دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

این خوراکی خوشمزه مغز شما را می خورد! 

یکشنبه، 12 تیر 1401
کد خبر: 211652
ساعد نیوز: فست فودها می‌توانند به حافظه آسیب برسانند و باعث فراموشی شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور دریا اولودوز، متخصص مغز و اعصاب در مقاله ای نوشت که چگونه رژیم غذایی یک فرد بر وضعیت حافظه او تاثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این متخصص، افرادی که از فراموشی رنج می برند باید از خوردن فست فود صرف نظر کنند؛ زیرا چنین غذا هایی نه تنها قلب، بلکه عروق مغز را نیز به خطر می اندازند.

او گفت: مغز ما ۳۰ درصد از کالری دریافتی بدن از غذا را جذب می کند. در واقع، هر چیزی که می نوشید و می خورید مستقیماً بر عملکرد مغز و حافظه شما تاثیر می گذارد.

روغن های گیاهی حاوی اسید های چرب امگا ۶ بر عملکرد مغز تاثیر منفی می گذارند. باید خوردن نوشیدنی های انرژی زا را که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهند، متوقف کنید؛ زیرا افزایش سطح انسولین باعث فراموشی می شود.

نان سفید، ماکارونی، سیب زمینی، برنج و سایر مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا برای حافظه مضر هستند؛ زیرا سطح قند خون را به طور چشمگیری افزایش می دهند. محصولات با شیرین کننده های مصنوعی نیز همین اثر منفی را دارند.

محققان طی تحقیقات انجام شده و مطالعه آنالیز ۱۶۲۳ نفر بالای ۶۵ سال به این نتیجه رسیده اند که هر چه مقدار مصرف ماهی بیشتر باشد (از یک بار در هفته تا ۴ بار در هفته)، علائم آسیب در عکس های مغز کمتر مشاهده شده است. این ارتباط، بیشتر در بین افراد سنین از ۶۵ تا ۶۹ نمایان تر بود.

بدین ترتیب این تحقیقات نشان داده اند که در افراد بدون سکته مغزی و یا زوال عقل، مصرف بیشتر ماهی با بیماری های بیشتر نادر بالینی قلب و عروق در عکس های "ام ار آی" مشاهده شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟