استفاده از روغن برای نرم کردن کفش‌های چرم

  شنبه، 13 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
استفاده از روغن برای نرم کردن کفش‌های چرم
کفش های چرمی قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر کامل هر لباسی زمانی به وجود می آید که کفش مناسب با لباس پوشیده شود. کفش چرم همیشه نقش مهمی در تقویت شخصیت ایفا می کند.

کفش های چرمی قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر کامل هر لباسی زمانی به وجود می آید که کفش مناسب با لباس پوشیده شود. کفش چرم همیشه نقش مهمی در تقویت شخصیت ایفا می کند. کفش های چرم تنها زمانی تاثیر خود را دارند که به درستی از آن مراقبت شود. این کفش ها گران قیمت و استاندارد هستند بنابراین مراقبت ویژه از آن ها مهم است.

کفش ها را باید در جایی نگه دارید که از غبار، رطوبت و نور مستقیم خورشید دور باشند. جاکفشی ها باید درب داشته باشند تا کفش از گرد و غبار محافظت شود. کفش های مجلسی و روزانه را باید از هم جدا کرد. کیسه های سیلیکا را در کفش ها قرار دهید.

در صورت قرار دادن کفش ها داخل جا کفشی فاصله ی بین آنها را رعایت کنید. کفش چرم را نباید کنار کفش ورنی قرار دهید زیرا موجب رنگ دادن آنها به هم می شود.

جعبه کفش های جدید که می خرید نیز برای نگهداری آن ها بسیار مناسب است. هم چنین از ورود خاک ،غبار آلوده محافظت می کند و مانع از خراب شدن آن می شود. آلودگی کفش ها نیز به هوا می رود تا این که باعث قارچ و ... نشود.

اگر کفش ها روی یک جا کفشی چوبی باز نگه داشته می شوند، باید با پارچه یا کاغذ روی آن ها را بپوشانید تا کفش ها بیشتر در معرض خاک قرار نگرفته و خراب نشود.

اگر از بیرون آمده اید، کفش ها را فورا در کمد یا قفسه کفش قرار ندهید. زیرا رطوبت داخل کفش خشک نمی شود و می تواند به کفش آسیب برساند. کفش ها را به مدت یک ساعت بیرون نگه دارید و اجازه دهید خشک شده و رطوبت داخل کفش ها از بین برود. کفی داخل کفش ها باید تعویض شوند زیرا عدم تعویض کفی ممکن است باعث آسیب به داخل کفش ها شود.

استفاده از روغن برای نرم کردن کفش های چرم

قبل از هرکاری کفش ها را تمیز کنید: اگر از روغن برای نرم کردن کفش استفاده می کنید نباید هیچ ماده و آلودگی روی کفش وجود داشته باشد چون ممکن است کفش لک شود و این لک هرگز از بین نرود. برای تمیز کردن کفش از یک دستمال مرطوب تمیز استفاده کنید و آن را به آرامی روی کفش بکشید تا هرگونه گرد و خاک و گل و … که به آن چسبیده است جدا گردد. این کار را چندین بار انجام دهید تا مطمئن شوید کفش کاملا تمیز شده و آماده روغن زدن است. توجه کنید که قبل از روغن زدن حتما از خشک بودن کفش مطمئن شوید.

روغن مناسب انتخاب کنید: زدن روغن روی کفش باعث می شود بافت چرم غنی تر شده و به فرم طبیعی خود برگردد و در نتیجه نرم تر شود. روغن های متعددی وجود دارند که می توانند باعث نرم تر شدن چرم شوند مانند روغن نارگیل و یا روغن های مخصوص نگهداری چرم. اگر از روغن های مخصوص چرم استفاده می کنید حتما برچسب روی محصول را بخوانید و مراقبت باشید از انواعی که حاوی عصاره کاج، روغن کاستر، روغن های معدنی و دیگر مواد سمی هستند تهیه نکنید. این مواد ممکن است به ساختار چرم آسیب برسانند و کفش شما را برای همیشه خراب کنند.

روغن را روی کفش بزنید: مقدار کمی از روغن را روی یک ظرف کوچک و تمیز بریزید. دو انگشت خود را با یک دستمال تمیز و یا یک لباس کهنه تمیز بپیچید و روی روغنی که انتخاب کرده اید بزنید، روغن اضافی را از روی پارچه جدا کنید و آن روی روی سطح چرمی کفشی که قبلا تمیز و خشک کرده اید بزنید و به آرامی همه سطح کفش را با حرکات دورانی چرب کنید. پس از این که یک بار این کار را انجام دادید همه روغن در سطح چرم جذب می شود. بسته به نوع کفش و میزان خشکی و سفتی آن شاید نیاز باشد این کار را مجددا انجام دهید اما حتما چند ساعت تا یک روز تا مرحله بعدی فاصله بگذارید. تا زمانی که سطح کفش چرب و روغنی به نظر می رسد آن را نپوشید. پس از آن که روغن جذب کفش شد نرمی آن را امتحان کنید و اگر هنوز کفش های چرم شما نرم به نظر نمی رسند دوباره این کار را تکرار کنید.

قدم زدن با کفش های چرم برای نرم کردن کفش

1- هر چقدر کفش ها بیشتر پوشیده و استفاده شوند نرم تر و انعطاف پذیرتر خواهند شد. لذا یکی از روش های نرم کردن کفش، راه رفتن با آن است. حدود نیمی از روز زمان برای این کار کافی به نظر می رسد. بیشتر از این مدت می تواند موجب آسیب رسیدن به پا شود.

2- بعد از دو روز دوباره کفش ها باید به مدت نصف روز پوشیده شود. پس از آن اگر برای مدتی هر روز این کار ادامه یابد کفش ها انعطاف پذیر و نرم خواهند شد. تعداد دفعات لازم برای این کار بستگی به حصول رضایت فرد از میزان نرم بودن کفش ها دارد.

3- نرم و راحت شدن کفش جدید زمان بر است. پس بایستی صبور بود. چرم های نازک مانند پوست گوسفند سریع تر فیت شده و زمان زیادی نیاز ندارند. اما کفش هایی که کوک و سوزن دوزی بسیاری دارند زمان بیشتری برای نرم شدن نیاز دارند. می توان با پوشیدن جوراب های بیشتر در هنگام قدم زدن این پروسه را سرعت بخشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (618 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (42 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان