دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

حقیقتی درباره ی سالاد سزار که نمی دانستید 

یکشنبه، 15 بهمن 1402
کد خبر: 374051
ساعد نیوز:مردم روم باستان به مصرف انواع سبزیجات تازه با روغن گیاهان و نمک علاقه مند بودند شاید به همین دلیل منشا اولین سالادهای جهان امپراتوری روم باشد، اما در مورد سالاد سزار داستان جور دیگریست.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز، سالاد سزار یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سالادهای جهان است. .سالاد سزار، سالادی با اصالت ایتالیایی آمریکایی که قدمت آن به حدود صد سال قبل بازمی‌گردد. این سالاد سبز که شاید بتوان آن را دومین سالاد محبوب در ایران، پس از سالاد شیرازی دانست.

این سالاد محبوب تاریخچه جالبی دارد که می‌تواند حتی خبره‌ترین کارشناسان غذا را هم متعجب کند. برخلاف عقیده بسیاری از مردم، سالاد سزار به ژولیوس سزار، امپراطور رم باستان هیچ ربطی ندارد. آن‌طور که در تاریخ آمده، این سالاد به نام رستوران‌دار ایتالیایی-آمریکایی سزار کاردینی نامگذاری شده که این سالاد را در رستورانش در مکزیک در سال 1924 ابداع کرد. این ایده وقتی به ذهن کاردینی رسید که چیز زیادی در آشپزخانه اش نمانده بود و مجبور شد با هرچه دم دستش است سالادی برای مهمانان آماده کند، بنابراین از هرچیزی که پیدا کرد در این سالاد استفاده کرد و هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این سالاد به چنین شهرت و محبوبیتی برسد.

جالب است بدانید که در سال 1948، درخواست ها برای سس معروف کاردینی باعث شد تا او تصمیم بگیرد آن‌ها را در بطری بسته‌بندی کند و مجموعه غذایی سزار کاردینی را با دخترش رزا افتتاح کند. گفته می‌شود در سال 1983 سزار کاردینی از مکزیک به لس آنجلس مهاجرت کرد و یک سوپرمارکت غذایی افتتاح کرد. مشتریانش به مغازه او می‌آمدند تا کاردینی بطری‌ آن‌ها را با سس پر کند.

منابع شفاهی دیگری می‌گویند سازندۀ این سالاد در واقع یکی از کارکنان رستوران سزار کاردینی بوده و صاحب رستوران رسپی او را دزدیده و کار را به نام خود تمام کرده است، به‌هرحال مانند بسیاری از غذاهای دیگر روایات شفاهی مختلفی در مورد خلق این سالاد هم وجود دارد، اما همه توافق دارند که سالاد سزار اولین بار در مکزیک و در رستوران سزار کاردینی ایتالیایی به وجود آمده است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 25 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
جواب دندان شکن و هوشمندانه مقام معظم رهبری به گستاخی یک افسر جوان: سال‌ها بود که چانه خودم را ندیده بودم و حالا الحمدلله می‌بینم!
تبدیل پایان نامه به مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تصویر پربازدید از طاقچه کتاب و پنجره رو به حیاط خانه پدری رهبر انقلاب در مشهد +عکس/ خانه ای معمولی و ساده در بین مردم
نگاهی به خودروی بِنز هوش پران حامد آهنگی که همه آرزوشو دارن/ کمدین محبوب سوار بر ماشین رویاهاش+ویدیو
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC