فراخوان ثبت‌نام داوطلبان تزریق واکسن کرونا در سامانه ۴۰۳۰

  سه شنبه، 02 دی 1399 ID  کد خبر 123822
فراخوان ثبت‌نام داوطلبان تزریق واکسن کرونا در سامانه ۴۰۳۰
ساعد نیوز: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید محققان ایرانی هنوز شروع نشده است و در اواسط هفته آینده این مرحله آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمد مخبر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اخبار منتشر شده مبنی بر آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی را که از روز گذشته برخی رسانه منتشر کرده اند تکذیب و تصریح کرد: ما مصر هستیم تا از ابتدای ا مر مقررات مرتبط با شیوه نامه های بهداشتی جهانی و وزارت بهداشت و درمان را طی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) که زیرمجموعه اش مسئولیت ساخت نخستین واکسن ایرانی را برعهده دارد و مرحله آزمایش حیوانی را با موفقیت پشت سرگذاشته است، افزود: هنوز آزمایش انسانی این واکسن شروع نشده است و داوطلبان نیز انتخاب نشده اند.

مخبر خاطرنشان کرد: البته بخش عظیمی از مردم به ویژه جوانان عزیز اعلام داوطلبی کرده اند اما انتخاب داوطلبان فرآیندی دارد و ابتدا تنها این واکسن روی یک نفر تزریق خواهد شد و بعد چند روز روی ۳ نفر و سپس کم کم روی ۵۶ داوطلب آزمایش می شود.

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: واکسن کرونای تولید محققان ایرانی به روش ویروس کشته تهیه شده و عوارض آن اندک است.

امیدواریم در مدت ۴ الی ۵ ماه آینده این واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

مخبر با بیان اینکه تمام امکانات این اقدام از قبیل متخصصان و مکان اجرای این آزمایش فراهم شده است، گفت: اواسط هفته آینده آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می شود و امیدواریم در مدت ۴ الی ۵ ماه آینده این واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

چگونگی ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن کرونا؟

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) درباره چگونگی ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمایش انسانی واکسن کرونا، افزود: داوطلبان می توانند در سامانه ۴۰۳۰ ثبت نام کنند و پس از این مرحله با آنها تماس گرفته خواهد شد.

من خودم از افرادی بودم که دوست داشتم واکسن روی من آزمایش شود اما چون مبتلا شده بودم نمی توانستم زیرا حضور در آزمایش انسانی شرایط خاصی نیاز دارد که باید بررسی شود.

مخبر تصریح کرد: من خودم از افرادی بودم که دوست داشتم واکسن روی من آزمایش شود اما چون مبتلا شده بودم نمی توانستم زیرا حضور در آزمایش انسانی شرایط خاصی نیاز دارد که باید بررسی شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه تصمیم داریم بخشی از واکسن های تولید شده را به شکل رایگان در اختیار افراد بگذاریم، افزود: اصل بحث جان ادم ها است امیدوارم هم دولت هم مجلس و هر کجا که می توانند این واکسن را وارد کنند این کار را انجام دهند.

دنبال سود در تولید واکسن کرونا نیستیم

وی درباره قیمت این واکسن ها هم گفت: ما در تمام بخش دارویی خصوصاً تولیدات بخش کرونا نه در قیمت و نه در توزیع دخالتی نمی کنیم و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسئولیت توزیع و… را برعهده دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه در بخش دارویی دنبال شناسایی سود نیستیم، گفت: رویکردمان در این باره اجتماعی است و اقتصادی نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: الان ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارهایمان هست اما چون احتمال می دهیم ممکن است روزی نیاز داشته باشیم به رقم اینکه کشورهای مختلف خواستار آن بوده اند جلوی صادرات آن را گرفته ایم، ما نه در قیمت و نه در توزیع نقشی نداریم.

مخبر گفت: تصمیم داریم حتماً بخشی را به شکل رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم تا مردم نیازمندی که نمی توانند تهیه کنند از آن محروم نباشند، همان طور که برای ماسک و داروی رمدسیور نیز این کار را انجام دادیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (62 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان