دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

قدیمی ترین سردر مسجد حکیم اصفهان + ویدیو/ جذابیت محصور کننده ی این بنای تاریخی فوق العاده 

دوشنبه، 11 تیر 1403
ساعدنیوز: جورجیر سردر مسجدحکیم اصفهان یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی است. ویدئو فوق العاده جذاب این بنای تاریخی را مشاهده میکنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، یکی از زیباترین بخش‌های مسجد حکیم اصفهان سردر جورجیر نام دارد. این سردر از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی مربوط به دوره دیلمی و سلجوقی است که آجرکاری آن بازدیدکنندگان را مسحور خود می‌کند. با تماشای این سردر بلند نگاهتان غرق پیچ و تاب نقوش با شکوهش شده و پی به شکوه این بنا در دوران خودش خواهید برد. سردر جورجیر تنها بازمانده مسجد قدیمی جوءجوء محسوب می‌شود که توسط صاحب ابن عباد ساخته شده است.

در ساخت این سردر آجری نقوش مختلفی از طرح‌های هندسی، خطی هفت شاخه، گل و برگ، شمعدان‌های سه شاخه و … استفاده شده است. سبک معماری سردر جورجیر مسجد حکیم اصفهان از معماری ری الهام گرفته و از آجرهای کوچک برای مقاوم سازی و همچنین اجرای تزئینات هنرمندانه آن بهره گرفته‌اند. همچنین قوس شکنج یا کنگره بزرگ یازده پر این سردر در نوع خود بی همتا بوده و گچبری‌ها و کتیبه‌هایی به خط کوفی در دو طرف سردر به چشم می‌خورند.

برای بازدید از این مسجد تاریخی باید به محله قدیمی جورجیر یا همان محله حکیم و خیابان عبدالرزاق اصفهان بروید. مسجد جورجیر در کوچه حکیم و انتهای بازار رنگرزان قرار دارد. برای دسترسی به این مسجد می‌توانید از خودرو شخصی و وسایل حمل و نقل و عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کتاب های آموزش زبان انگلیسی "جان" پسر 6 ماهه بهرام رادان و مینا مختاری در اتاقش+عکس/ قفسه ای جمع و جور و بامزه به سلیقه مامان خوش ذوق
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ شکار مگس برای مصرف شخصی!/ ساخت آویز مگسِ سه‌بعدی با ابتکاری غیرقابل باور
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(عکس) رابطه ی خواهر برادری ایده آل علیرضا جهانبخش و خواهر زیبا روی او / چقدر شبیه هم هستن !؟
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش