دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

امانوئل مکرون: کرونا به ما اهمیت حیاتی همکاری را یادآوری کرد 

چهارشنبه، 02 مهر 1399
کد خبر: 103147
رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی ویدئویی خود در صحن مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که همه گیری کووید 19 به ما نشان داد که با یکجانبه گرایی نمی شود مشکلات دنیا را حل کرد. مکرون گفت که سازمان ملل متحد با تعلیق جلسات شورای امنیت در دوران همه گیری با فشار دو قدرت بزرگ دنیا، باعث می شود که این نهاد مهم بین المللی اثربخشی خودش را از دست بدهد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از بولتن خبری سازمان ملل متحد، سخنرانی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز بر روی مسأله همه گیری کرونا و استراتژی های مدیریتی یکجانبه گرایانه کشورها در کنترل شیوع این بیماری متمرکز بود. مکرون اتهام زنی به نهادهای مهمی مثل سازمان بهداشت جهانی یا استفاده ابزاری از آن را در زمانه ای که دنیا بیش از هر زمان دیگری به چنین نهاد بین المللی حیاتی ای احتیاج دارد، خلاف موازین عقلی خواند و اعلام کرد که سازمان ملل متحد باید حضور فعالتری در زمینه سازی برای تعامل سازنده بین کشورهای عضو در زمینه مدیریت کرونا ایفا کند. مکرون گفت که کرونا باعث بیشتر شدن شکاف ها میان کشورها شده است و در این شرایط مسائلی که پیشتر جهان را به چالش می کشید، عمق بیشتری یافته است. به اعتقاد آقای مکرون، این مسأله باعث خواهد شد که عدم ثبات در جهان، ابعاد جدیدی به خود بگیرد و به هیچ وجه این به نفع هیچ کشوری نمی تواند باشد. مکرون اعلام کرد که با شرایطی که در دنیا پیش آمده است، رهبران دنیا دیگر فرصتی برای طفره رفتن ندارند! آقای مکرون گفت که لازم است کرونا را به عنوان شوکی الکتریکی در نظر بگیریم که هدفش یک بیداری رهایی بخش است! مکرون گفت، دیگر نمی توانیم چشمانمان را به واقعیت ها ببندیم. آقای مکرون پنج اولویت را مطرح ساخت که به اعتقاد او، توافق و اتحادی جهانی می تواند با ابتکار فرانسه در دنیا شکل گیرد. اولویت نخست، مبارزه با تکثیر سلاح های کشتار جمعی و تروریسم؛ اولویت دوم، برقراری صلح و ثبات در عین احترام به حاکمیت مردم ؛ اولویت سوم به اعتقاد آقای مکرون، حفاظت از منافع مشترک است (سلامت، محیط زیست، تنوع زیستی، فضای دیجیتال، و تعلیم و تربیت). اولویت چهارم، ساختن یک دوره جدید از جهانی سازی است که هدف آن، همکاری و تعاون است نه استثمار و اعمال سلطه و قدرت. اولویت پنجم، احترام به نرم ها و قوانین بشردوستانه در دنیا.

به گزارش ساعد نیوز، آقای مکرون ضمن سخنرانی خودش تلاش کرد تا بر اهمیت اتحاد و همدلی در مدیریت وضعیت کنونی دنیا تأکید کند. به نظر می رسد سایه سنگین کرونا اجازه طرح مسائل مختلف و مهم را به رؤسای جمهور نمی دهد و بسیاری از مسائل مهم دنیا در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مغفول خواهد ماند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی