فواید و عوارض مصرف جوش شیرین در بارداری

  یکشنبه، 23 آذر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
فواید و عوارض مصرف جوش شیرین  در بارداری
جوش شیرین برای درست کردن خمیرمایه در کیک ها، کلوچه ها، پنکیک ها و تعدادی از نان ها استفاده می شود. که زمانی که به میزان بسیار محدودی استفاده شود و با دیگر ترکیبات مخلوط شود اثر مضری بر روی بدن یا نوزاد ندارد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در این مطلب به معرفی مزایا و معایب مصرف این پودر در بارداری و دیگر کاربرد هایی که می توانید از آن داشته باشید، پرداخته ایم.

مزیت ها

• جوش شیرین به طور موثری بر ضد اسیدی که بدن شما در بارداری تولید می کند عمل می کند و باعث بهتر شدن سوزش معده تان می شود.
• جوش شیرین با اسید معده واکنش می دهد و بخش های بی ضرری همانند آب، کربن دی اکسید و نمک تولید می کند.
• هنگام ترش کردن بیش از حد معده، جوش شیرین بسیار موثر است. نصف یک قاشق چای خوری جوش شیرین در نیم فنجان آب ترکیب کنید. و قبل مصرف آن را هم بزنید.

معایب

• چون جوش شیرین حاوی سدیم است، باعث احتباس آب در بدن می شود. به دلیل این خاصیت، برای افرادی که پاهایشان در بارداری ورم می کند یک رژیم غذایی کم سدیم توصیه می شود.
• اگرچه جوش شیرین ضد اسید معده است و سوزش معده را کاهش می دهد، اما اگر شما مشکل ادیما یا ورم دارید می تواند مشکل تان را بدتر کند.
• اگر بی کربنات سدیم به صورت تزریقی وارد بدنتان شود می تواند باعث تحریک پوست شود.

جوش شیرین در فرآورده های غذایی

جوش شیرین برای درست کردن خمیرمایه در کیک ها، کلوچه ها، پنکیک ها و تعدادی از نان ها استفاده می شود. که زمانی که به میزان بسیار محدودی استفاده شود و با دیگر ترکیبات مخلوط شود اثر مضری بر روی بدن یا نوزاد ندارد . شما می توانید تا زمانی که روزانه از این محصولات استفاده نمی کنید به خوردن آن ها ادامه دهید.

جوش شیرین به عنوان یک ماده پاک کننده

در طول بارداری، باید مراقب مواد پاک کننده ای که استفاده می کنید باشید. جوش شیرین یک ماده ی بی خطر برای پاک کردن سطوح است حتی زمانی که باردار هستید.

• می توانید بدون نگرانی از اثرات جوش شیرین در بارداری از آن استفاده کنید. این ماده هنگام تماس با پوست هیچ ضرری برای آن ندارد.
• می توانید روی فرش ها و قالیچه ها قبل از جارو برقی کشیدن یا انداختن آن ها جلوی آفتاب کمی پودر جوشیدن بپاشید.
• با ترکیب آب و جوش شیرین می توانید کاری کنید سفره ها و سطوح آشپزخانه برق بزند.
اگرچه، مصرف آن باید به اندازه باشد.

اثری که جوش شیرین بر روی سلامت شما دارد به طور کامل بستگی به این دارد که چند وقت یکبار آن را بخورید یا استفاده کنید. اگر به اندازه استفاده کنید کاملا بی خطر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز