دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

هنگام خرید روغن ترمز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 

شنبه، 28 بهمن 1402
روغن ترمز نوعی روغن هیدرولیک است که برای ترمز گرفتن و توقف در وسایل نقلیه استفاده می‌شود. ما در این مطلب از ساعد نیوز راهنمای خرید روغن ترمز را برایتان آماده کرده ایم.

از آنجایی که یکی از مهم ترین عوامل در نحوه کارکرد درست و به موقع ترمز ماشین، روغن ترمز با کیفیت است، بنابراین باید در هنگام خرید این محصول دقت کافی به خرج دهید و از مراکز معتبر، بهترین برند روغن ترمز را تهیه کنید. عوامل مختلفی در تعیین بهترین برند روغن ترمز نقش دارند که آگاهی از آن ها به شما در خرید محصول استاندارد و مرغوب کمک می کند. در ادامه به بررسی عوامل موثر در تهیه بهترین روغن ترمز می پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید روغن موتور


نکاتی که در هنگام خرید بهترین برند روغن ترمز باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

  • نقطه جوش: از آنجایی که معمولا سیستم ترمز ماشین، دمای بالایی ایجاد می کند، اگر این دما بیش از حد بالا برود باعث گرم شدن روغن ‌ترمز شده و در نتیجه با ورود بخار باعث کم شدن توانایی ترمز خودرو می شود.

    در روغن های ترمز جدید، نقطه جوش خشک وجود دارد که مدتی پس از استفاده، به دلیل آلوده شدن باعث کاهش نقطه جوش می شود. ماده ای که نقطه جوش مرطوب دارد، مقدار معینی رطوبت از هوا بعد از مدتی استفاده وارد آن شده و با آن مخلوط می‌‌شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی: تولید کنندگان روغن موتور برای جلوگیری از خوردگی از مواد افزودنی گوناگونی استفاده می کنند. برخی از روغن های ترمز نسبت به انواع دیگر خورندگی بیشتری دارند.بنابراین محصولی را انتخاب کنید که در قسمت های مختلف خودرو مثل: شیر های کنترل ABS، سیلندر های اصلی، سیلندر های چرخ و کالیپر ها خوردگی را دفع کند.

  • ویسکوزیته: به مقاومت مایع در برابر جاری شدن، ویسکوزیته می گویند. روغن ترمز استفاده شده در ماشین باید ویسکوزیته خود را در دمای مختلف حفظ کند چرا که این امر باعث تضمین عملکرد صحیح کنترل پایداری، کنترل کشش و سیستم ترمز ضد قفل می شود.

    بنابراین استفاده از ویسکوزیته توسط تولیدکننده روغن امری ضروری است. در این میان روغن های ترمز DOT 5.1 در دما های مختلف کمترین ویسکوزیته را دارند.

  • سازگاری با اتومبیل: بعضی از روغن های ترمز برای سیستم خاصی مثل ترمز های دیسکی یا ترمز های کاسه‌ای طراحی شده اند.

سخن پایانی


برای اینکه روغن ‌ترمز به درستی کار کند و مانع از خرابی ترمز ماشین شما شود، باید با خودروی شما کاملا سازگار باشد. همچنین نباید از روغن ترمز ارزان قیمت استفاده کرد چرا که غلب اوقات از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی