قبل از فروش آیفون چه اقداماتی لازم است انجام دهیم؟+ 15 اقدام حیاتی/فیلم

  دوشنبه، 16 مرداد 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
قبل از فروش آیفون چه اقداماتی لازم است انجام دهیم؟+ 15 اقدام حیاتی/فیلم
اگر میخواهید آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود را بفروشید، دور بیندازید یا به فرد دیگری برای استفاده تحویل دهید، لازم است اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید اطلاعات شخصی شما کاملا از روی آن پاک شده‌اند و گوشی قابل استفاده برای فرد دیگر است. در ادامه ساعدنیوز به 15 اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون خواهد پرداخت.

آیا شما قصد فروش گوشی آیفون خود را دارید؟ 💵 قبل از انجام این کار شما باید یکسری کار ها انجام دهید تا اطلاعات شما حفظ شود و گوشی خود را راحت تر بفروشید. در این مطلب از ساعدنیوز به این سوال پاسخ میدهیم که قبل از فروش گوشی آیفون چه کنیم؟ 15 اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون را نیز بررسی میکنیم.

پاکسازی آیفون برای فروش

همه ما اطلاعات مهمی را در گوشی خود ذخیره میکنیم تا دسترسی به آن ها راحت تر شود. زمانی که شما قصد میکنید گوشی خود را بفروشید و یک گوشی دیگر تهیه کنید مهم ترین کار این است که اطلاعات خود را به صورت کامل از گوشی قدیمی خود بردارید تا دیگران به آن ها دسترسی نداشته باشند و بعد به گوشی جدید منتقل کنید. در ادامه روش های پاک کردن اطلاعات آیفون بدون بازگشت را بررسی میکنیم.

قبل از فروش آیفون چه کنیم؟ تهیه بکاپ از آیفون با iTunes

اولین اقدامی که شما باید انجام دهید تهیه بکاپ از گوشی خود است. گوشی شما حاوی اطلاعات مهمی است که ممکن است شما به آن نیاز داشته باشید و در صورتی که این اطلاعات حذف شوند شما با مشکل مواجه میشوید. بنابر این باید اطلاعات خود را در جایی امن ذخیره کنید. قبل از تهیه بکاپ باید برنامه ها و اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید. به عنوان مثال برنامه تلگرام، اینستاگرام نیازی به بکاپ گیری ندارند، به این دلیل که شما هر زمانی در هر دستگاه دیگری نام کاربری و رمز عبور خود را برای این برنامه ها وارد کنید میتوانید وارد اکانت خود شوید و اطلاعات خود را ببینید. اطلاعات شما در اینگونه برنامه ها در سرور خود برنامه ذخیره میشوند. بنابر این بعد از حذف اطلاعات غیر ضروری گوشی باید از گوشی خود بکاپ بگیرید. ابزار های مختلفی وجود دارند که شما میتوانید از طریق این ابزار ها از اطلاعات گوشی آیفون خود بکاپ تهیه کنید. بعد از بکاپ گرفتن از آیفون میتوانید باقی اقدامات را نیز انجام دهید.

ذخیره کردن عکس ها و فیلم ها در دستگاهی دیگر و حذف دائمی عکس از گوشی آیفون

در صورتی که از عکس ها و فیلم ها در روش قبل بکاپ تهیه کردید از این روش میتوانید رد شوید. در غیر این صورت شما میتوانید عکس ها و فیلم های خود را در یک حافظه جداگانه مانند رم، فلش USB، هارد اکسترنال و… انتقال دهید و این اطلاعات را در آن جا ذخیره کنید. بعد از ذخیره کردن عکس ها در دستگاهی دیگر عکس ها و فیلم ها را از روی گوشی آیفون خود به صورت کامل حذف کنید.

قطع کردن ارتباط اپل واچ با گوشی آیفون

بسیاری از افرادی که از گوشی آیفون استفاده میکنند اپل واچ نیز دارند و اپل واچ خود را با گوشی خود همگام کرده اند تا بتوانند از قابلیت های این دو وسیله به راحتی استفاده کنند. زمانی که شما تصمیم به فروش گوشی خود میگیرید باید ارتباط بین ساعت خود و گوشی را قطع کنید. قطع کردن ارتباط اپل واچ با گوشی آیفون باعث میشود تا بتوانید اپل واچ خود را به گوشی آیفون جدید خود متصل کنید.

غیر فعال کردن Find My iPhone

قابلیت Find My iPhone در آیفون باعث میشود تا Activation Lock نیز در آیفون فعال شود. زمانی که شما تمام اطلاعات خود را پاک کنید و Find My iPhone فعال باشد، شخص دیگر نمیتواند از آیفون شما استفاده کند. بنابر این باید مطمئن شوید که Find My iPhone را غیر فعال کرده باشید. برای غیر فعال کردن این گزینه وارد Settings گوشی خود شوید. سپس روی نام خود یا عکس پروفایل خود در تنظیمات گوشی ضربه بزنید. سپس وارد بخش iCloud شوید.

غیر فعال کردن Find My iPhone

  • صفحه را به سمت پایین بکشید و روی Find My iPhone ضربه بزنید. حالا میتوانید Find My iPhone را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Find My iPhone

غیر فعال کردن iMessage و FaceTime

iMessage و FaceTime دیگر قابلیت هایی از گوشی آیفون هستند که قبل از فروش گوشی خود باید آن ها را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن این گزینه ها وارد Settings گوشی خود شوید. سپس گزینه iMessage را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. اکنون گزینه iMessage را غیر فعال کنید. بعد از غیر فعال کردن iMessage روی Settings در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید تا مجددا به صفحه اصلی تنظمیات بازگردید.

غیر فعال کردن iMessage و FaceTime

  • بعد از برگشتن به صفحه Settings گزینه FaceTime را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید و در آخر FaceTime را نیز غیر فعال کنید. اکنون هر دو قابلیت iMessage و FaceTime غیر فعال است.

غیر فعال کردن iMessage و FaceTime

iMessage را به صورت دائمی غیر فعال کنید

در صورتی که به جای گوشی آیفون خود یک گوشی آیفون دیگر میخواهید تهیه کنید این روش را نمیخواهد انجام دهید، اما در صورتی که میخواهید به جای iOS از اندروید استفاده کنید باید iMessage را به صورت دائمی غیر فعال کنید. روش قبل نحوه غیر فعال کردن iMessage به صورت موقت بود. با غیر فعال کردن دائمی این سرویس شماره شما از این سرویس حذف میشود. برای این کار وارد صفحه Deregister iMessage شوید. صفحه را به سمت پایین بکشید. سپس شماره ای که آن را وارد آی مسیج کردید وارد کنید و روی Send Code کلیک کنید.

iMessage را به صورت دائمی غیر فعال کنید

  • با این کار آیفون یک کد برای شما ارسال خواهد کرد. بعد از دریافت پیام آن را در بخش Confirmation Code وارد کنید و روی Submit کلیک کنید. بعد از انجام این کار شماره شما به طور دائمی از iMessages حذف خواهد شد.

خارج شدن از iTunes و App Store یک اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون

بعد از غیر فعال کردن iMessage و FaceTime یک اقدام ضروری دیگر برای پاکسازی آیفون خارج شدن از iTunes و App Store است. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و iTunes & App Store را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه وارد بخش iTunes & App Store شوید. در صفحه iTunes & App Store روی اپل آیدی خود ضربه بزنید. در آخر برای خروج از حساب خود Sign Out را انتخاب کنید.

خارج شدن از iTunes و App Store یک اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون

چگونه iOS را پاک کنیم؟ حذف اپل آیدی و iCloud از روی گوشی آیفون

قدم بعدی که باید برای پاکسازی آیفون برای فروش بردارید این است که اپل آیدی را از روی گوشی خود حذف کنید و از iCloud خارج شوید. برای این کار وارد Settings گوشی آیفون خود شوید. در صفحه اصلی تنظمیات روی نام اکانت خود در بالای صفحه ضربه بزنید. در صفحه بعد، روی گزینه Sign Out ضربه بزنید. این گزینه در پایین صفحه قرار دارد. بعد از آن یک کادر برای شما باز میشود. شما باید برای احراز هویت در کادر باز شده رمز اپل آیدی خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن رمز، Turn Off انتخاب کنید تا اپل آیدی شما حذف شود.

 حذف اپل آیدی و iCloud از روی گوشی آیفون

از برنامه هایی روی صفحه اسکرین شات بگیرید

شما در گوشی آیفون خود ممکن است برنامه هایی داشته باشید و بعد از تهیه گوشی جدید به آن ها نیاز داشته باشید تا برنامه ها را روی آن نیز نصب کنید. یکی از روش هایی که باعث میشود شما فراموش نکنید چه برنامه هایی در گوشی قبل خود داشتید اسکرین شات گرفتن از روی صفحه است. اسکرین شات خود را در یک دستگاه دیگر ذخیره کنید. بعد از تهیه اسکرین شات از برنامه ها فعلی گوشی، شما میتوانید برنامه ها را از روی گوشی خود حذف کنید. هر زمان که گوشی جدید تهیه کردید از طریق اسکرین شات، برنامه های قبلی خود را پیدا و آن ها را مجددا دانلود و نصب کنید.

غیر فعال کردن پسورد ها و Screen Time Passcode

ریست فکتوری گوشی که در ادامه میخواهیم آن را انجام دهیم تمام تنظمات گوشی را مانند پسورد ها و… غیر فعال میکند. با این حال شما میتوانید برای اطمینان بیشتر آن را به صورت دستی غیر فعال کنید. برای این کار Settings گوشی آیفون خود را باز کنید. گزینه Screen Time را پیدا کرده و وارد آن شوید. بعد از آن گزینه Change Screen Time Passcode را انتخاب کنید. در کادر باز شده روی نوشته قرمز رنگ Turn Off Screen Time Passcode ضربه بزنید. در آخر برای تایید و ادامه، پسورد خود را وارد کنید.

غیر فعال کردن پسورد ها و Screen Time Passcode

حذف تمامی اطلاعات با ریست فکتوری

تا اینجا شما اطلاعات ضروری خود را از دستگاه خود خارج کردید. حالا میتوانید با ریست کردن اطلاعات آیفون سایر اطلاعاتی که در گوشی جا مانده را حذف کنید. این کار یک اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون بعد از خارج کردن اطلاعات است. قبل از پاک کردن همه چیز یک بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید همه اطلاعات مورد نیاز خود را از گوشی iOS خارج کرده باشید. پس از مطمئن شدن با ریست فکتوری گوشی آیفون خود تمامی اطلاعات خود را از روی آن حذف کنید.

خارج کردن سیم کارت بعد از پاک کردن تمامی اطلاعات

اکنون شما باید سیم کارت خود را از داخل گوشی خارج کنید. فرقی ندارد از همان سیم کارت میخواهید در گوشی جدید استفاده کنید و یا میخواهید سیم کارت جدید تهیه کنید، به هر حال باید سیم کارت خود را از گوشی قدیمی خود خارج کنید. به دلیل اینکه اطلاعات تماس شما داخل سیمکارت ذخیره میشود و در صورتی که سیم کارت را خارج نکنید سایر افراد به مخاطبین شما دسترسی دارند.

خارج کردن سیم کارت بعد از پاک کردن تمامی اطلاعات

گوشی آیفون خود را تمیز کنید

یکی دیگر از کار هایی که قبل از فروش گوشی آیفون اهمیت بالایی دارد تمیز کردن گوشی است. زمانی که شخصی میخواهد گوشی شما را خریداری کند زیبایی ظاهری گوشی باعث میشود تا حس خوبی نسبت به آن پیدا کند و شما راحت تر بتوانید آن را به فروش برسانید. بنابر این حتما زمان بگذارید و گوشی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن گوشی خود یک پارچه خشک و نرم بردارید. سپس صفحه جلو و عقب گوشی را تمیز کنید. شیار های بلندگو و میکروفون گوشی و… را نیز با احتیاط تمیز کنید. حین تمیز کردن گوشی از وسایلی مانند میله فلزی تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به گوشی آسیب برسد.

جمع کردن وسایل جانبی آیفون

به غیر از تمیز کردن گوشی یکی دیگر از مواردی که باعث میشود فروش گوشی راحت تر شود و با قیمت مناسب تری بتوانید گوشی خود را بفروشید وسایل جانبی آن است. وسایل جانبی مانند سیم شارژر، آداپتور در صورت موجود بودن، جعبه گوشی و… هستند. بنابر این بعد از اینکه گوشی خود را به صورت کامل تمیز کردید وسایل جانبی گوشی را درون جعبه آن بگذارید تا گم نشوند و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

خارج کردن آیفون از لیست دستگاه های مورد اعتماد

آخرین اقدام ضروری برای پاکسازی آیفون خارج کردن آن از لیست حساب های مورد اعتماد خود است. برای این کار وارد سایت Appleid.apple شوید. روی Devices کلیک کنید. در صورتی که گوشی آیفون قدیمی خود را که فروختید در این صفحه مشاهده میکنید آن را انتخاب کرده سپس روی Remove from account کلیک کنید. با این کار به طور کلی ارتباط شما با گوشی قبلی خود قطع میشود.

خارج کردن آیفون از لیست دستگاه های مورد اعتماد

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه گوشی آیفون را پاکسازی کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای ریست کردن اطلاعات آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه پاک کردن اطلاعات آیفون بدون بازگشت در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (236 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (117 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (96 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (41 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به زندگی سعید راد با 3 همسر مشهورش/ طلاق نوش آفرین از سعید راد و فرار به هندوستان
از ساندویچی باز کردن سعید راد بعد از ممنوع الفعالیت شدن تا کارگری در آمریکا! / روحش شاد ...
عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس
نوزادان بی‌قرار؛ کودکانی که با اعتیاد متولد می‌شوند
سعید راد سوپراستار پرسپولیسی: سند زنده 6 تایی شدن استقلال، من هستم
ماجرای علاقه دیوانه وار محمدرضا شاه به دختران و زنان موطلایی!/مشتری پَروپا قرص خانه های فساد
حسن یزدانی صاحب 25 میلیارد تومان پول نقد می شود! / طلای المپیک پاریس قبل از برگزاری مسابقات بر گردن کشتی گیر معروف ایرانی میدرخشد
واکنش‌ها به جزئیات دیدار رهبری با مجلس: از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی
(ویدیو) حال پذیرایی پرنور و دلباز خانه کمند امیرسلیمانی با پنجره های بزرگ، پرده های توری، ملبمان سبز پاستیلی و تراس پر از گل و باصفا/ پرده‌هاشونو چه شیک و خاص نصب کردن!
(تصویر)دلخراش ترین عکس که یک ایرانی را بهترین عکاس سال 2023 کرد!/در هر جا هنر یک ایرانی میدرخشد
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
انتقاد جدی روزنامه اصولگرا از نماینده حمله کننده به ظریف!
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
(تصاویر)معروف ترین رکوردهای ایرانیان در کتاب گینس!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت