دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

هنگام وجود تراشه های فلز در روغن موتور چه کنیم؟ 

سه شنبه، 10 بهمن 1402
تجمع زباله و براده های فلزی در روغن می تواند باعث خراب شدن قطعات موتور در صورت عدم مراقبت شود.به همین منظور ما در این مطلب از ساعد نیوز نحوه برخورد با براده های فلزی در روغن موتور را بیان می کنیم.

هیچ چیز مانند پیدا کردن تکه های فلزی در ظرف تخلیه، یک تعویض معمولی روغن را خراب نمی کند. براده های فلزی اغلب می توانند کاملاً ظریف باشند و بیشتر از قطعات بزرگ ترکش که برخی افراد ممکن است بلافاصله به آن فکر کنند شبیه زرق و برق به نظر می رسند.

اگر تراشه های روغن در روغن موتور خود پیدا کردید چه باید کرد؟


اگر در روغن خود فلز پیدا کنید، همه چیز از بین نمی رود. در اینجا ایده‌هایی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و به شما کمک می‌کنند قدم بعدی خود را تعیین کنید.

تست فشرده سازی یا نشت پایین


تست تراکم و تست نشتی هر دو تست های خوبی برای ارزیابی سلامت عمومی موتور شما هستند. یک موتور برای تولید نیرو باید تراکم ایجاد کند و آزمایش تراکم میزان تراکم را اندازه‌گیری می‌کند که هر سیلندر جداگانه تولید می‌کند.تست نشتی به شما کمک می‌کند بفهمید کجا فشرده‌سازی را از دست می‌دهید، و به‌ویژه اگر فشرده‌سازی را در یک سیلندر از دست می‌دهید و باید دلیل آن را بفهمید مفید است. شما می توانید این آزمایش را با کمترین تلاش و تنها با استفاده از دستگاه تست نشتی و کمپرسور هوا انجام دهید.

تجزیه و تحلیل روغن استفاده شده


تجزیه و تحلیل روغن کارکرده می تواند به شما در تعیین سلامت موتور در طول زمان کمک کند. اگر پس از هر تعویض روغن نمونه روغن جدیدی ارسال کنید، شرکت آنالیز روغن می تواند سایش موتور را ردیابی کند. به عنوان مثال، اگر سطح مس را در طول زمان افزایش دهند، ممکن است بلبرینگ های میله ای شما بیش از حد معمول فرسوده شده باشند.

اگر قصد دارید روغن را برای آنالیز روغن کارکرده بفرستید، مطمئن شوید که فقط روغن خارج شده از خودرو را جمع آوری می کنید. تابه های تخلیه که در سایر وسایل نقلیه استفاده شده است بسیار کثیف هستند. به احتمال زیاد، آنها حاوی آلاینده هایی هستند که نتایج تجزیه و تحلیل شما را منحرف می کند.

درخشش در مایع انتقال شما


اکثر شمع‌های تخلیه دیفرانسیل و گیربکس مغناطیسی هستند تا هر فلزی را در روغن دنده یا مایع گیربکس جذب کنند.ذرات فلزی براق روی پلاگین تخلیه پس از 30000 مایل یا بیشتر نسبتاً رایج است، به خصوص اگر برای اولین بار مایع انتقال را تعویض می کنید. این به طور طبیعی با سایش دنده‌های گیربکس اتفاق می‌افتد.

اگر متوجه تکه ها یا تکه های بزرگتر در روغن دنده شدید، این موضوع جای نگرانی دارد. معمولاً این بدان معنی است که گیربکس دچار سایش بیش از حد در دندانه های دنده می شود. این ممکن است در آینده منجر به مشکلاتی در جابجایی یا انتقال نیرو به زمین شود.

اگر در روغن خود فلزی دیدید، نترسید. اگر ذرات بسیار کوچک هستند و هر چیز دیگری در مورد ماشین شما خوب به نظر می رسد، احتمالاً می توانید بدون مشکل به رانندگی با ماشین خود ادامه دهید.اگر نگران سطح فلزی هستید که می بینید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که وسیله نقلیه خود را به مغازه بیاورید تا از آنها بخواهید سلامت پیشرانه شما را ارزیابی کنند.

سخن پایانی


هنگامی که صحبت از تراشه های فلزی در روغن می شود، پیشگیری بسیار مهم است، بنابراین تعویض منظم روغن و فیلتر روغن می تواند به از بین بردن خطر پوسته های فلزی در روغن که باعث ایجاد مشکلاتی در موتور خودرو شما می شود، کمک کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 27 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به شناسنامه، پاسپورت و کارت ملی محمود احمدی نژاد+عکس/ تغییر چهره مشهود کاندیدای رد صلاحیت شده در مدارک هویتی اش
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) مراسم قدردانی و تشکر پناه و نبات، دختران شاهرخ استخری، از پدرشون/ دخترای آقای بازیگر مثل خودش خلاق و هنرمندن واقعا
نگاهی به جشن تولد ساده و خودمونی سوفیا دختر نازِ منوچهر هادی و یکتا ناصر در هواپیما +عکس/ خلاقیت آقای کارگردان در تهیه کیک متفاوت برای گوشگله پیدر😍
(تصاویر) گوشه ای از خسارات سنگین سیلاب در جاده کندوان، جاده چالوس
فیلم+ آیا تا حالا دست تکون دادن یه خرچنگ به یه آدم رو دیدین؟/چه تقلیدی هم میکنه یعنی واقعیه؟
عکسی ناب از سوسانو و همسر فوتبالیست اش / باورتون میشه اصلا گذر زمان تاثیری بر این بازیگر محبوب نداشته!