ساعدنیوز
ساعدنیوز

فرمول محاسبه وزن ورق روغنی

  سه شنبه، 28 فروردین 1403   زمان مطالعه 9 دقیقه
فرمول محاسبه وزن ورق روغنی
ورق های سرد یا روغنی از جمله مهم ترین محصولات تخت فولادی با خواص مکانیکی عالی و استحکام کششی قابل کنترل هستند که از طریق فرآیند نورد سرد تولید می شوند. ماده اولیه این فلزات، ورق سیاه بوده که پس از طی مراحل اسیدشویی، شستشو، آنیلینگ و ... خواص مکانیکی آن بهبود یافته و ساختار کریستالی عالی را پیدا می کند.

یکی از مهم ترین مباحث در تعیین قیمت و خرید ورق های روغنی، مبحث وزن و محاسبه آن با استفاده از روش های مختلف است؛ زیرا با محاسبه وزن ورق های روغنی به راحتی می توانید وزن کلی تناژ مد نظر، قیمت و هزینه پروژه را در زمینه استفاده از این فلزات به دست آورید. سه راه اصلی برای محاسبه وزن محصولات سرد و تخت وجود دارد که شامل فرمول، جدول و وب سایت های آنلاین هستند.

جداول وزن ورق روغنی معمولاً توسط مراکز فروش معتبر در وب سایت های آن ها منتشر می شوند و هر شخص می تواند با استفاده از پارامترهای ضخامت، طول و عرض و همچنین جاگذاری آن ها، وزن شیت مد نظر خود را به دست آورد. حال اگر در شرایطی خرید ورق روغنی به صورت رول در نظر گرفته شده باشد نیز هر کارخانه محدوده وزنی مشخصی را برای رول های خود دارد و به شرکت فروشنده اعلام می کند تا در زمان فروش و بارگیری با باسکول در فاکتور نهایی برای مشتری وزن و سایر مشخصات فنی به درستی ثبت گردد.

در برخی از وب سایت ها مانند آهن اینفو محاسبه وزن ورق فولادی به صورت آنلاین نیز وجود دارد که با وارد کردن طول، عرض و ضخامت، وزن نهایی شیت را برای شما محاسبه می کند، اما استفاده از فرمول محاسبه وزن یکی از رایج ترین روش ها برای چگونگی محاسبه وزن می باشد. فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نیز به صورت زیر است:

وزن ورق روغنی = طول (میلی متر) عرض (میلی متر) ضخامت (میلی متر) * چگالی آهن 7.85

در این فرمول پارامترهای ذکر شده را با واحد مورد نظر به راحتی جایگذاری کرده و در چگالی آهن به عنوان فلز پایه ضرب می کنید تا وزن دقیق ورق روغنی به دست آید.

فرآیند تولید ورق روغنی

تولید ورق روغنی

همان طور که اشاره شد، تولید ورق های روغنی با استفاده از ورق سیاه انجام می گیرد، اما این محصول پس از تولید در صورت قرارگیری در معرض هوای آزاد، دچار اکسیداسیون می گردد. به همین دلیل برای پاکسازی آن از لایه های چربی، اکسیدی، غبار و آلودگی در مرحله ابتدایی تولید ورق روغنی آن را با استفاده از محلول های قلیایی اسیدشویی می کنند. به طور معمول از مخازن حاوی اسید هیدرکلریک در دمای 50 تا 85 درجه سانتی گراد برای پاکسازی این فلزات استفاده می نمایند. سپس ورق ها به خوبی با آب تمیز شستشو داده می شوند که تحت فرآیند شستشو آبشاری و تانک های چند مرحله ای انجام می گیرد.

در بخش بعدی ورق ها را خشک کرده تحت عملیات نورد سرد، فشار زیاد و کاهش ضخامت قرار می دهند. البته پیش از آن رول ها باز شده و به صورت شیت های پیوسته در می آیند. سپس مجدداً برای حذف آلودگی های غلطک ها، ورق ها تحت شستشو الکترولیتی با استفاده از محلول های یونیزاسیون قرار می گیرند. در پایان این بخش شیت های فول هارد دوباره به صورت رول در آمده و وارد کوره های آنیل یا بازپخت می شوند. این کوره ها شامل حرارت بالا و اشباع شده از گازهای هیدروژن و نیتروژن هستند که سبب بهبود خواص مکانیکی و ساختار کریستالی رول های فول هارد می شوند.

در نهایت مجدداً برای بهبود خواص مکانیکی و صاف کردن سطح رول ها از امواج، اعوجات و ... به صورت شیت در آمده و تحت فرآیند نورد پوسته ای به وسیله تمپر رولینگ قرار می گیرند. در پایان نیز برش کناری بر روی شیت ها ایجاد کرده و پس از برطرف کردن عیوب سطحی، بر روی آن ها عملیات پرداخت سطح و روغن کاری را انجام می دهند. سپس به صورت رول بسته بندی کرده و به انبار منتقل می نمایند.

انواع ورق روغنی

انواع ورق روغنی

محصولات روغنی یا سرد مانند سایر محصولات فولادی دارای گریدهای مختلفی می باشند. در واقع گریدها یا آلیاژهای این فلزات از تغییر در خواص مکانیکی و ساختار مولکول های آن ها به وجود می آیند؛ از این رو در نهایت ویژگی ها و کاربردهای هر کدام با دیگری تفاوت دارد. این وجه های تمایز نیز بیشتر مربوط به استحکام کششی، انعطاف پذیری و خواص ضد سایش می باشند. رایج ترین انواع ورق روغنی از نظر گرید نیز شامل کیفیت های زیر هستند:

  • ST12

  • ST13

  • ST14

  • ST16

  • EK2

  • QSTE

سه گرید ابتدایی از جمله پرکاربردترین ورق های روغنی در صنایع به شمار می آیند و نامگذاری آن ها بر اساس استاندارد DIN کشور آلمان می باشد. در استاندارد اروپایی با نام های DC01 ، DC02 و DC03 شناخته می شوند. تفاوت این سه گرید در میزان استحکام کششی، نقاط تسلیم، میزان انعطاف پذیری، قابلیت جوش پذیری و در نهایت کاربرد آن ها می باشد. در اصطلاح فارسی نیز گرید ST12 با داشتن خاصیت جوشکاری بالا، انعطاف پذیری و استحکام نسبتاً زیاد (270 تا 410 مگاپاسکال)، به سبب کربن و منگنز بیشتر، با نام گرید استاندارد یا معمولی روغنی شهرت یافته است.

کیفیت ST13 یا گرید نیمه کشش همراه با استحکام کششی 270 تا 370 مگاپاسکال و انعطاف پذیری بالاتر و کربن کمتر نسبت به کیفیت ST12 در مصارفی به کار می رود که نیاز به کشش متوسط دارند. کیفیت ST14 نیز همان طور که حدس می زنید دارای قابلیت کشش و انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با دو کیفیت قبلی بوده و استحکام کششی آن در بازه 270 تا 350 مگاپاسکال قرار دارد. سایر گرید هایی مانند ST16 بیشتر برای پرس کاری های فوق عمیق و مصارف خاص کاربرد دارند، اما دو گرید آخر با نام ورق های روغنی ضد سایش نیز شهرت یافته و برای مصارفی که نیاز به مقاومت در برابر سایش باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل مؤثر بر قیمت ورق روغنی

ورق های روغنی به سبب داشتن خواص مکانیکی فوق العاده، استحکام کششی قابل تنظیم، قابلیت فرم پذیری، مقاومت به سایش، سطح صاف، صیقلی و رنگ روشن، قابلیت رنگ پذیری و ... در صنایع بسیاری که نیاز به کشش های کم و زیاد، استحکام بالا و همراه با ظاهر زیبا دارند، استفاده می شود. از این رو قیمت آن ها برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صنایعی مانند خودروسازی، لوازم خانگی، قفسه سازی، مبل سازی، قفسه سازان و ... حائز اهمیت است.

یک سری عوامل به صورت مستقیم و برخی به صورت غیر مستقیم همواره بر نرخ محصولات مد نظر این صنایع اثرگذار می باشند. عواملی که مستقیماً قیمت ورق روغنی را تحت تأثیر قرار می دهند، شامل کیفیت ابتدایی ورق گرم مورد استفاده، غلظت اسیدشویی، کیفیت نورد، نوع سطح ورق روغنی که می تواند زبر، براق، نیمه براق و مات باشد، گرید نهایی محصول، میزان استحکام کششی، درصد فرم پذیری، صاف و صیقلی بودن سطح، ابعاد و وزن هستند. این موارد تماماً بستگی به شرکت تولیدکننده ورق اولیه و در نهایت کارخانه سازنده ورق روغنی نهایی دارند. با این وجود عواملی که به صورت غیر مستقیم بر نرخ محصولات روغنی اثرگذار می باشند، مربوط به نوسانات ارز و دلار جهانی، وضعیت عرضه و تقاضا در بورس کالا، تناژ محصول، قیمت مواد اولیه یعنی ورق گرم، موجودی بازار، وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی کشور هستند.

تفاوت ورق روغنی گرید ST12 و ST14

به طور کلی در ابتدا بهتر است بدانید در بین تمامی گریدهای ورق روغنی تولیدی، دو کیفیت ST12 و ST14 از تقاضای بالاتری برخوردار می باشند؛ زیرا ویژگی های آن ها برای صنایع مختلف مناسب تر است، اما نکته اینجاست که با یک دیگر تفاوت های زیادی دارند. اولین و اصلی ترین تفاوت ورق ST12 و ST14 در میزان استحکام کششی این دو کیفیت است. همان طور که می دانید هر چه میزان و درصد عنصر آلیاژی کربن در یک گرید افزایش پیدا کند، آن گرید از سختی بیشتر و انعطاف پذیری کمتری برخوردار است.

میزان کربن (1/0 درصد) در آلیاژ روغنی ST12 به همراه منگنز بیشتر از کیفیت ST14 می باشد؛ در نتیجه گرید ST12 از سختی و استحکام در برابر کشش بالاتری در مقایسه با ورق ST14 برخوردار است. میزان استحکام کششی این فلز همان طور که پیش تر اشاره شد بین 270 تا 410 مگاپاسکال می باشد؛ در صورتی که استحکام کششی ورق ST14 بین 270 تا 350 مگاپاسکال با درصد کربن 8/0 قرار دارد.

همچنین این تفاوت سبب ایجاد تمایز میان انعطاف پذیری این دو گرید و کاربردهای آن ها نیز شده است. کیفیت ST14 انعطاف پذیری بالایی داشته و در مصارفی به کار برده می شود که نیاز به فرم دهی و پرس کاری بسیار عمیق باشد. این در صورتی است که کاربرد ورق ST12 یا گرید معمولی ورق روغنی در مصارفی است که بیشتر استحکام بالا مد نظر قرار بگیرد.

در نتیجه تفاوت در ترکیبات شیمیایی و درصد به کار رفتن عناصر مختلف در این دو آلیاژ، به همراه خواص مکانیکی و کاربردها، می توان گفت دیگر تمایزهای میان گریدهای روغنی ST12 و ST14 با داشتن سطحی صاف، صیقلی در قیمت می باشد. از این رو در پایان بهتر است بدانید ورق فولادی ST12 با داشتن استحکام در برابر کشش بالاتر به سبب درصد کربن و منگنز بیشتر با قیمت بالاتری نسبت به کیفیت ST14 برخوردار است.

کارخانه های ورق روغنی مطرح کشور

شرکت های تولیدکننده ورق روغنی در کشور شامل سه مجموعه برتر فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد غرب آسیا و مجموعه صنایع هفت الماس هستند که هر کدام ورق های روغنی را با کیفیت بالایی تولید می کنند. با این وجود خریداران و مصرف کنندگان محصولات روغنی به خصوص در صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی همواره به دنبال کیفیت بهتری از این محصولات هستند؛ از این رو در ادامه به بررسی اختصاری مشخصات ورق روغنی هر کارخانه پرداخته ایم:

فولاد مبارکه

ورق روغنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از بالاترین کیفیت ها را به خود اختصاص می دهد؛ زیرا در چهار نوع سطح ظاهری زبر، مات، براق و نیمه براق در انواع کیفیت های ذکر شده برای این محصول و همچنین گریدهای خاص عرضه می شود. دقت تولید این مجموعه برای ورق های روغنی بسیار بالا بوده و خواص مکانیکی این فلزات چندین بار توسط دستگاه های مخصوص تست می شوند. با این حال برای خرید ورق روغنی فولاد مبارکه باید بدانید که این محصولات در بازه ضخامتی 3/0 تا 3 میلی متر، در عرض های 1000 و 1250 میلی متر تولید شده و به صورت رول یا کلاف بسته بندی و عرضه می شوند.

فولاد غرب

شرکت فولاد غرب آسیا دومین تولیدکننده برتر ورق های روغنی در کشور به شمار می آید که در محدوده استان قم واقع شده است. این مجموعه دارای دو خط نورد سرد یا فول هارد می باشد و ظرفیت تولید ورق های روغنی در آن به صورت سالیانه حدود 800 هزار تن برآورد شده است. فروش ورق روغنی فولاد غرب به دو صورت رول و شیت فابریک انجام گرفته و محدوده ضخامتی آن ها بین 18/0 تا 3 میلی متر می باشد. عرض کلاف های روغنی فولاد غرب بین 650 تا 1700 میلی متر و وزن آن ها در حدود 6 تا 30 تن بسته به عرض و ضخامت متغیر است.

https://www.ahaninfo.ir/products/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%81-%D8%B3%D8%B1%D8%AF/12-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8

هفت الماس

در نهایت می توان به شرکت صنایع هفت الماس در قزوین اشاره کرد که یکی دیگر از تولیدکنندگان مطرح ورق روغنی شناخته می شود. این مجموعه محصولات روغنی را در انواع سطح ظاهری به صورت رول عرضه می کند و محدوده عرضی آن ها را بین 18/0 تا 5/2 میلی متر قرار داده است. همچنین کارخانه هفت الماس انواع تست ها را بر روی محصولات خود انجام می دهد تا ورق روغنی کیفیت مناسبی را بر اساس کاربرد آن در صنایع مختلف داشته باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (205 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (166 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (82 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (48 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (43 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (40 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست خلاقیت خنده دار نصاب باهوش در وصل کردن دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ دست و پنجه ات درد نکنه اوستا😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو
تیتر امروز   
شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده