دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی کِی افزایش می‌یابد؟ 

شنبه، 20 اردیبهشت 1399
کد خبر: 78703
ساعد نیوز: این روزها مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش میزان حقوقشان در سال ۹۹ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از گسترش نیوز، این روزها نخستین و مهم ترین دغدغه بازنشستگان تأمین اجتماعی، افزایش حقوقشان در سال ۹۹ است. دومین دغدغه آنها کم بودن میزان حقوق دریافتی شان است و می گویند چرا بازنشستگان کشوری و لشکری حقوقشان افزایش یافت، اما حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان همان چندرغازی است که پیش از این می گرفتند.

بندگان خدا راست هم می گویند، مگر در این دوره زمانه کسی می تواند با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زندگی کند؟ مخصوصا اگر بازنشسته شده و عیال وار باشد. با این حقوق ها نصف ماه هم نمی شود زندگی کرد، خرج دوا دکتر، خرج خانه، گاهی هم اجاره منزل، رفت و آمد فرزندان و... چطور با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تأمین شود. حالا هم که دو ماه از اول سال می گذرد، اما هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از ابتدای سال، هنوز نتیجه ای نداشته است. هر ساله دستمزد کارگران پیش از شروع سال جدید مشخص می شد، اما امسال کرونا بهانه ای شد که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در تشکیل جلسات تعلل کنند؛ به همین دلیل تعیین دستمزد اواخر فروردین ماه ۹۹ مشخص شد و البته به دلیل آن که مورد قبول نمایندگان کارگری نبود، هنوز حقوق کارگران در سال جدید افزایش پیدا نکرده است.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل مزدی که برای کارگران در شورای عالی کار مشخص می شود به عنوان حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است، یعنی حداقل حقوق یک بازنشسته نباید از حداقل دستمزد یک کارگر کمتر باشد و از آن جایی که دستمزد کارگران در سال جدید نتیجه قطعی نداشته، هنوز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال جدید نیز افزایش پیدا نکرده است.

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی همان حداقل حقوق کارگری مصوب در شورای عالی کار است.

وی بیان کرد: قرار است شورای عالی کار جلساتی را مجدد برگزار کند، چراکه هنوز به طور قطعی حقوق کارگران معلوم نیست.

اگر قرار باشد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش ۲۱ درصدی داشته باشد (۲۱ درصد میزان افزایش دستمزد مصوب شده کارگران در شورای عالی کار)، حقوقشان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد، این در حالی است که حقوق هر بازنشسته کشوری کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیست.

دغدغه دیگر بازنشستگان کم بودن حقوقشان است، در حالی که امسال از بودجه عمومی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تخصیص داده شد و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علاوه بر افزایش حقوق هر ساله، مبلغی از بخش همسان سازی به حقوقشان افزوده شد، یعنی حدود ۸۰۰ هزار تومان حقوق این بازنشستگان افزایش یافت.

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و امسال با توجهی که دولت به این مجموعه داشت، به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

افتخاری افزود: تلاش داشتیم که به بازنشستگان حداقل بگیر توجهاتی داشته باشیم، اما برای امسال میانگین حقوق بازنشستگان رشد ۸۰۰ هزار تومانی داشته است.

حال شاهد تبعیض فراوان بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و دیگر صندوق ها هستیم. اجرای همسان سازی که هیچ، حتی حقوق این بازنشستگان با گذشت دو ماه از سال جدید هم همچنان افزایش پیدا نکرده است و معلوم نیست که چه زمانی قرار است حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تغییر کند و آیا مابه التفاوت این ماه های از دست رفته هم یکجا به حساب بازنشستگان واریز می شود؟

در این میان قول هایی هم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان داده شده، اما فقط در حد وعده است، چراکه قرار بود دولت بخشی از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا این سازمان از این منابع همسان سازی را اجرا کند، اما کرونا این بلایی که نمی دانیم به یکباره از کجا بر سرمان نازل شد، شرایط را برای دولت سخت کرده و در این وضعیت بحرانی فعلی نمی شود از دولت توقع زیادی داشت.


108 پسندیدم 16 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
سید علیرضا سجادی
4 سال پیش

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است
پاسخ
خانی
4 سال پیش

سلام رهبر عزیزم من یک کارگر ساختمانی هستم شصت سال سن دارم بیکارم درآمدی ندارم پسر سرباز دارم همسرم بیمار درمانده ام بفریادمون برس
پاسخ
راضی
4 سال پیش

دوتا دیدگاه فرستادم لطفاً باطلاع برسونید و منتشر هم بکنید ممنونم
پاسخ
خودم
4 سال پیش

امید ملت ایران نگاه پرمهر رهبر عزیزمان است ان شاله با وجود ایشان مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی مرتفع خواهد شد تا بتوانند از پس مشکلات خود برآیند
پاسخ
محمدحسین جلالی
4 سال پیش

نظراتم راکامل ارسال کردم نمی دونم چی شد ؟
پاسخ
قاسمی
4 سال پیش

سلام علیکم رهبر عزیز امید مظلومان برس به داد حقوق کارگران الهی زنده باشی
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

تورو خدا یه فکری بکنید مادر من پیره اجاره نشین به قرآن به همین ماه رمضون قسم نمیتونه از عهده مخارج بربیاد
پاسخ
عوض
4 سال پیش

سلام‌ازخداوند‌متعال‌برای‌طول‌عمر‌‌رهبر‌عزیزمان‌خواستارم‌مابانشسته‌ها‌همیشه‌شر‌منده‌خوانواده‌هستیم‌پیر‌شدیم‌دیکه‌نمتوانیم‌کار‌کنیم‌باحوق‌کم‌مستجیر‌چه‌کنم
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

من و مادرم ماهی 1میلیون فقط خرج دارو داریم اجاره خونه زیر زمین و خورد خوراک هم هست اخه چرا کاری نمیکنید چرا تبعیض میکنید ما چکار کنیم با ی نون خالی و سیب زمینی کی میتونه با 1800یا 1500 زندگی کنه خودتون جای ما بزارید خودتونو جای ما بزارید
پاسخ
ر ل
4 سال پیش

باسلام وخسته نباشیدازرهبرعزیزمان خواهش میکنیم به مامستمری بگیران هم نگاه کنن با۱۵۰۰ نمیشه زندگی فقط بخورونمیره برامون
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

سلام به رهبر عزیز مون تو را خدا خواهش میکنم فکر ما مستمری بگیران باشن دو ماه گذاشت زندگی برامون سخت شده
پاسخ
م_ک
4 سال پیش

خدا کنه مشکل حقوق حل بشه واقعا با همین مقدار کم نمیشه زندگی کرد من با اجاره خونه و دخترم که الان با این شرایط کرونا باید براش گوشی بخرم و تمام احتیاجلت رو براش آماده کنم واقعا در توانم نیست
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

سلام من هم به عنوان یک مستمری بگیر با ماهی ۶۰۰فقط امیدم به رهبر هست
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

از اینکه ساعد نیوز به فکر ما بازنشسته ها هستید بسیار سپاسگزاریم انشاءالله شما هم له خیر و خوشی بازنشسته بشین
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

باسلام ما هم ازنمایندگان،ازآقای روحانی،مقام معظم رهبری فکری به حال ما مستمربگیران بکنند..حقوق لشکری وکشوری زیادمیشه،حقوق فرهنگیان زیادمیشه چرا کسی به فکر مستمربگیران نیست مستمربگیران هم مثل سایرین زحمت کشیدندنصف پول که بابت بیمه تکمیلی میره آیا با یک میلیون وپنصدیا ششصدمیشه زندگی کرد لطفا رسیدگی کنیدباتشکر
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

من ازرهبر عزیز مون خواهش میکنم برای ما بازنشته. ومستمری. بگیران تامین اجتماعی. کاری بکنن
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی