فواید و مضرات خوردن زردآلو در بارداری

  پنجشنبه، 06 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید و مضرات خوردن زردآلو در بارداری
زردآلو نه تنها در دوران بارداری مفید است؛ بلکه در بهبود تولید شیر در سینه مادر پس از بارداری نیز موثر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، زردآلو از لحاظ گیاه شناسی نزدیک به هلو و شلیل است و از لحاظ ژنتیک در خانواده بزرگ تر درختان میوه گل سرخ سانان و پرونوس قرار می گیرد که نام علمی آن پرونوس آرمنیا است. درخت زردآلو یک درخت متوسط خزان کننده است که در بهترین حالت در خاک شیب دار کوهستانی و آب کش رشد می کند. هنگام بهار گل های زیبا و صورتی رنگی می دهد که زنبورها را به خود جلب می کند. این میوه ها اغلب اندازه یکسانی دارند و قطر آن ها بین ۴ تا ۵ سانتی متر است و حدود ۳۵ گرم وزن دارند. زردآلو میوه ای تابستانی، شیرین و پر عطر و مزه است. این میوه از لحاظ ساختاری این میوه یک شفت است و متشکل از یک هسته تکی در وسط با گوشتی معطر و خوراکی پیرامون آن.

آیا زردآلو برای زنان باردار بی خطر است؟

بله، خوردن زردآلو در دوران بارداری کاملا بی خطر است. زردآلو متعلق به دسته ی روزاکیز (گیلاس، هلو، آلو، بادام و غیره نیز به این دسته تعلق دارند) و این میوه می تواند به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، به رژیم غذایی بارداریتان اضافه شود. می توانید در روز یکی دوتا هسته اش را با خیال راحت مصرف کنید. اما لازم است که (در صورت مصرف به صورت خام) میوه را کاملا بشویید تا مواد شیمیایی و مواد مضر دفع آفات را از بین ببرید.

فواید مصرف زردآلو در دوارن بارداری برای سلامتی

فواید بسیاری از مصرف زردآلو در دوران باردرای برای سلامتی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

۱. به یبوست کمک می کند

زردآلو سرشار از فیبر است؛ بنابراین خوردن آن ها در دوران بارداری می تواند به رفع یبوست کمک کند. همچنین به بهبود هضم در دوران بارداری کمک می کنند.

۲. به درمان کم خونی کمک می کند

زردآلو ها سرشار از آهن و مس هستند. این مواد مغذی در افزایش هموگلوبین بسیار موثر هستند؛ بنابراین به جلوگیری یا درمان کم خونی در دوران بارداری کمک می کنند.

۳. به حفظ سلامت چشم کمک می کند

زردآلو منبع خوبی از بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بهبود سلامت چشم مفید است. خوردن زردآلو در دوران بارداری به سلامت چشم شما کمک می کند.

۴. به حفظ سطح قند خون کمک می کند

زردآلو در کنترل سطح قند خون موثر است. با کنترل سطح گلوکز خون، کمتر احتمال دارد که در دوران بارداری به دیابت حاملگی دچار شوید.

۵. برای فرزندتان خوب است

مصرف زردآلو در دوران بارداری برای فرزندتان هم خوب است. وجود فولیک اسید در زردآلو به جلوگیری از ناتوانی های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا( مهره شکاف دار) (که یکی از نقایص هنگام تولد است و زمانی اتفاق می افتد که ستون فقرات و نخاع کودک به درستی شکل نگرفته باشد) در نوزادان تازه متولد شده کمک می کند. زردآلو ها دارای مواد مغذی ضروری هستند که برای رشد و نمو جنین مفید است.

۶. برای پوستتان خوب است

زردآلو می تواند پوستتان را شگفت آور کند. اضافه کردن زردآلو به رژیم غذایی بارداریتان برای پوستتان خوب است و باعث درخشش پوستتان می شود.

۷. به شیردهی کمک می کند

زردآلو نه تنها در دوران بارداری مفید است؛ بلکه در بهبود تولید شیر در سینه مادر پس از بارداری نیز موثر است.

زردآلو های خشک

زردآلو های خشک هم برای سلامتی، فواید بسیار خوبی دارند. در این جا برخی از فواید مصرف زردآلو خشک در دوران بارداری ذکر شده است:

زردآلو خشک دارای پتاسیم بالایی است که می تواند در رفع ورم به وجود آمده در دوران بارداری موثر باشد.
زردآلو خشک منبع خوبی از قند طبیعی، گلوکز و فروکتوز است. مصرف زردآلو خشک به جلوگیری کردن از ویار به شیرینی کمک می کند.
زردآلو خشک می تواند در دوران بارداری مصرف شود تا مشکلات هضم را رفع کند.
زردآلو خشک سرشار از کلسیم است. مصرف آن ها در دوران بارداری به رشد استخوان جنین کمک می کند.
زردآلو خشک برای مقابله با سوزش معده در دوران بارداری موثر است.

خطرات و عوارض جانبی مصرف زردآلو در بارداری

داشتن رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری ضروری است. مصرف همه چیز با اعتدال بسیار مهم است. همین مسئله در مورد زردآلو نیز صدق می کند. اگرچه زردآلو برای سلامتی زنان باردار و نوزادش فواید زیادی دارد ، اما خطرات یا عوارض جانبی نیز وجود دارد که ممکن است بعد از مصرف زردآلو ایجاد شود:

مصرف زردآلوهای نارس ممکن است باعث ناراحتی و مشکلات معده در یک زن باردار شود.
زردآلو ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود. زردآلوها حاوی گوگرد دی اکسید هستند، که ممکن است در خانمهایی که به گوگرد ها حساسیت دارند، واکنشی ایجاد کند. زنانی که حساسیت به گوگرد دارند حتما هنگام خوردن زردآلو باید مراقب باشند.
هسته ی زردآلو حاوی آمیگدالین است، یک ماده ی شیمیایی که ممکن است باعث ناراحتی سیستم بدنتان شود. توصیه می شود که پس از برداشتن هسته اش آن را مصرف کنید تا حداکثر فایده ی این میوه حاصل شود.

نحوه خوردن زردآلو در دوران بارداری

درحالی که می توان زردآلو را تازه یا خشک شده میل کرد، اما راه های بسیاری وجود دارد که می توانید این میوه خوشمزه را در رژیم غذاییتان قرار دهید. اگر طرفدار اسموتی هستید، مقداری زردآلو و انجیر را خیس کنید و آن ها را با شیر و تکه های یخ مخلوط کنید تا یک اسموتی سالم درست کنید- گرسنگی را رفع می کند. همچنین می توانید زردآلو های خشک شده را در ظرف غذای صبحانه مانند فرنی، جودوسر یا سریل (غلات سبوس دار) اضافه کنید تا روزتان را با یک وعده غذایی مغذی شروع کنید. فراموش نکنید که قبل از اضافه کردن زردآلو ها، آن ها را شسته و هسته هایشان را در بیاورید.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

خوب است که زردآلو را به عنوان یک میوه خشک در دوران بارداری مصرف کنید، اما مهم است که قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی بارداریتان، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

توصیه می شود زردآلو را همراه صبحانه تان، یا به عنوان میان وعده صبح یا عصر میل کنید تا بیشترین فایده اش حاصل شود.
بهتر است زردآلو را به شکل خشک شده یا رسیده میل کنید. زردآلوهای نارس می توانند باعث درد شدید و مشکلات معده در دوران بارداری شوند.
توصیه می شود زردآلو را در حد اعتدال (۲ تا ۳ تکه در روز) مصرف کنید؛ چرا که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است در دوران بارداری مضر باشد.
قبل از اضافه کردن زردآلو به رژیم غذاییتان، با پزشکتان صحبت کنید تا بدانید که آیا به گوگرد حساسیت دارید یا نه.

زردآلو فواید بسیاری برای سلامتی دارد و خوردن آن در دوران بارداری بی خطر است. با این حال، باید در مصرف زردآلو در دوران بارداری احتیاط کرد و بیش از حد مصرف نشود. اگر بعد از مصرف زردآلو دچار کسالت یا علائم دیگری شدید، پیشنهاد می شود که به دنبال کمک های پزشکی بروید. به شما توصیه می شود قبل از افزودن یا حذف هر غذایی از رژیم غذایی بارداری خود، با پزشک یا متخصص رژیم غذایی در تماس باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (244 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (168 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (18 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دختر پشت کنکوری قصد کشتن کل خانواده را داشت
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد