودرو را با نام Tiggo 5x می شناسند؛ چری نسخه کانسپت این چینی را ابتدا در سال 2014 و با نام Concept Beta رونمایی کرده بود. سپس از نیمه دوم سال 2017 مدل تولیدنهایی اش را با نام 5x به بازار چین فرستاد. البته این خودرو در بازارهایی غیر از چین (مانند روسیه، اکوادور و اسپانیاو ...) با نام چری تیگو4 نیز فروخته می شود. در ادامه، نگاهی به آپشن های ام وی ام X55 خواهیم داشت.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام X55

1. ساعت مچی هوشمند (Smart Band)

یکی از امکانات جالبی که در ام وی ام X55 وجود دارد و تاکنون در هیچ یک از خودروهای بازار کشور دیده نشده، یک ساعت مچی هوشمند است که به همراه این خودرو عرضه می شود. این ساعت هوشمند، می تواند برخی قابلیت های خودرو را هم کنترل کند؛ برای مثال، با استفاده از آن می توان کارهایی مانند بازوبسته کردن قفل درها، استارت زدن موتور، بالاوپایین دادن شیشه ها و بازکردن صندوق عقب را انجام داد.

علاوه بر این امکانات، این ساعت می تواند به تلفن همراه هوشمند نیز متصل شود و دارای قابلیت های دیگری مانند اندازه گیری ضربان قلب، یادآوری، نمایش پیام ها و اعلان ها، اتصال بلوتوث و گام شمار است. چنین آپشنی، در ام وی ام X55 واقعا منحصربه فرد است و می تواند بسیار موردتوجه علاقه مندان به گجت های الکترونیکی قرار گیرد.

2. دوربین ۳۶۰ درجه

از دیگر آپشن های ام وی ام X55، می توان به سیستم دوربین ۳۶۰ درجه آن اشاره کرد. این سیستم، از چهار دوربین که در جلو، عقب و زیر آینه های جانبی قرار داده شد ه اند، استفاده می کند و می تواند تصویری واضح و یک دست را از تمام اطراف خودرو در اختیار راننده قرار دهد. دوربین ۳۶۰ درجه شاید موردتوجه بسیاری از خریداران نباشد؛ ولی آپشنی بسیار کاربردی و کارآمد است و هنگام پارک کردن و عبور از جاهایی که دید کمی به بیرون وجود دارد، این سیستم می تواند بسیار مفید واقع شود.

3. سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

سیستم کنترل فشار باد تایرها، از چهار سنسور بی سیم تشکیل شده است که درون چرخ های خودرو قرار دارند و فشار باد موجود در هر چرخ را در هر لحظه اندازه گیری می کنند. درصورتی که یک یا چند چرخ باد کم تر یا بیش تری از حد استاندارد داشته باشند، سیستم TPMS این مورد را به راننده هشدار می دهد. هنگام پنچری نیز این سیستم فورا وضعیت پیش آمده را به راننده اعلام می کند.

سیستم هشدار فشار باد لاستیک را نه یک آپشن رفاهی، بلکه به عنوان یک آپشن ایمنی نیز می توان در نظر گرفت.

4. ترمز پارک برقی

در ام وی ام X55 خبری از ترمز دستی یا پایی نیست و ترمز پارک مانند خودروهای گران قیمت جدید، از انواع برقی است. ترمز پارک برقی دیگر نیازی به انرژی فیزیکی ندارد و تنها با فشردن یک کلید ترمز، فعال یا غیرفعال می شود. از نظر بصری نیز کنسول میانی در خودروهای مجهز به این سیستم زیبایی بیشتری دارد.

5. پشت آمپر دیجیتالی

پشت آمپرهای دیجیتالی، آپشنی نیستند که در همه خودروها موجود باشند و معمولا خودروهای لوکس و گران قیمت با این آپشن تولید می شوند؛ اما خوشبختانه ام وی ام X55 نیز از این آپشن جالب بهره مند است. در ام وی ام X55، دیگر خبری از پشت آمپر آنالوگ و عقربه نیست و یک صفحه نمایش رنگی در مقابل راننده قرار دارد و اطلاعاتی نظیر کیلومتر، سرعت و دنده را نشان می دهد.

6. گیربکس دوکلاچه (DCT)

همان طورکه در ابتدا اشاره کردیم، ام وی ام X55 از نظر فنی با مدل تیگو ۷ مشابه است و مانند تیگو ۷ از گیربکس دوکلاچه استفاده می کند. گیربکس ۶ دنده DCT این خودرو، می تواند دنده ها را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی یا CVT تعویض کند و همین، باعث بهبود راندمان کلی خودرو و جلوگیری از هدررفت نیروی موتور می شود. این سرعت عمل، اصلی ترین مزیت گیربکس های دوکلاچه است و چندان اجازه افت دور موتور را نمی دهد. در ام وی ام X55، امکان تعویض دنده های خودرو به صورت دستی با استفاده از قابلیت تیپ ترونیک نیز وجود دارد.

7. سیستم اتوهلد (AutoHold)

از دیگر آپشن های ام وی ام X55، باید به سیستم اتوهلد اشاره کرد که نام آن این روزها در صنعت خودرو زیاد شنیده می شود. سیستم اتوهلد، از طریق یک کلید روی کنسول مرکزی فعال می شود و هنگام شروع حرکت در سربالایی، از عقب رفتن خودرو جلوگیری می کند.

عملکرد سیستم نیز به ترمزهای خودرو وابسته است و با فشردن کلید، اتوهلد ترمزهای خودرو فعال می شود تا خودرو در جای خود بماند؛ سپس با گازدادن، ترمزها آزاد می شوند و خودرو بدون عقب رفتن، حرکت خود را آغاز می کند. این سیستم، می تواند در ترفیک های سنگین نیز به کمک راننده بیاید و با اعمال اتوماتیک نیروی ترمز، بر لذت رانندگی بیفزاید.

8. کروزکنترل

کروزکنترل که با نام سیستم تثبیت سرعت خودرو نیز شناخته می شود، از دیگر امکانات ام وی ام X55 است. این سیستم با استفاده از کلیدهای روی فرمان، این اجازه را به راننده می دهد تا سرعت خودرو را در جاده روی عدد خاصی تنظیم کند و سپس با خیال راحت، پای خود را از روی پدال گاز بردارد. وجود چنین سیستمی، می تواند از خستگی راننده در مسیرهای طولانی بکاهد. به این نکته نیز اشاره کنیم که کروزکنترل موجود در ام وی ام X55، از نوع هوشمند نیست و حواس راننده باید هم چنان متوجه خودروی جلویی باشد.

از دیگر آپشن های ام وی ام X55 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سانروف برقی دوحالته
  • دوربین دید عقب داینامیک با خطوط راهنما
  • سنسور دنده عقب
  • دو حالت رانندگی ECO-Sport
  • فرمان برقی EPS
  • مانیتور ۹اینچی لمسی با قابلیت بلوتوث و اتصال به تلفن همراه هوشمند
  • آینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرم کن
  • چراغ های روشنایی در روز (DRL)
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگو
  • تهویه اتوماتیک با دریچه های عقب
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • چهار عدد کیسه هوا
  • سیستم کنترل پایداری
  • سیستم کنترل کشش

جمع بندی آپشن های ام وی ام X55

ام وی ام X55 یکی از جذاب ترین محصولات کمپانی خودروسازی چری چین در بازار کشور است. این خودرو، یک کراس اوور کامپکت مجهز با طراحی روز است و می تواند در بازار کم برخوردار کشور ما، مشتریانی را که این روزها تشنه خودروهای جدید هستند، به سمت خود جلب کند. این خودرو، در بازه قیمتی خود باید با محصولات شناخته شده ای هم چون پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی به رقابت بپردازد؛ خودروهایی که از لحاظ برند سازنده و کیفیت ساخت، در رده بالاتری نسبت به ایکس 55 قرار دارند.

در این میان، تنها برگ برنده ایکس 55 در مقایسه با رقبای خود، آپشن های بیشتری است که به مشتری ارائه می دهد. همین مساله می تواند تا حدودی عیار ام وی ام را در برابر رقبا بالاتر ببرد و در کنار شبکه خدماتی گسترده چری و همین طور طرح های منعطف فروش، برخی مشتریان را به سمت این خودرو هدایت کند. از سویی، ام وی ام X55 این امکانات را در حالی در اختیار مشتری قرار می دهد که قیمتی پایین تر از رقبای اروپایی و آسیایی خود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان