فرق لایت کوین با بیت کوین چیست؟

  چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
فرق لایت کوین با بیت کوین چیست؟
ارز دیجیتال لایت کوین پتانسیل زیادی برای رشد و پذیرش گسترده دارد. بااینکه ممکن است بیت کوین و لایت‌کوین، طلا و نقره فضای ارزهای دیجیتال باشند اما تاریخچه اینگونه معاملات نشان‌داده است که روند صعودی آن‌ها می‌تواند در عرض چندماه تغییر پیدا کند. پس با کسب آگاهی کامل از فرآیند و کارکرد آن‌ها، اقدام به خرید این‌گونه ارزها کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، لایت کوین توسط چارلی لی (Charlie Lee) در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. لی کارمند سابق گوگل بود که لایت کوین را باهدف تکمیل بیت کوین و حل برخی از مشکلات مانند مدت زمان تراکنش ها، هزینه ها و استخرهای متمرکز ماینینگ طراحی کرد. چارلی لی در کد و پروتکل بیت کوین اصلاحاتی اعمال کرد تا برای استفاده روزمره مناسب تر باشد و از طرفی هم پذیرش عمومی آن میسر شود. یکی از اهداف اصلی لایت کوین کاهش زمان تائیدیه هر بلاک از ۱۰ دقیقه به ۲٫۵ دقیقه بود، که درنتیجه آن بتوان تراکنش های بیشتری را تأیید کرد. در حال حاضر، روزانه ۱۴،۴۰۰ لایت کوین استخراج می شود که این حداکثر مقدار ممکن است. لایت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، یک وسیله پرداخت جهانی و مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است.

این ارز دیجیتال همتا به همتا شباهت های زیادی با بیت کوین دارد، اما پلتفرم آن از بلاک چین های مختلفی استفاده می کند که امکان انتقال سریع تر تراکنش ها را فراهم می کند. نرم افزار ایجاد و انتقال کوین های لایت کوین، به صورت متن باز است و پلتفرم آن به طور کامل غیرمتمرکز است. این کریپتوکارنسی از زمان ورودش به بازار، رشد پایداری را تجربه کرده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار به حساب می آید. شاید یکی از دلایل این محبوبیت عملکرد آن باشد، اما نباید تشابه اش با بیت کوین را نیز نادیده گرفت.

ویژگی ها و تفاوت لایت کوین با بیت کوین

لایت کوین اغلب بابیت کوین مقایسه می شود. اگر بیت کوین را طلا در نظر بگیرید، بسیاری لایت کوین را نقره می نامند. اما این دو کریپتوکارنسی محبوب چه تفاوت های متمایزکننده ای باهم دارند؟

حداکثر عرضه

بسیاری از ارزهای دیجیتال عرضه محدودی دارند. باوجود ۸۴ میلیون لایت کوین، عرضه آن ۴ برابر بیشتر از بیت کوین است. ازنظر تئوری، این بدان معناست که لایت کوین در آینده به چیزی حدود یک چهارم ارزش بیت کوین خواهد رسید.

میزان سرمایه بازار

اگرچه سرمایه بازار لایت کوین در مقایسه بابیت کوین ناچیز است، اما این ارز دیجیتال هنوز هم در بین ۵ کریپتوکارنسی برتر قرار دارند (این طبقه بندی می تواند بر اساس قیمت و تعداد سکه های موجود در گردش تغییر پیدا کند).

الگوریتم ماینینگ:

هردوی این کریپتوکارنسی ها بر اساس الگوریتم اثبات کار بناشده اند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند، درحالی که لایت کوین از الگوریتم Skrypt .Skrypt ازنظر محاسباتی فشرده تر است اما از حافظه قابل توجهی استفاده می کند.

سرعت معامله

هر تراکنش لایت کوین تقریباً در هر ۲٫۵ دقیقه تأیید می شود. در بیت کوین، این میانگین هر ۱۰ دقیقه یک بار است. درنتیجه لایت کوین ۴ برابر سریع تر این کار را انجام می دهد که درواقع می تواند معاملات بیشتری را نیز پردازش کند.

لایت کوین چگونه کار می کند؟

لایت کوین یک شبکه آنلاین است که افراد می توانند از آن برای ارسال پرداخت از یک شخص به شخص دیگر استفاده کنند. لایت کوین به صورت همتا به همتا و غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ نهاد یا دولتی کنترل نمی شود. این سیستم پرداخت با ارزهای فیزیکی مانند دلار یا یورو سروکار ندارد و در عوض، از واحد حساب خود که نام آن لایت کوین (LTC) است، استفاده می کند. به همین دلیل است که اغلب لایت کوین به عنوآن یک ارز مجازی و یا یک ارز دیجیتال طبقه بندی می شود. خرید و فروش لایت کوین و تبدیل آن به ارزهای فیات رایج را می توان به راحتی در بسیاری از صرافی های آنلاین انجام داد.

مزایای اصلی لایت کوین

قابلیت انتقال وجوه به صورت بین المللی بدون نیاز به روند نقل و انتقالات پرهزینه سنتی، که انجام آن برای دورترین نقاط هم تنها چند دقیقه زمان می برد.

ایجاد کیف پول لایت کوین و پذیرش وجوه از طریق آن آسان است. فقط کافی است برنامه آن را نصب کنید و کلید خصوصی خود را در مکانی امن (نه در لپ تاپ یا تلفن خود) ذخیره کنید.

زمانی که صحبت از کنترل حجم بالای تراکنش هاست، لایت کوین در این زمینه به خوبی عمل می کند. لایت کوین برای کاربرانی که به تائیدهای فوری و هزینه تراکنش های کم نیاز دارند، بسیار مناسب است.

لایت کوین از الگوریتمی استفاده می کند که با استفاده از این نوع فناوری، قادر است ۴ برابر شبکه بیت کوین در سال کوین تولید کند.

طراحی غیرمتمرکز آن باعث شده تا بدون داشتن مسائل ناشی از مسافت (که سرورها یا ISP با آن رو به رو هستند)، به سراسر جهان دسترسی پیدا کند.

شما می توانید با خرید ماینر برای خود، از این شبکه پشتیبانی کرده و دسترسی محلیتان را افزایش دهید.

معایب لایت کوین

فرآیند ماینینگ نیازمند صرف انرژی بالایی است.

لایت کوین به اندازه ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت کوین و یا ارزهای فیات موردپذیرش قرار نگرفته است.

تخمین ارزش آتی آن یک چالش است و ممکن است در صورت کاهش ارزش آن مجبور شوید به سراغ ارز دیگری بروید.

برای حفظ امنیت کوین خود نیاز به دانش فنی دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (462 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (37 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (25 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند