فتوشاپ آنلاین چیست؟! قابلیت‌های جدید فتوشاپ ۲۰۲۲

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
فتوشاپ آنلاین چیست؟! قابلیت‌های جدید فتوشاپ ۲۰۲۲
در این مقاله قصد داریم در مورد قابلیت های فتوشاپ 2022 برای شما عزیزان مطالبی را ارائه دهیم با ما همراه باشید.

شرکت ادوبی نسخه تحت وب برنامه فتوشاپ و ایلاستریتور را به کاربران عرضه کرد! نرم افزارهای شرکت ادوبی همیشه از محبوب ترین نرم افزارها در زمینه ادیت عکس و ساخت موشن گرافیک و… بوده و به خاطر توانایی بالا و محیط کاربری ساده خود مورد توجه تمامی افراد، حتی کسانی که به صورت تخصصی در این زمینه کار نمی کنند، بوده است. گرچه که استفاده از این برنامه ها ساده است و افراد مبتدی نیز توانایی استفاده از آن را دارند، ولی به خاطر حجم بالای این برنامه ها و درگیری بیش از حد cpu نمی توان این برنامه را روی دستگاه ها نصب کرد و راحت با آنان کار کرد. در جهت حل این مشکل، این شرکت در کنفرانس max 2021 نسخه آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور را عرضه کرد تا تمامی کاربران بتوانند بدون نصب و دانلود این برنامه از اکثر خدمات عرضه شده در این برنامه ها استفاده کنند!

 برنامه فتوشاپ و ایلاستریتور
البته هنوز تمامی خدمات در نسخه آنلاین این برنامه ها فعال نیست و شما می توانید برای استفاده های ساده تر مثل روتوش و ادیت عکس یا افزودن متن و تم به عکس هایتان از این برنامه ها استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که نسخه آنلاین برنامه ایلاستریتور نیاز به ثبت نام دارد، اما فتوشاپ آنلاین نیازی به این امور ندارد و شما می توانید براحتی از آن استفاده کنید.
ما درمقاله زیر نحوه ورود و استفاده از فتوشاپ را برای شما آموزش داده ایم و همچنین قابلیت های جدیدی را که به تازگی به این برنامه اضافه شده است، را هم بررسی کرده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

فتوشاپ چیست؟!

فتوشاپ نرم افزاری است که که تمامی افراد در هر زمینه ای به آن نیاز دارند و مورد استفاده قرار میگیرد ؛فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای عکس است که میتوانید با استفاده از آن تصاویر خود را به دلخواه ویرایش کنید که شرکت های بزرگ تبلیغاتی و بنر سازی اولین انتخاب آن ها برای ویرایش و انجام طراحی بنر نرم افزار قدرتمند فتوشاپ است در ادامه قصد داریم تا ویژگی های مهمی که در نسخه 2022 این نرم افزار به آن اضافه شده است را بررسی کنیم لطفا همراه ما باشید.

فتوشاپ

ویژگی Mask All Object

یکی از جذاب ترین ویژگی های اضافه شده با فتوشاپ همین بخش است؛ با استفاده از ویژگی Mask All Object میتوانید در منو Layer که تمامی تصاویر شما در آن وجود دارد با انتخاب هر تصویر در آن وجود دارد میتوانید تمامی لایه های آن را مشاهده کنید و دسترسی این را خواهید داشت تا آن را ویرایش کنید که این امکان باعث میشود تا شما بهتر بتوانید تمامی اجزا موجود در عکس ها خود را ویرایش و کنید و به آن دسترسی داشته باشید این قابلیت بسیار طرفداران این شرکت را خوشحال کرده است.

امکان انتقال المان های ایلاستریتور به فتوشاپ

ایلوستریتور نرم افزار دیگری از کمپانی محبوب ادوبی است که میتوانید با استفاده از آن طراحی لوگو انجام بدید و لوگو های مورد علاقه خود را در این نرم افزار قرار دهید ولی مشکلی که در گذشته وجود داشت این بود که نمی توانستید فایل هایی و المان های که در نرم افزار ایلوستریتور قرار دارد را وارد فتوشاپ کنید و این کار بسیار آزار دهنده بود ولی در این نسخه این طور نیست و ابن قابلیت را دارید تا تمامی فایل ها و المان های مورد نظر خود را به فتوشاپ انقال دهید که این ویژگی هم بسیار جذاب بوده است.

امکان اشتراک گذاری طرح خود

شما در نسخه های پیشین فتوشاپ زمانی که طرح را برای شرکت و سازمانی طراحی می کردید ناچار بودید تا نرم افزار مجزایی را دانلود کنید تا طرح خود را به کارفرمایان خود ارائه دهید ولی در این نسخه از نرم افزار محبوب فتوشاپ با فضای ابری که ادوبی در اختیار شما قرار میدهد میتوانید به راحتی طرح های خود را در آن بارگذاری کنید و و در همان فضای ابری نظرات را به صورت لحظه ای برای طرح خود دریافت کنید که این ویژگی بسیار جذاب و کار را راحت کرده است همچنین اگر مهارت خوبی در فتوشاپ داشته باشید این میتوانید حتی در این فضا فتوشاپ را به دیگر کاربران ادوبی آموزش دهید و از همین راه کسب در آمد دلاری داشته باشید.

بهبود بخش Gradient tool

گرادیناینت قابلیتی است که از خیلی سال های پیش در فتوشاپ بوده است شما میتوانید با گرادیانت رنگ های خود را ترکیب کنید و اشکال زیبایی را بسازید ولی این ابزار زیاد مورد استفاده افراد قرار نمی گرفت و شرکت ادوبی هم زیاد به این بخش توجه ای نداشت ولی در این نسخه مشاهده میکنیم که این بخش کاملا تغییر کرده است و رنگ های ترکیبی بسیار خوش رنگ و بهبود داده شده اند و با توجه به ساختاری که به تازگی بر روی ان انجام شده است رنگ ها بسیار طبیعی نشان داده میشود.

لینک و نحوه ورود به فتوشاپ آنلاین

شما برای ورود به این برنامه به هیچ زیر ساختی نیاز ندارید و تنها کافیست که کلمه photopea را در گوگل سرچ کنید و سپس وارد صفحه این برنامه شوید و یا از طریق لینک www.photopea.com به طور مستقیم وارد صفحه نسخه تحت وب فتوشاپ شوید. این برنامه می تواند روی تمام نسخه های ویندوز، IOS، لپ تاپ، تبلت، مک بوک وگوشی موبایل نیز اجرا شود.

فتوشاپ آنلاین

برنامه وب فتوشاپ دقیقا چه کاری انجام می دهد؟!

این برنامه یک گزینه عالی برای دورکارها، گرافیست ها و افرادیست که می خواهند در سریع ترین زمان و به ساده ترین شکل ممکن کار خود را انجام دهند و با همکاران خود به اشتراک بگذارند.از لحاظ ظاهری هم این برنامه به برنامه فتوشاپ در آیپد بسیار نزدیک است و قابلیت اجرا روی تمام سیستم های عامل را دارد، شما می توانید در این برنامه تمام ابزارهای انتخاب، برش، کم کردن حجم تصاویر، فرمت، تنظیم کنتراست، فیلترینگ و روتوش و.. به صورت حرفه ای استفاده کنید. همچنین شما می توانید فایل های PSD خود را در فضای ابری این برنامه به اشتراک بگذارید.
یکی دیگر از ویژگی های جذاب فتوشاپ وب، پنل نظرات است که با نسخه دسکتاپ ویندوز همگام شده و می توانید برای کارهای تیمی و پروژه های گسترده گروهی از آن استفاده کنید.

برنامه وب فتوشاپ
البته برای استفاده از فتوشاپ آنلاین بهتر است که از یک صفحه بزرگ و یک ابزار اشاره گر استفاده کنید تا راحت تر بتوانید از امکانات این برنامه استفاده کنید.
گرچه که شرکت ادوبی در این نسخه سعی کرده است که تمام امکانات و قابلیت ها را به صورت محدود اما کاربردی به تمام کاربران ارائه دهد و در نسخه های آینده این دسترسی ها را آزادتر کند، اما باز هم استفاده از این نسخه بسیار حرفه ای تر از استفاده از برخی اپلیکشن های ادیت عکس در موبایل است.

آموزش نسخه تحت وب فتوشاپ

گرچه که محیط کار فتوپیا آنلاین بسیار ساده است و کاملا مشابه نسخه دسکتاب آن قرار دارد اما شرکت ادوبی یک صفحه مخصوص آموزش فتوپیا در سایت خویش قرار داده است که شما می توانید از آموزش های آن برای راحتی کار خود استفاده کنید. البته این برنامه ابزارهای متفاوتی دارد که برای درک بهتر این ابزارها بهتر است که از آن ها استفاده کنید تا مفهوم آن برای شما بهتر جا بیوفتد!

تغییرات شگفت انگیز فتوشاپ در نسخه دسکتاپ و آیپد

ادوبی در کنار معرفی نسخه تحت وب فتوشاپ یک سری قابلیت جدید هم به نسخه های آیپد دسکتاب معرفی کرده است:

  • فتوشاپ در نسخه آیپد : پیش از این، ما در نسخه فتوشاپ آیپد دسترسی های محدودی در زمینه انتخاب و براش ها داشتیم که در نسخه جدید این معضل برطرف شده و حالت های Healing Brush و Magic Wand نیز به آن اضافه شده است.
فتوشاپ در نسخه آیپد
  • فتوشاپ در نسخه دسکتاب و ویندوز: در نسخه جدید فتوشاپ ما با قابلیت های جدید و جالبی روبرو هستیم که هر کدام از آن ها را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم:در این نسخه ما با قابلیت جدید ماسک کردن هوشمند اشیا با گزینه Sensei AI رو به رو هستیم، همچنین شما می توانید با مراجعه به منوی Layer > Mask All Objects برای هر کدام از سوژه های خود یک لایه ماسک جداگانه تهیه کنید.
فتوشاپ در نسخه دسکتاب و ویندوز

قابلیت بعدی که قابلیت بسیار جالبی است، ابزار Landscape Mixer است که با استفاده از آن می توانید آب و هوای عکس خود را در کمتر از چند ثانیه تغییر دهید و عکس خود را از گرم ترین فصل سال به سرد ترین فصل سال تبدیل کنید.

فتوشاپ

برنامه فتوشاپ همیشه یکی از محبوب ترین برنامه های ادیت و ویرایش تصاویر بوده است و با قابلیت های جدیدی که امسال در کنفرانس max 2021 معرفی کرد می توان امیدوار بود که این برنامه تا سال های بسیار زیادی همچنان محبوبیت خود را نگاه دارد. نظر شما درباره این آپدیت ها چیست؟ فکر می کنید که چه قسمت هایی از این برنامه هنوز باید بهتر شوند؟! لطفا نظرات خود را با ما در قسمت کامنت ها به اشتراک بگزارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (163 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (126 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (119 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (110 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (88 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (55 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (42 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
رهبر معظم انقلاب: مادرم به همسرم می‌گفت که تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....