هزینه های ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
هزینه های ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال
هزینه‌های مربوط به انرژی به دلیل نوسانات رمزارزها رو به افزایش است؛ رقابت در این صنعت رو به افزایش است و شما هم برای رقابت و ماندن در این کسب و کار نیاز دارید که به صورت مداوم سخت‌افزار‌های جدید و تجهیزات پیچیده‌تری را تهیه کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ماهیت غیرمتمرکز دارند بنابراین برای کار کردن شبکه ی آن نیاز است تا افرادی در سراسر دنیا در حیات این شبکه دخیل باشند و سرویس ها و خدماتی را در اختیار شبکه قرار دهند. افرادی که در این امر مشارکت می کنند قطعا بی نصیب نمی مانند و شبکه به پاس خدمات آنها پاداش هایی را در نظر گرفته است که در قالب ارزهای دیجیتالی اهدا می شود که این پاداش ها به نوعی باعث تولید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم و… می شود.
لغت ماینینگ (Mining) در ترجمه به معنی استخراج از معادن می باشد اما ارتباط آن با دنیای ارزهای رمزنگاری شده چیست و چرا از این کلمه استفاده کرده اند؟ دلیل استفاده از این کلمه این است که همانطور که می دانید استخراج در معادن کار سختی است و به تخصص نیاز دارد و فردی که این کار را انجام می دهد ممکن است به پاس زحمتی که می کشد طلا یا سنگ قیمتی پیدا کند (یا اصطلاحا آن را استخراج کند)، در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز افرادی که سرویس یا خدمتی به شبکه ارائه می کنند، به پاس خدمتی که انجام می دهند پاداش دریافت می کنند. این پاداش در قالب ارزهای دیجیتالی است و می توان گفت ارزهای دیجیتالی از این طریق تولید می شوند. به دلیل شباهت این فعالیت با معنای واقعی کلمه ی ماینینگ، استخراج ارزهای رمزنگاری شده، ماینینگ نام گذاری شده است.

چطور هزینه های ماینینگ را محاسبه کنیم؟

اگر تا اینجای کار باز هم به ماینینگ علاقه دارید، راحت ترین فرمول محاسبه ی هزینه ها می تواند به شکل زیر باشد:

  • ریگ ماینینگ(دستگاه استخراج): شما می توانید گزینه های ارزان تری را به عنوان ریگ ماینینگ خود انتخاب کنید که می تواند رایانه ی شخصی شما و هر تعداد پردازنده ی گرافیکی که می توانید تهیه کنید، باشد. انتخاب های گران تر اما قدرت مند تر پیش روی شما دستگاه های اسیک(ASIC) هستند که به صورت پیش فرض به یک درگاه USB یا یک درگاه شبکه (Ethernet) مجهز هستند. این دستگاه ها معمولا در خاک ایالات متحده تولید می شوند در نتیجه برای کسانی که در کشور های دورتر زندگی می کنند قطعا هزینه ی تهیه آن ها بیشتر خواهد بود. در حال حاضر دستگاه های FPGA و اسیک های با کیفیت و مناسب چیزی بین ۴۸۹ تا ۳۰۰۰ دلار قیمت دارند.
  • انرژی: دستگاه های ASIC می توانند قدرت محاسباتی بسیار بیشتری را نسبت به سخت افزار های رایج رایانه ای در اختیار کاربران قرار دهند زیرا این دستگاه های به شکل تخصصی برای اینگونه فعالیت ها بهینه سازی شده اند، اما باید در نظر داشته باشید که این قدرت محاسباتی بالا به صد ها هزار مگاوات انرژی نیاز دارد. البته بیشتر ماینر ها مقداری هزینه ی اضافی نیز برای بحث خنک سازی این دستگاه ها در نظر می گیرند. برای فهمیدن میزان انرژی مصرفی یک دستگاه و محاسبه ی مصرف آن می توانید به وب سایت تولید کننده یا دفترچه ی راهنمای این محصولات رجوع کنید سپس با نکاهی به آخرین قبض پرداختی، میزان هزینه های آن را محاسبه کنید.
  • موارد متفرقه و هزینه های اضافی: هزینه های اضافی را می توان مواردی همچون لوازم جانبی، کابل ها و قطعات اضافی همچون رایزر در نظر گرفت. سپس باید هزینه های دیگری همچون هزینه های مربوط به انجام تراکنش ها و عضویت در یک استخر ماینینگ را در نظر بگیرید که معمولا برای استخر های معروف و موجود چیزی بین ۱ تا ۳ درصد در نظر گرفته می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (502 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد