دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

تور وحشت برای پاپ: دیدار از ویرانه های شمال عراق و آثار هنری داعش 

یکشنبه، 17 اسفند 1399
کد خبر: 140255
سفر پاپ فرانسیس به عراق بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است. پاپ با پیام صلح و دوستی به عراق سفر کرده است و طبق بیانیه رسمی واتیکان، پاپ در تلاش است تا از اجتماعات رنج کشیده مسیحی در عراق حمایت کند.

به گزارش ساعد نیوز، سفر پاپ فرانسیس به عراق به لحاظ تاریخی از وجوه بسیاری بی نظیر است. این اولین باری است که رهبر کاتولیک های جهان در تاریخ به صورتی رسمی از عراق دیدن می کند. این سفر در زمانی صورت گرفته است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در عراق بیداد می کند و نیز داعش اخیراً تحرکاتی تروریستی در این کشور داشته است.

یکی از برنامه های مهم سفر پاپ به عراق دیدار با رهبر شیعیان عراق در نجف بود. تحلیل های متفاوتی از این دیدار ارائه شده است. بسیاری بر این عقیده هستند که کلیسا نقشه فرهنگی جامعی برای تسخیر عراق دارد.

یکی دیگر از ابعاد مهم سفر پاپ به عراق، حمایت از حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در عراق برای دفاع از مردم است. پاپ در تلاش است تا به نوعی از مردم عراق دلجویی کند.

نکته مهمتر پوشش خبری خاص رسانه های غربی از این رویداد است.

بی بی سی طی خبرهای مختلف تلاش کرده است تا جامعه مسیحیان عراق را مظلوم ترین قشر عراق جلوه دهد و به نوعی وحدت جامعه عراق را هدف قرار داده است. رسانه های غربی در تلاش هستند تا شیعیان عراق را عامل تمام خشونت های اخیر و مصائب موجود در عراق جلوه دهند.

بی بی سی از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره عراق در سال 2019 نوشته است و اعلام کرده که طبق این گزارش "یافته های میدانی حاکی از آن است که مسیحیان، و نیز مسلمانان سنی، بارها از آزار دیدن در پست های بازرسی تحت مدیریت شیعیان و نیز تبعیض های آموزشی شکایت کرده اند".

هیجان رسانه ای موجود درباره حضور پاپ در عراق هدفی جز تخریب جبهه مقاومت و کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای نیروهای مقاومت در عراق را دنبال نمی کند.

سفر پاپ به شمال عراق و دیدار از مناطق پاکسازی شده از داعش، با هدفی کاملاً تبلیغاتی طراحی شده است و انتظار می رود این سفر کارنامه خالی پاپ درباره عراق را پر کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که پاپ فرانسیس در تلاش است تا زمینه را برای تبلیغ قدرتمند مسیحیت در عراق مهیا سازد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی