دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

فوت و فن خانه‌داری؛ طرز تهیه پودر شربت خانگی؛ بهترین روش برای درست کردن شربت 

دوشنبه، 22 مرداد 1403
کد خبر: 402840
ساعدنیوز: پودر شربت نوعی روش آسان برای درست کردن شربت است که می‌توانید آن را خیلی راحت و با انواع میوه‌هایی که دوست دارید در منزل تهیه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در فصل تابستان و شروع فصل گرما بدن دچار تعریق بیشتری می‌شود؛ درنتیجه به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن شربت‌های خنک در فصل گرما یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن آب از دست رفته بدن را تأمین کنید. مصرف این نوشیدنی‌های خنک تأثیر بسیار زیادی در خنک شدن بدن و کاهش گرمازدگی دارد. شربت درست کردن معمولا به زمان زیادی نیاز دارد و بعد از آن نگهداری از شربت داخل یخچال کمی جاگیر است. شما می‌توانید به راحتی در منزل پودر هر نوع شربتی را که دوست دارید، آماده کنید و در تمام طول سال از آن استفاده کنید. پودر شربت که با میوه تازه و بدون هیچ نوع رنگ و افزودنی تهیه می‌شود، بسیار طبیعی و سالم است و می‌توانید با روشی آسان پودر هر نوع میوه‌ای را که دوست دارید، در منزل درست کنید، پس با آموزش پودر شربت در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

آلبالو (انبه، هلو، توت فرنگی، پرتقال و...): 1 کیلو

شکر: نیم کیلو

طرز تهیه

برای درست کردن این پودر شربت، ابتدا هسته‌های آلبالو را خارج کنید. آلبالو‌ها را روی سینی فر بریزید و به مدت 1 ساعت داخل فر قرار بدهید تا آب آلبالو کاملا کشیده شود، سپس آلبالو‌ها را به مدت 2 تا 3 روز جلوی آفتاب بگذارید تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد آلبالوی خشک شده را همراه با شکر داخل دستگاه آسیاب بریزید و چند دقیقه بزنید تا آلبالو و شکر به صورت یکدست با هم پودر شوند. در آخر پودر شربت را الک کنید و داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید. برای استفاده می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرپر از پودر شربت را داخل لیوان بریزید و به آن آب سرد و یخ اضافه کنید و هم بزنید، نوش جان.

نکات مهم

1ـ برای درست کردن پودر شربت می‌توانید از هر نوع میوه مثل انبه، گیلاس، پرتقال، توت فرنگی، هلو و... استفاده کنید. دقت کنید که باید هسته میوه‌هایی را که هسته دارند، حتما خارج کنید. میوه‌ها باید کاملا خشک شوند، در غیر این صورت بعد از پودر شدن حالت چسبنده پیدا می‌کند و به مرور زمان کپک می‌زند.

2ـ میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد. اگر شربت شیرین دوست دارید، می‌توانید میزان شکر را بیشتر کنید.

3 ـ می‌توانید از قرار دادن میوه‌ها داخل فر صرف‌نظر کنید و میوه‌ها را از همان اول جلوی آفتاب قرار بدهید تا خشک شود یا میوه را با دستگاه میوه خشک‌کن، خشک کنید.

  برچسب ها: پودر شربت

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 22 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سولماز؛ ملکه مار و عقرب / کسب درآمد یک زن اردبیلی از سم و زهر
(عکس) استقبال گرم و صمیمی رهبر انقلاب از محمدجواد ظریف هنگام عیادت از ایشان در بیمارستان
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ برملا شدن راز قتل مخوف "نادرشاه" پس از نبش قبرش/ گزارش تاریخی از سرنوشت شوم پادشاه به روایت "لوییز بازن" پزشک مخصوص نادرشاه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) سکانس کل کل تاریخی هما با عشق اول نقی معمولی / دختر محمود نقاش به ارسطو هم جواب منفی داد!