دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / Tomer (استانبولی) /

حداقل و حداکثر نمره در آزمون تومر 

چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399
هدف از برگزاری آزمون تومر سنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست.

یکی از راههای دریافت اقامت ترکیه به صورت تحصیلی، ثبت نام در کلاسهای آموزش زبان ترکی استانبولی در موسسات معتبر و مورد تایید وزارت آموزش ترکیه است. تومر مخفف Türkçe Öğretim Merkezi و به معنای مرکز آموزش زبان ترکی است. این مرکز که جزو اولین مراکز معتبر در این زمینه است در سال ۱۹۸۴ از سوی دانشگاه آنکارا طراحی و پایه گذاری شده است.

کلاسهای آمادگی تومر در ۶ سطح برگزار میشوند. A1/A2 سطح مبتدی ، B1/B2 سطح متوسط و C1/C2 سطح پیشرفته هستند. متقاضیان شرکت کننده در کلاس های تومر در سطح A1 توانایی عمومی ارتباط و رویارویی با سوال و جواب ساده، در سطح A2 از دانش اولیه زبان و توانایی مکالمه در مورد مباحث ساده و قابل پیش بینی برخوردار می گردنددانشجویان با گذراندن کلاسهای سطوح B1 و B2 آزمون تومر به ترتیب از دانش متوسط زبان ترکی برای رویارویی با شرایط روزمره و دانش مناسب برای توصیف موضوعات مختلف برخوردار شده و در نهایت با گذراندن سطح C1 و دریافت دیپلم تومر، از دانش زبان ترکی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی و توانایی ورود به بازار کار کشور ترکیه و همچنین تعامل با همکاران و کارفرمایان برخوردار خواهند شد. در پایان هر یک از سطوح زبان ترکی آزمون تومر، دانشجویان از طریق سنجش عملکرد و یا گذراندن یک آزمون نهایی که شامل چهار مهارت اصلی درک مطلب شنیداری، درک مطلب خواندن، گفتاری و نوشتاری و مهارت جانبی گرامر می شود، ارزیابی می شوند.

حداقل و حداکثر نمره

هرکدام از مهارتها دارای حداقل و حداکثر نمره هستند. برای مهارتهای شنیداری یا درک مطلب، خواندن و نوشتن هرکدام حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ ، مکالمه حداقل ۹ و حداکثر ۱۵ ، توضیح شفاهی حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ نمره منظور شده است. در پایان هر سطح به زبان آموز مدرک اتمام همان سطح داده میشود.

مدارک نهایی آزمون تومر به دو مدرک سرتیفیکا SERTIFIKA و دیپلما DİPLOMA تقسیم میشوند.

  1. مدرک سرتیفیکا ، همان مدرکی است که در پایان هر سطح بعد از گذراندن دوره داده میشود و اعتیار آن ۲ سال است .
  2. اما مدرک دیپلما در واقع مدرک نهایی زبان ترکی استانبولی است که محدودیت زمانی ندارد و برای تحصیل در دانشگاهها الزامی و برای کارو استخدام امتیاز بزرگی است.

بنابر اطلاعات وبسایت تومر، افراد شرکت کننده در آزمون تومر در صورت گرفتن نمره زیر ۵۰ امکان دریافت مدرک تومر را نخواهند داشت و برای سایر نمرات آزمون تومر نیز مدارکی با سطوح مختلف صادر می شود که به شرح زیر است:

  • ۵۰ تا ۵۹ ، A2 SERTIFIKA
  • ۶۰ تا ۷۰ ، B2 SERTIFIKA
  • ۷۰ تا ۱۰۰ ، C2 DIPLOMA

برای دانشجویان بسته به رشته دانشگاهی، ممکن است مدرک C2 و یا B2 مورد نیاز باشد. طبق اطلاعاتی که در تماس با مرکز زبان دانشگاه آنکارا دریافت کردیم آزمون زبان سه روز در هفته در این دانشگاه و اکثر شعبه های تومر در سراسر ترکیه برگزار میشود و هزینه شرکت در آزمون های سطور A1 تا B2 275 لیر و آزمون سطح C1 330 می باشد.

مجری برگزاری آزمون تومر:

دانشگاه آنکارا مجری مستقیم برگزاری آزمون تومر و سایر کارهای مرتبط به آن مانند ثبت نام، ارائه نتایج آزمون و مدارک تومر است. لازم به ذکر است که مرکز تومر دارای شعباتی در سایر نقاط این کشور شامل آلانیا، آنتالیا، ازمیر، استانبول (کادیکوی، تکسیم) و بورسا نیز هست.

لازم به ذکر است که تحصیل برای دریافت مدرک تومر در طولانی ترین مدت باید قبل از ۱ سال به اتمام برسد. کلاسها هر روز از ۸٫۳۰ صبح تا ۸ شب برگزار شده و به دوصورت فشرده و عادی قابل انتخاب هستند. شهریه پرداختی این کلاسها برحسب تعداد ساعات کلاس در روز برای هر ترم از حدود ۷۵۰ تا ۳۶۰۰ لیر متفاوت و هزینه کلی کلاسهای تومر بین ۱۴ هزار تا ۲۰ هزار لیر در نوسان است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی