انتخاب یک کوله خوب مدرسه و دانشگاه + نکات مهم

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب یک کوله خوب مدرسه و دانشگاه + نکات مهم
کیف مدرسه یکی از مهمترین وسایلی است که در انتخاب و خرید آن باید بسیار دقت کرد. این کیف دست کم برای یک سال تحصیلی همراه هر روزه دانش آموزان است. زیبایی، رنگ، اندازه و نوع کیف را با دقت ویژه ای انتخاب کنید. مدل‌های کیف‌های مدرسه در بازار بسیار متنوع هستند و در هر شکل و قیمتی در دسترس شما خواهد بود. 

کیف مدرسه یکی از مهمترین وسایلی است که در انتخاب و خرید آن باید بسیار دقت کرد. این کیف دست کم برای یک سال تحصیلی همراه هر روزه دانش آموزان است. زیبایی، رنگ، اندازه و نوع کیف را با دقت ویژه ای انتخاب کنید. مدل های کیف های مدرسه در بازار بسیار متنوع هستند و در هر شکل و قیمتی در دسترس شما خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد وزن زیاد کیف های مدرسه باعث بروز بیماری و آسیب های ستون فقرات، مفاصل و دردهای شدید در نواحی گردن، دست ها، کتف، پشت و پاها در دانش آموزان می شود. کیف مدرسه به محض اینکه پر می شود، نباید سنگین تر از 15-10 درصد وزن کودک باشد؛ بنابراین بهتر است کیفی سبک انتخاب کنید، تحقیقاتی که در این زمینه به انجام رسیده اند، نشان می دهند بچه هایی که کیف های شان تا 8 کیلوگرم وزن دارند، دو برابر بیشتر از بقیه برای حمل کیف شان دچار زحمت می شوند. اگر بچه ها کیف های خیلی سنگین حمل کنند، احتمال افزایش غیرطبیعی قوس کمر و وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات گردن، شانه و کمر آنها دور از انتظار نخواهد بود.

کیف های جین یا کتانی اصلا مناسب نیستند، چون این کیف ها سنگین هستند و پر کردن آنها با کتاب و دفتر هم وزنشان را بیش از حد بالا می برد. بهتر است برای فرزند خود، کیف های برزنتی یا پارچه ای سبک را انتخاب کنید. کیفی با کمترین بند، سگک یا تزیین اضافی (مانند زیپ های تزیینی) بخرید تا وزن آن زیاد نشود. میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد و بهتر است که دانش آموزان دبستانی بیش از دو کیلوگرم و یا حداکثر سه کیلوگرم وزن را حمل نکنند.

هنگام انتخاب یک کوله مدرسه و دانشگاه خوب نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱) اندازه و تعداد جیب های کوله را در نظر بگیرید :

وجود جیب های متعدد در کیف کوله پشتی می تواند یک آپشن بسیار عالی محسوب شود و هنگامی که می خواهید برای خرید کیف اقدام نمایید مشخص کنید که قرار است چه میزان لوازمی و چه نوع لوازم همراه خود داشته باشید. سپس در این صورت می توانید تعداد جیب های مورد نظر برای کیف را بسنجید به طور مثال دانش آموزان کلاس اول بدون شک به جیب های کوچک نیاز بیشتری دارند زیرا سریع تر می توانند به تمام لوازمی که می خواهند دسترسی داشته باشند. اما در مقابل دانش آموزان دبیرستان و یا حتی دانشجویان وقتی می خواهند که کوله خریداری کنند بیشتر به فکر این هستند که لوازم بزرگ خود را چگونه درون کیف جای دهند و اینکه از چه طریق می توانند دسترسی سریع تر به فضای داخل کیف داشته باشند.

۲) نوع جنس کوله را انتخاب کنید :

جنس کوله پشتی از مهم ترین نکات هنگام خرید می باشد که باید به خوبی آن را بررسی نمایید و با توجه به کاربردی که از کیف انتظار دارید، آن را انتخاب نمایید. پارچه کوله پشتی بهتر است مقاوم و بادوام باشد همچنین جنس مختلف پارچه ها می تواند بر روی وزن کیف و قابلیت تنفس و حتی ضد آب بودن کیف تاثیر بگذارند.

پارچه های مصنوعی و الیاف مصنوعی تولید شده اند که دوام بسیاری دارند اما از آن ها بهتر کوله پشتی هایی با جنس چرم می باشند که البته به خاطر وجود چرم می توانند کمی سنگین تر به نسبت سایر جنس ها باشند و همچنین گران تر، اما پارچه های مصنوعی سبک تر هستند پارچه های مصنوعی معمولا از پلی استر و نایلون تهیه شده اند و در نتیجه دربرابر نفوذ آب مقاوم تر هستند اما اگر کیفی خریداری می کنید که از الیاف طبیعی مانند کنف یا پنبه تهیه شده باشد از نظر محیط زیست بسیار سالم تر هستند اما بدون شک چندان ضدآب نخواهند بود.

۳) زیپ ها را بررسی کنید :

زیپ ها در کیف کوله پشتی بسیار مهم هستند زیرا می توانند به شما کمک کند که به فضای داخل کیف دسترسی داشته باشید و درعین حال از لوازمی که داخل کیف هستند محافظت می کند تا به بیرون ریخته نشود. از این رو زیپ ها را به خوبی بررسی کنید.آنان را چندین بار باز و بسته کنید و ببین آیا روان هستند یا خیر. یا اینکه دندانه های شکسته شده دارند یا نه. همچنین بررسی کنید که زیپ تا انتها کامل باز و بسته می شود و گیر نمی کند. سعی کنید زیپ هایی را انتخاب کنید که دو سر باشند زیرا در این صورت از هر طرف کیف می توانید به راحتی به محتویات داخل کیف دسترسی داشته باشید. زیپ هایی بهتر هستند که سنگین تر و درشت تر هستند و زیباتر نیز می باشند ودارای دوام بیشتری هستند و بدون شک دیرتر خراب خواهند شد.

۴) کوله هایی که دو بند دارند را انتخاب کنید :

هنگام انتخاب و خرید کیف کوله پشتی مدرسه دقت کنید کیف هایی که دو بند دارند را انتخاب کنید بسیاری از افراد کیف های تک بند را دوست دارند زیرا شیک و زیبا هستند. اما درواقع آن ها تنها یک سری کیف های فانتزی هستند اگر قرار است برای مدرسه کیف را استفاده کنید بهتر است دارای دو بند باشندزیرا تمام وزن کیف می تواند بر روی دو شانه پخش شده و فشار بر روی یک سمت شانه ها و گردن وارد نمی کند. علاوه بر این ستون فقرات شما سالم می ماند و از آسیب های اسکلتی به دور می ماند. سعی کنید هنگامی که کیف کوله پشتی را انتخاب می کنید و بر روی بدن خود امتحان می کنید بر روی منحنی کمر قرار بگیرد.

۵) به دوخت ها توجه کنید :

تمام درزهای کیف و نوع دوخت آن را به دقت بررسی کنید زیرا پیش می آید که نوع دوخت بی دقت و با کیفیت بد باشد و یا حتی نخ های کیف قبل از استفاده گشاد شده باشد که در این صورت با کوچک ترین قرار دادن وسایل داخل کیف بندهای آن پاره خواهد شد. بهتر است دوخت ها با کیفیت باشد زیرا قرار است حداقل برای یک سال تمام لوازم خود را درون کیف قرار دهید و آن را حمل کنید پس باید از جنس و دوام کوله پشتی اطمینان کامل را حاصل نمایید.

۶) ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید :

کوله پشتی انواع و اقسام مختلفی دارند که با توجه به نوع کاربرد و استفاده که شما دارید ویژگی های بیشتر و یا کمتری بر روی آن ها وجود دارد که می توانید آن را خریداری نمایید. اگر تنها لوازم کوچک همراه خود دارید، می توانید آن کیفی را انتخاب کنید که جیب های اضافی دارند تا بتوانید خیلی راحت به این لوازم کوچک مانند: مداد و کلید و سنجاق و هرچیز دیگر که دارید دسترسی داشته باشید.

اما اگر کتاب های بزرگ همراه خود دارید و یا حتی لپ تاپ و نوت بوک و تبلت همراه خود دارید بهتر است کیف هایی انتخاب کنید که دارای جیب های خاص و بزرگ هستند و از ضربه جلوگیری می کند. همچنین برخی دیگر از کیف ها محفظه هایی دارند که مخصوص قرار دادن هندزفری و پورت یو اس بی هستند که از طریق کیف خیلی راحت می توانید هندزفری را رد کنیند و به گوشی خود بزنید. این ویژگی های اضافی بر روی برخی از کیف ها وجود دارند که می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری آن ها را خریداری نمایید.

عوارض استفاده نادرست از کوله پشتی

کمر درد، گردن درد، افزایش انحنای ستون مهرهای، در دانش آموزانی که کوله پشتیهایی با وزن بیش از 51 درٌد از وزن خود حمل میکنند.

تحت فشار قرار گرفتن رشتههای عروق خصوصی، دردهصای عوبی مزمن، ضعف، گزگز بازو و دستها در ٌورتی که کوله پشتصی بند باریکی داشته باشد.

افزایش گودی کمر، هم سصطح نبودن شصانهها، جصلو آمدن شانهها و کشیدگی عضالت سرشانه.  خطر زمین خوردن به دلیل سنگینی بیش از حد کوله پشتی و کاهصش تعادل، هنگام حمل کوله پشتی سنگین.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان