فوت و فن خانه‌داری؛ 3 روش اصولی و طلایی برای فریز کردن انبه در یخچال و استفاده در زمستان+ نحوه صحیح یخ‌زدایی

  چهارشنبه، 17 مرداد 1403 ID  کد خبر 401863
فوت و فن خانه‌داری؛ 3 روش اصولی و طلایی برای فریز کردن انبه در یخچال و استفاده در زمستان+ نحوه صحیح یخ‌زدایی
ساعدنیوز: در این مطلب می‌توانید با روش و نکات فریز کردن انبه آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، نگهداری انبه در فریزر یک راهکار فوق‌العاده کاربردی برای افرادی است که دوست دارند از خواص میوه انبه در همه فصول سال استفاده کنند. آشنایی با نحوه نگهداری انبه در فریزر به شما کمک می‌کند تا با حفظ کیفیت این میوه خوش طعم آن را برای مدت زمانی طولانی نگهداری کنید.

نحوه نگهداری انبه در فریزر به صورت خرد شده

نگهداری انبه در فریزر قطعاً کار سختی نیست، اما اگر نکات فریز کردن انبه به خوبی آشنایی نداشته باشید، قطعاً کیفیت انبه بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و مزه لذیذ خود را تا حدودی از دست می‌دهد. یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری انبه در فریزر خرد کردن انبه و سپس منجمد کردن آن است. در ادامه می‌توانید با نحوه فریزر کردن انبه به صورت خرد شده آشنا شوید.

1- انبه مناسبی را برای فریز کردن انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات فریزر کردن انبه انتخاب انبه مناسب است. اگر قصد دارید انبه را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید، باید حتماً انبه‌های رسیده و سالم را انتخاب کنید. برای اطمینان از رسیده بودن انبه باید به آرامی سطح میوه را فشار دهید. اگر میوه نرم بود یعنی انبه رسیده و برای فریزر کردن مناسب است.

به یاد داشته باشید که انبه نباید بیش از حد نرم باشد، پس یک انبه خیلی نرم را برای فریزر کردن انتخاب نکنید. برای چک کردن رسیده بودن انبه می‌توانید بوی انبه را در انتهای ساقه آن چک کنید. انبه رسیده در این ناحیه رایحه شیرینی دارد که نشان می‌دهد میوه به اندازه کافی رسیده است.

2- انبه‌ها را برای فریزر کردن آماده کنید

بعد از انتخاب انبه مناسب باید پوست انبه را جدا کنید و آن را به صورت مکعب‌های کوچک برش دهید. حالا روی یک سینی کاغذ روغنی قرار دهید و تکه‌های انبه را روی آن بچینید. توجه داشته باشید که انبه‌ها نباید با هم تماس داشته باشند، زیرا جدا کردن انبه یخ زده کمی سخت است.

3- انبه‌ها را در فریزر قرار دهید

بعد از این که انبه‌ها را در سینی چیدید، سینی را برای 3 تا 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا میوه کاملاً منجمد شود. هر چقدر ضخامت انبه‌ها بیشتر باشد، معمولاً به زمان بیشتری برای منجمد شدن نیاز دارد. بعد از اینکه انبه‌ها یخ زدند، می‌توانید آن‌ها را در یک زیپ کیپ بریزید و درب آن را محکم کنید و در فریزر قرار دهید. این انبه‌ها را می‌توانید تا 10 ماه در فریزر نگهداری کنید.

فریز کردن انبه با شربت

روش بعدی برای نگهداری انبه در فریزر اضافه کردن مقداری شربت انبه به آن است. با این روش شما می‌توانید هم مدت زمان بیشتری انبه‌ها را در فریزر بگذارید و هم از انبه‌های شیرین شده برای طعم دادن به انواع دسر و تهیه انواع اسموتی استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل و نکات فریز کردن انبه همراه با شربت آشنا شوید.

1- انبه را برای فریزر کردن آماده کنید

برای فریزر کردن انبه همراه با شربت باید همانند روش قبل از یک انبه سالم و مناسب استفاده کنید. پوست و هسته انبه را جدا کنید و آن را به صورت مکعبی خرد نمایید.

2- شربت را آماده کنید

برای تهیه شربت باید 1 لیوان شکر را با 2 لیوان آب ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شکر را هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود. بعد از حل شدن شکر، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا شربت خنک شود.

3- انبه‌ها را در شربت ریخته و فریزر کنید

حالا تکه‌های انبه را خرد کنید و در یک ظرف درب‌دار بریزید. سپس شربت انبه را به آن اضافه کنید. می‌توانید این ظرف را برای حدود 1 سال در فریزر قرار دهید و هر زمان که دوست داشتید از آن استفاده کنید.

فریزر کردن انبه میکس شده

اگر انبه‌های شما بیش از حد رسیده‌اند و یا مقداری انبه خرد شده در یخچال دارید، بهتر است آن را به صورت میکس شده در فریزر قرار دهید. برای این کار باید انبه را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. اجازه دهید تکه‌های انبه پوره شوند. سپس پوره انبه را در ظرف‌های کوچک یا قلب‌هایی شبیه به قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید.

یکی از نکات فریزر کردن انبه به صورت میکس شده این است که برای این کار باید از ظروف درب‌دار استفاده کنید تا طعم و کیفیت انبه‌ها حفظ شود. می‌توانید از این انبه‌های میکس شده منجمد برای تهیه اسموتی و میلک شیک انبه استفاده کنید.

نکات فریز کردن انبه

*یکی از نکات فریز کردن انبه این است که اگر انبه شما هنوز به طور کامل نرسیده است، می‌توانید آن را برای 2 تا 3 روز روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید و بعد از این که رسید در فریزر قرار دهید.

*فراموش نکنید که معیار رسیده بودن انبه رنگ پوست آن نیست. برای اطمینان از رسیده بودن انبه باید روی ضخیم‌ترین قسمت انبه فشار آرامی وارد کنید. اگر میوه به داخل فشرده شد، پس رسیده است.

*به طور معمول خواص انبه یخ زده تا حد زیادی حفظ می‌شود، پس می‌توانید با خیال راحت از انبه منجمد شده برای تهیه اسموتی و دسر استفاده کنید.

*یکی از مهم‌ترین نکات فریز کردن انبه این است که از انبه سالم و باکیفیتی استفاده کنید. اگر پوست انبه سیاه شده و بافت آن بسیار نرم است و بوی ترشی می‌دهد، بهتر است انبه را دور بریزید. اما اگر تنها بافت انبه نرم شده و هنوز طعم و مزه آن تغییر نکرده، می‌توانید انبه را میکس کنید و به صورت پوره در فریزر قرار دهید.

*یک نکته مهم در مورد آموزش صحیح و دقیق فریز کردن انبه این است که در زمان چیدن تکه‌های انبه در سینی باید آن‌ها را با فاصله کنار هم قرار دهید تا بعد از منجمد شدند، به هم نچسبند.

روش یخ‌زدایی انبه

بعد از آشنایی با نکات فریزر کردن انبه باید بدانید که چطور انبه منجمد شده را یخ‌زدایی کنید. برای یخ‌زدایی انبه‌های منجمد می‌توانید انبه‌ها را یک شب زودتر از فریزر خارج کنید و در یخچال قرار دهید. اگر عجله دارید، می‌توانید انبه‌ها را با ظرف یا زیپ کیپ داخل آب قرار دهید تا کاملاً ذوب شود.

در صورتی که از انبه فریزر شده برای پخت دسر یا شیرینی استفاده می‌کنید، هیچ نیازی به یخ‌زدایی نیست و می‌توانید به صورت منجمد آن را روی شعله گاز قرار دهید. برای تهیه اسموتی، بستنی و شیر انبه نیز باید از انبه به صورت منجمد استفاده کنید.

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر

انبه تنها 5 تا 7 روز در یخچال ماندگاری دارد و از همین رو بهترین روش برای نگهداری انبه برای مدت طولانی، فریز کردن انبه است. انبه خرد شده و منجمد شده را می‌توانید از 6 تا 12 ماه در فریزر نگهداری کنید. می‌توانید با اضافه کردن شربت به انبه آن را برای 12 تا 16 ماه در فریزر بگذارید. انبه میکس شده هم تا 12 ماه در فریزر طعم و مزه خود را حفظ می‌کند.

با انبه فریز شده چکار کنیم؟

انبه فریزر شده با آن طعم شیرین و عطر جذابی که دارد، هنوز یک میوه یخی لذیذ برای خوردن در روزهای گرم است. اما شما می‌توانید از انبه یخ زده برای تهیه انواع میلک شیک، اسموتی‌های خانگی، بستنی انبه، دسر و کیک و همچنین درست کردن مربا و شربت انبه استفاده کنید.

می‌توانید انبه خرد شده و فریزر شده را برای چند ساعت در فضای آشپزخانه قرار دهید تا آب شود و از آن در تهیه انواع سالاد استفاده کنید. انبه میکس شده برای تهیه مارمالاد انبه، شیر انبه و همچنین درست کردن سس انبه گزینه مناسبی است. اگر هم هوس ترشی انبه کرده‌اید، می‌توانید از انبه فریزر شده برای تهیه این ترشی لذیذ استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (261 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (147 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (120 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (61 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (57 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (52 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (45 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (42 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (38 نظر) (فیلم) تسلط جالب رهبر معظم انقلاب به زبان عربی هنگام گفتگو با پسر اسماعیل هنیه / بَلِّغوا تَعزیَتی ... (22 نظر) طبیعت گردی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش/ حال خوب ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال در ارتفاعات رؤیایی قلعه بابک در کلیبر آذربایجان +تصاویر (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد یک هموطن تهرانی برای طراحی دَرب خانه به شکل بُرج آزادی پربازدید شد+عکس/ مغز نگو معدن طلاست👌 (18 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (15 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم
عکس قدیمی از مراسم ازدواج گلچهره سجادیه، راضیه‌ی سریال "سرزمین مادری"، با یک پزشک در کنار رضا بابک/ چه لباس و دسته‌گل زیبایی!
(تصاویر) نگاهی به کشفیات داخل کشتی غرق شده‌ی دزدان دریایی بدنام الجزیره که 300 سال پیش بطور ناگهانی ناپدید شد
(تصاویر) چندشناکترین جشنواره مد با کثیف ترین و بدبوترین لباس های دنیا!/ هرکس به این جشنواره بره از بوی بد خفه میشه
(ویدیو) آفتابه‌ی فول اتومات پدالی یک پدر ایرانی، تمام بینندگان را هاج‌و واج گذاشت🤣 / کسی با ما از کمبود امکانات حرفی نزنه لطفا🤣
(ویدئو) برای اولین بار جزئیات تکان دهنده لحظه درگذشت برادر مهدی یغمایی از زبان خودش / اصلاً نمی فهمیدم دارم چیکار می کنم! از هولم زنگ زده بودم آتش نشانی
(ویدیو) اعتراف باورنکردنی ستاره‌سادات قطبی به مناسبت تولد چهارمین پسرش در فضای مجازی و واکنش مردم به این اعتراف جنجالی/ سوپرایز تولد خانم مجری برای تولد 2سالگی آقا محمدحسین
(تصاویر) وحشتناک ترین و دردناک ترین کارهایی که این قبایل برای زیباتر شدن زنان انجام می دادند!/ از دندان های سیاه گرفته تا حکاکی روی پوست
(ویدئو) ترانه خوانی مخصوص عموپورنگ برای نعیمه نظام دوست/فقط سبزی پاک کردنشون🤣
(ویدیو) عالی‌ترین سکانس "شب آهنگی"/ وقتی شرکت‌کننده‌های برنامه با ترانه "پر پرواز" و " جان جان"، یه‌جوری حامد آهنگی رو غافلگیر میکنن که حامد اصلا نمیدونه چیکار کنه🤣
مجموعه تصاویر 14 نفر از تاثیرگذارترین زنان جهان/ از اوایل قرن 19 تا اکنون/ از ایران تا امریکا، معروفترین زنانی که الگوی تعداد بیشماری از مردم بودند
فوت و فن خانه‌داری؛ 3 روش اصولی و طلایی برای فریز کردن انبه در یخچال و استفاده در زمستان+ نحوه صحیح یخ‌زدایی
روایتی خواندنی از دست رد شجریان به سینه مسعود رجوی
بانک مرکزی روی اعصاب زوج های جوان / اندر حکایات دردسرهای وام ازدواج
بدافزاری که حساب کاربران را خالی می کند
منتخب روز   
شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه