ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد اجرای راه پله فلزی؛ مصالح مورد نیاز+روش اجرا

  دوشنبه، 08 خرداد 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
همه چیز در مورد اجرای راه پله فلزی؛ مصالح مورد نیاز+روش اجرا
اگر شما هم به این فکر می‌کنید که یک راه پله خوش قیمت، در زمان کوتاه و با زیباترین شکل ظاهری در مکان مورد نظر ساختمانتان نصب کنید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید تا صفر تا صد اجرای راه پله فلزی را با هم بررسی نماییم.

امروزه اجرای راه پله فلزی در ساختمان‌های تجاری، اداری، صنعتی و حتی منازل مسکونی رواج یافته است. دلیل این امر سبک بودن، مقاومت و طول عمر بالای این سازه‌ها است. اجزای این سازه به کمک فلزات انجام همچون آلومینیوم، آهن و دیگر مقاطع فولادی استفاده می‌شود. این سازه بسته به محل استفاده دارای شکل ظاهری متفاوتی است. به عنوان مثال در یک ساختمان صنعتی، مقاومت سازه و طول عمر آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و این در حالی است که در یک ساختمان مسکونی این زیبایی و سبکی است که به عنوان مزیت معرفی می‌شود.

حتماً هم شما هم پله‌های فلزی را در ساختمان‌های مسکونی به عنوان پله‌های اضطراری دیده‌اید و این تصور برایتان ایجاد شده است که پله‌های فلزی نمی‌توانند زیبا باشند. اما امروزه به وجود استیل دکوراتیو، این تصور کاملاً تغییر کرده است. اگر شما هم به این فکر می‌کنید که یک راه پله خوش قیمت، در زمان کوتاه و با زیباترین شکل ظاهری در مکان مورد نظر ساختمانتان نصب کنید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید تا صفر تا صد اجرای راه پله فلزی را با هم بررسی نماییم.

اما قبل از شروع مقاله لازم است به این نکته توجه نمایید که همه متریال نام برده شده در این مقاله در فروشگاه اینترنتی آیرومارت به فروش می‌رسد. با وارد شدن به آدرس iromart.com می‌توانید از خدمات ویژه‌ای که در این مجموعه گردآوری شده استفاده نموده و خریداری مقرون به صرف داشته باشد. این مجموعه با ارائه قیمت روز تیر اهن و دیگر مقاطع فولادی تلاش دارد نیاز اغلب سرمایه‌گذاران این حیطه را برآورده نماید. در صورت تمایل می‌توانید با شماره 02145306 نیز تماس حاصل کرده و اطلاعات تکمیلی در زمینه خرید اقساطی، ال سی و بورسی را دریافت نمایید.

انواع پله فلزی

بدیهی است بعد از اینکه مطمئن شدید مکان مورد نظر برای انتخاب پله فلزی مناسب است؛ نوبت به طراحی پله فلزی می‌رسد. البته پله‌های فلزی انواع مختلفی دارد که بسته به مکان و موقعیت مورد نظر می‌توانید یکی از این‌ها را انتخاب نمایید:

پله فلزی ساده

این پله در ساختمان‌ها بزرگ صنعتی و تجاری چند طبقه نصب می‌شود و طراحی آن ممکن است مستقیم، L شکل، پله مارپیچ و ... انجام گیرد. استحکام در این شکل پله فلزی بسیار مهم است و از این رو متریال انتخاب شده باید مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و تنش‌های وزنی داشته باشد. اغلب این پله‌ها در زمان سفت‌کاری ساختمان طراحی و اجرا می‌شود؛ چرا که باید به ستون‌ها و کف ساختمان اتصال یابند.

پله فلزی پشت‌بام

اگر برای رفت و آمد ساده‌تر به پشت‌بام اجرای راه پله فلزی را انتخاب کرده‌اید؛ می‌توانید استحکام و زیبایی را در کنار هم داشته باشید. برای اجرای چنین پله‌ای می‌توان از فولاد معمولی، پله آلومینیومی استفاده کنید و در انتها برای زیباسازی آن از استیل دکوراتیو کمک بگیرید. از آنجایی که احتمال تماس مستقیم با رطوبت، تغییرات ناگهانی هوا، باد و طوفان قابل پیش‌بینی است انتخاب متریال متناسب با چنین شرایطی بسیار مهم است. چنین پله‌هایی فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کند و در حال بسیار مقاوم است.

پله فلزی دوبلکس

یکی از زیباترین انواع پله فلزی است که در مکان‌های تجاری، اداری و منازل مسکونی نصب می‌شود. این شاخه از پله فلزی، دارای انواع بسیار متعددی است و هر کدام با توجه به فضای اختصاص داده شده برای نصب پله و هزینه‌ای که برای نصب پله در نظر گرفته شده است قابل اجرا هستند. این پله‌ها بیشتر از اینکه در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند، زیبایی داشته و برای عبور و مرور تعداد مشخصی طراحی می‌شوند.

پله فلزی حیاط

اجرای راه پله فلزی در حیاط برای اتصال طبقات به هم؛ گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه و در عین حال مقاوم است. امروزه استفاده از مقاطع فولادی زنگ نزن باعث شده است که نصب این پله‌ها در شرایط و آب و هوایی نامساعد افزایش یابد. چرا که فلزات به ندرت در برابر رطوبت و تنش‌های فشاری دچار تغییر شکل می‌شود و هزینه نگهداری آن بسیار محدود است.

مصالح مورد نیاز جهت اجرای راه پله فلزی

قدم بعدی در اجرای راه پله فلزی خرید تجهیزات و آهن‌آلاتی است که برای ساخت به آن‌ها نیاز خواهید داشت. بدیهی است که متریال مورد نیاز با توجه به مکان اجرای راه پله کاملاً متفاوت است؛ چرا که اگر قرار بر نصب یک راه پله در مکان صنعتی وجود داشته باشد، پله فلزی، دیواره و پایه آن باید از متریال بسیار مقاوم همچون آهن‌آلات زنگ نزن ساخته شود و این موضوع در یک مجتمع تجاری علاوه بر مقاومت نیاز به زیبایی ظاهری نیز خواهد داشت و از این رو فولاد و استیل گزینه‌های بهتری هستند. در یک منزل مسکونی برای ساخت راه پله فلزی می‌توان از آلومینیوم نیز استفاده نمود.

متریال لازم جهت پله فلزی

پله فلزی مکانی که پای عابر در آن قرار می‌گیرد بسته به موقعیت قرارگیری پله ممکن است فولاد، آلومینیوم یا آهن ساده ساخته شود. اما در زمان انتخاب متریال باید به این نکته توجه کنید که متریال انتخاب شده دارای سطح ضد لغزش و مقاوم در برابر خوردگی باشند. در بیشتر موارد از گریتینگ نیز می‌توان استفاده نمود.

دیواره پله (نرده پله)

دیواره پله یا نرده آن، سازه ایست که امنیت عابرین را تأمین می‌کند و از این رو باید بیشترین مقاومت را نسبت به تحمل وزن داشته باشد. فولاد بهترین انتخاب جهت ساختن این قسمت از پله فلزی است.

پایه‌های پله

پله‌ها دارای ساختاری هستند که آن‌ها را به زمین و دیوار متصل می‌کند. این قسمت، از مراحل اصلی اجرای راه پله فلزی است و انتخاب متریال در آن با دقت بیشتری انجام می‌گیرد. از جمله متریالی که در ساخت این قسمت از سازه کارایی دارند می‌توان به فولاد، تیرآهن فولادی، بتن یا چدن اشاره داشت.

لازم به ذکر است که تمامی متریال نام برده شده همگی در فروشگاه اینترنتی آیرومارت به فروش می‌رسد. کافی است به آدرس iromart.com مراجعه نمایید تا بتوانید قیمت روز پروفیل و انواع مقاطع فولادی را مشاهده کرده و حتی به کمک نمودارهای موجود قیمت را در بازه‌های زمانی متفاوت مقایسه نمایید و زمان مناسب را برای خرید انتخاب نمایید.

انواع پله فلزی

مراحل اجرای راه پله فلزی

اجرای راه پله همچون هر سازه فلزی دیگری، طی مراحلی انجام می‌شود:

طراحی راه پله

بعد از انتخاب نوع راه پله فلزی نوبت به این می‌رسد که پله با توجه به مکان و فضای موجود طراحی شود. اصولاً این کار با بررسی نقشه ساختمان آغاز می‌شود. سه فاکتور مهم در این طراحی در نظر گرفته می‌شود که شامل طول، ارتفاع و عرض پله می‌شود. با کمک این سه فاکتور کف هر پله نیز محاسبه می‌شود. استانداردها و نکات اجرایی راه پله فلزی که در این مرحله رعایت می‌شود شامل موارد زیر است:

  1. حداقل عرض مفید پله برای تعداد بیشتر از 50 نفر حدود 110 سانتی‌متر و برای افراد کمتر از 50 نفر حدود 90 سانتی‌متر تعیین می‌شود.

  2. هر راه پله با سقف بالای سر خود حدود 205 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

  3. ارتفاع پله بین 15 تا 25 سانتی تعیین می‌شود. در موارد خاص می‌تواند بیشتر از این اعداد باشد.

برش و ماشین‌کاری مصالح

بعد از اینکه متریال مورد نظر خریداری شد، با کمک نقشه و ابزار دقیق مهندسی آن را برش داده و برای جوشکاری آماده نمایید. البته لازم به ذکر است خدمات برش‌کاری نیز در آیرومارت ارائه داده می‌شود.

نصب اجزای پله و اتمام مراحل

بعد از برش حال نوبت به همبندی و اجرای راه پله فلزی می‌رسد. در ابتدای کار باید پایه‌ها نصب شوند.

نصب پایه

در مورد پله‌ها، پایه اصلی‌ترین جزء به شمار می‌آید چرا که بار پله روی آن قرار دارد. پایه‌ها به کمک پیچ و مهره به زمین و دیوار متصل شده و در صورت امکان به ستون‌ها جوشکاری می‌شوند.

نصب پله

بعد از ایجاد چهارچوب اصلی پله، حال نوبت به نصب پله‌ها است. برای اینکه کف پله را بتوان در جای خود قرار داد ابتدا باید محل قرارگیری آن طراحی و ساخته شود. برای این کار اغلب از پروفیل 509 استفاده می‌شود. ارتفاع هر پله از پله بعدی باید بین 15 تا 25 سانتی باشد و آخرین پله باید با کف طبقه بالا همگام شود. پس تقسیم‌بندی فاصله بین طبقات و تعداد پله‌ها نیز از عواملی است که در نقشه انجام شده است؛ اما در پیاده‌سازی نیز باید رعایت شود. برای نصب محل قرارگیری کف پله‌ها بهترین گزینه پیچ و مهره کردن و یا جوشکاری است. بسته به نوع پله و مکان نصب آن باید بهترین نوع اتصال انتخاب شود.

نصب دیواره‌ها

در ادامه نوبت به نصب دیواره یا نرده می‌رسد. در مکان‌هایی که زیبایی اجرای راه پله فلزی مهم است؛ انتخاب نوع نرده با مکان‌های صنعتی متفاوت خواهد بود. در مواردی که ایمنی اهمیت زیادی دارد در طراحی دیواره نیز از متریالی همچون پروفیل‌های آهنی مقاوم استفاده می‌شود اما در موارد دیگر می‌توان از استیل دکوراتیو و یا حتی شیشه، چوب و ... نیز به عنوان نرده استفاده نمود. در مصارف صنعتی با استفاده از جوشکاری و پیچ و مهره اتصالات نرده انجام می‌گیرد اما در دیگر موارد بسته به صلاح‌دید معمار، نرده نصب خواهد شد.

قرار دادن کف پله فلزی

کف پله فلزی از جمله المان‌های زیبایی بخش راه پله فلزی است. متریال فلزی بسیاری برای قرار دادن در این قسمت وجود دارد. در مصارف صنعتی انواع ورق‌های فولادی آجدار، گریتینگ و ... به عنوان کف پله استفاده می‌شود. اما در مصارف تجاری، اداری و مسکونی ورق‌های استیل دکوراتیو را می‌توان به عنوان متریال فلزی انتخاب نمود. هر چند می‌توان از دیگر متریال نظیر چوب و شیشه نیز برای کف پله‌های مسکونی کمک گرفت.

آماده‌سازی برای رنگ‌آمیزی

در مصارف صنعتی که زیبایی کمترین اهمیت را دارد؛ از متریال مقاوم نظیر تیرآهن، مقاطعی از فولاد زنگ نزن و ورق‌های مقاوم فولادی آجدار جهت اجرای راه پله فلزی استفاده می‌شود. این متریال به خودی خود مقاومت خوبی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند اما برای افزایش استحکام آن و همچنین زیباتر کردن چهره ظاهری، راه پله را رنگ می‌نمایند. برای این کار ابتدا باید راه پله به خوبی شستشو داده شده و سپس برای رنگ‌آمیزی آماده شود. اصولاً یک لایه ضدزنگ نیز قبل از رنگ‌آمیزی اصلی روی فلزات زده می‌شود.

رنگ‌آمیزی

آخرین مرحله از اجرای راه پله فلزی، رنگ‌آمیزی آن است. البته لازم به ذکر است در صورت استفاده از فولاد با پوشش گالوانیزه این مرحله انجام نمی‌شود؛ چرا که این فولاد دارای رنگ طبیعی و نسبتاً مناسبی است. بهترین نوع رنگ مورد استفاده برای فلزات رنگ اپوکسی، آلکیدی روغنی، پلی‌اورتان است.

چرا راه پله فلزی؟

با توجه به وجود انواع پله، این سؤال مطرح می‌شود که چرا اجرای راه پله فلزی گزینه مقرون به صرفه‌تری است:

  • قیمت مناسب: در صورت خرید به موقع انواع مقاطع فولادی، قیمت تمام شده راه پله فلزی بسیار کمتر از راه پله‌های سنگی خواهد بود.

  • سرعت اجرای بالا: بر خلاف راه پله‌های سنتی که نیاز به زمان زیادی داشت؛ بعد از آماده شدن نقشه تنها در چند روز می‌تواند راه پله فلزی را اجرا نمود.

  • امکان نصب راه پله بعد از اتمام کار ساختمان: اگر بعد از اتمام ساخت و ساز احتیاج به نصب پله فلزی بود به راحتی می‌توان آن را خارج از ساختمان ساخته و برای نصب به محل وارد کنید.

  • مقاومت بالا: فولاد و مقاطع فولادی علاوه بر مقاومت بالا در عوامل محیطی، در برابر فشار و نیروهای خارجی نیز مقاوم است. از این رو در سازه‌های صنعتی به کرات از پله فلزی استفاده می‌شود.

مراحل اجرای راه پله فلزی

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نحوه اجرای راه پله فلزی و انواع آن پرداختیم. مشخصاً سبکی، قیمت مناسب، سرعت اجرای بالا و مقاومت بالای فلز در برابر عوامل محیطی، این سازه را به بهترین گزینه جهت نصب در ساختمان‌ها صنعتی، تجاری و مسکونی تبدیل نموده است. اصلی‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت این سازه، تیرآهن، انواع پروفیل نظیر قوطی، گریتینگ و ورق فولادی است. در انتهای مطلب لازم است اشاره کنیم تمامی متریال مورد نیاز جهت اجرای پله فلزی در فروشگاه اینترنتی آیرومارت به آدرس iromart.com وجود دارد. همکاران ما در این مجموعه به صورت آنلاین قیمت قوطی 10*10، تیرآهن، انواع مقاطع فولادی را به‌روزرسانی می‌کنند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه نحوه و زمان مناسب خرید می‌توانید با شماره 02145306 تماس حاصل نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (669 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (178 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (99 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (53 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (46 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (42 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) حضور محمدرضا گلزار، تازه داماد سینمای ایران در رستوران لوکس علی دایی+عکس/ خبری از آیسان خانوم نیست! (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (24 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، صدای وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس