دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

فضای مجازی بی در و پیکر عامل سلاخی بانوی اهوازی است! 

پنجشنبه، 21 بهمن 1400
کد خبر: 192044
قتل بانوی جوان ایرانی توسط همسرش در اهواز و گردانده شدن سر بریده او در کوچه ها به دست قاتل فضای رعب و وحشت و ناامنی را در کشور ایجاد کرده است و بسیاری از این حادثه شوکه شده اند. برای بررسی ابعاد فرهنگی این رویداد هولناک به سراغ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رفتیم.

ساعدنیوز: حادثه هولناکی که در اهواز رخ داد بسیار تکان دهنده است و تحلیل های مختلفی از این رویداد ارائه می شود. برخی معتقدند که یکی از دلایل وقوع این جنایت، نقصان های فرهنگی موجود در جامعه و زیرساخت های ضعیف قانونی حمایت از خانواده است. حضرتعالی به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه چه نظری دارید؟

مجید نصیرایی: بسم الله الرحمن الرحیم. بعضاً به نظر می رسد که کمبودها و نقایصی در این زمینه وجود دارد. رویکردها، قوانین و آموزش های ما دچار ضعف هایی هستند. اما بزرگترین ضعفی که امروز در کشور به آن مبتلا هستیم و اتفاقاً طبق قراین و شواهد موجود، همین ضعف عامل اصلی وقوع این جنایت هولناک است، رها بودن فضای مجازی در کشور است. چنین اتفاق هولناکی رخ می دهد و کل کشور داغدار می شود. عین پُتکی که بر سر کشور فرود می آید.

بنده معتقدم که عامل اصلی وقوع این قتل فجیع و منزجرکننده بی در و پیکر بودن فضای مجازی در کشور است. این همه سر و صدا در این سال ها در این باره شده است و هیچ فکری به حال این فضای مجازی بی صاحب نشده است. دولت های پیشین، مجالس پیشین و رسانه ها همه در وقوع این قتل شریک هستند. کسانی که در سر و سامان دادن به فضای مجازی کوتاهی کرده اند، امروز باید پاسخگو باشند. قراین نشان می دهد که مقتول در فضای مجازی با یک مرد غریبه آشنا شده و به هر صورت با خروج غیرقانونی از کشور و رفتن به کشور ترکیه و منتشر کردن عکس هایی در اینستاگرام قاتل یعنی همسر این خانم دچار عدم تعادل روانی شده و بازنشر این تصاویر در داخل در فضای مجازی وضعیت را چنان کرده که قاتل در هنگام مراجعت خانم، تصمیم به سلاخی او گرفته است.

همه این مطالب نشان از آن دارد که رها بودن فضای مجازی عامل اصلی وقوع این فاجعه بوده است. خانواده ها، جوانان و نوجوانان ما در امان نیستند. چه کسی باید با این موضوع برخورد کند؟ چرا رسانه ها به این موضوع نمی پردازند؟ همه دولت ها و مجالس پیشین و حتی مجلس کنونی که در تصویب طرح صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی تعلل می کند، شریک جرم هستند. مجلس کنونی باید در این خصوص پاسخگو باشد.


4 پسندیدم 6 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
رضا
2 سال پیش

عامل اینکه تو 13 سالگی کودک همسر شد چیه؟ ممنون میشم بگید
پاسخ
رضا
2 سال پیش

حالا تو سن کم ازدواج کرده ولی تو ۱۷سالگی یه دختر بی عقل حاسب نمیشه تمام رفتاراش حساب شده بوده
پاسخ
اکبربایداعدام شود
2 سال پیش

با حرفت موافقم
پاسخ
علی
2 سال پیش

من یک زنم جامعه ی ما اسلامی است نباید خطا های خودمون را رسانه ای کنیم یک طوری باید جمع کنیم وقایع و جنایات ناموسی را حیف است ابروی خودمون را ببریم قاتل همیشه جنون بهش دست میده همه میدانیم لعنت به قاتل دختر نوجوان اهوازی به پدر ومادرش که او را در این سن گم شوهر دادندو رسم ورسومات غلط طایفه ای
پاسخ
علی
2 سال پیش

اگه مرد باشه زن باید چیکار کنه پس این همه مرد خیانتکار چرا ازاد راه میرن و زن هیچگونه حقی نداره و همش خودخوری میکنه و بیماری اعصاب میگیره ولی دم نمی زنند حالا این قاتل به خیال خودش افتخار کرده سر زن بی دفاعی راچرخانده اگه دوستش داشت ویا باهاش خوب بود زن که فراری نمیشد و...
پاسخ
علی
2 سال پیش

واقعا زجر اور است همه این بلاها از فضای مجازی شروع میشه تو را بخدا یک فکری کنید دیگه از این بدتر و قاتل وقاتلین باید هر چه زودتر مجازات شوند
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب