اینستاگرام بیزنسی چیست؟

  چهارشنبه، 07 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
اینستاگرام بیزنسی چیست؟
اینستاگرام در سال ۲۰۱۶، یک قابلیت جدیدی به نام بیزینس پروفایل (Business Profile) را به کاربران خود معرفی کرد. این امکان برای کسب و کارها در نظر گرفته شده بود و دست آنها را برای استفاده تجاری از اینستاگرام بازتر می‌کرد.

بیزنس پروفایل یا اکانت تجاری اینستاگرام چیست؟

اما این بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست که هر وقت حرف از کسب درآمد از اینستاگرام یا فروش در اینستاگرام می شود همه از آن حرف می زنند؟ اکانت تجاری اینستاگرام مخصوص کسانی است که اهداف تجاری دارند و با تغییر اکانت شخصی به اکانت تجاری اینستاگرام امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد که با کمک آنها می توانید پارامترهای بازاریابی خود را بسنجید و با تدوین استراتژی درست از حضور خود در اینستاگرام باعث افزایش فروش محصول و خدمات خود شوید و ارتباط با مشتریان خود را در اینستاگرام پیوسته تر و موثرتر کنید.

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام

اما بیزنس اکانت اینستاگرام چه امکاناتی به ما ارایه می کند؟ و مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟ آیا واقعا این تغییر برای شما نیاز است؟ برای اینکه برای این تغییر آماده شوید این امکانات را برای شما نام می بریم:
1) دکمه تماس (Contact Button)

این قابلیت امکان اضافه کردن شماره تماس در اینستاگرام همچنین ایمیل را فراهم می کند که به شما کمک می کند با مشتریان خود در اینستاگرام در ارتباط باشید.

تصویر
دکمه تماس اینستاگرام Contact Button
2) قرار دادن لینک در استوری (Story Link)

اگر اینستاگرام شما در حالت شخصی باشد امکان قرار دادن لینک در استوری را ندارید که با جابجایی به بیزنس پروفایل می توانید در استوری های خود لینک قرار دهید این در صورتی است که تعداد فالوورهای شما از 10K بیشتر باشد.

تصویر
قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

3) تبلیغات اسپانسری اینستاگرام (Instagram Ads)

یکی دیگر از قابلیت های Business Profile اینستاگرام اجرا کردن تبلیغات توسط خود شرکت اینستاگرام است که با زدن گزینه Promote در پست ها و استوری ها می توانید براحتی تبلیغات بازدیدی یا کلیکی اجرا کنید. اما در حال حاضر بخاطر تحریم ایران در لیست فیسبوک امکان اجرای دقیقی ندارید البته شرکت هایی هستند که ادعا می کنند این تحریم ها را دور زده اند اما در حقیقت با تنظیمات در تارگت ها توانسته اند تبلیغات را به بخش کمی از ایرانیان نمایش دهند که خوب بخاطر دلاری بودن هزینه ها زیاد بصرفه نیست.

تصویر
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
4) ابزار آنالیز اینستاگرام (Instagram Insights)

شاید بتوان گفت بهترین قابلیتی که بیزینس پروفایل اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد اینسایت اینستاگرام است. این همان بخشی است که شما می توانید KPI های بازاریابی خود را از آنجا بررسی کنید و امکان تحلیل و آنالیز کاربران را خواهید داشت. این اطلاعات درباره سن، جنسیت، موقعیت مکانی، زمان آنلاین بودن و حتی بازدید از نمایه در ۷ روز گذشته و… می شود. همچنین می توانید آمار مربوط به پست های خود را ببینید و این امکانات تنها برای پست هایی است که بعد از تغییر به اکانت تجاری منتشر می کنید.

تصویر

برای دیدن آمارهای هر پست هم View insights اینستاگرام در آن پست را بزنید و آمار ایمپرشن و ریچ و سیو و لایک و کامنت را مشاهده کنید.

تصویر

چگونه بیزنس پروفایل داشته باشیم؟

خوب حالا چگونه می توانیم یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم؟ شما با طی مراحل زیر می توانید بفهمید چگونه اکانت شخصی اینستاگرام را به حساب حرفه ای در اینستاگرام تغییر دهید:

1- وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

2- از قسمت تنظیمات Settings شوید

تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – تنظیمات
3- گزینه تغییر به حساب کاربری حرفه ای اینستاگرام را انتخاب کنید. (گزینه Switch to Professional Account که آبی رنگ است را انتخاب کنید)
تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام

4- نوع عضویت حرفه ای خود را انتخاب کنید در اینجا شما اگر بیزنس هستید گزینه Business را انتخاب کنید زیرا اکانت Creator اینستاگرام برای تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسرها مناسب است و در مقاله دیگر راهنمای اکانت Creator اینستاگرام یا اکانت کریتور اینستاگرام را برایتان توضیح می دهیم.

تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – انتخاب بیزنس اکانت

5- اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – اطلاعات تماس
6- در اینجا می توانید اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک را انجام دهید که امکانات مدیریتی از طریق فیسبوک هم به شما می دهد اما میتوانید با انتخاب گزینه Don’t Connect to Facebook Now فعلا بیخیال این اتصال شوید.
تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – اتصال پیج فیسبوک
7- با توجه بیزنس خود یک دسته برای آن انتخاب کنید. این گزینه مربوط به حوزه فعالیت شماست.
تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – انتخاب دسته
8- تبریک می گوییم شما وارد بیزینس پروفایل اینستاگرام شده اید. حالا می توانید جابجایی به حساب حرفه ای در اینستاگرام را تجریه کنید، چرخی بزنید و از امکانات آن لذت ببرید.
تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام
بیزینس پروفایل یا اکانت تجاری اینستاگرام چیست؟

بیزینس پروفایل اینستاگرام یک تغییر اساسی به سمت حرفه ای شدن اکانت و افزایش امکانات اینستاگرام برای شرکت ها و کسب و کارهاست.

چگونه پیج اینستاگرام خود را تجاری کنیم؟

از قسمت تنظیمات اینستاگرام گزینه آبی رنگ Switch to Professional Account را انتخاب کنید و راهنمای کامل را از سایت نشانت بخوانید.

چگونه اینستاگرام را از حالت بیزینس خارج کنیم؟ (حذف بیزینس اکانت)

کافی است از قسمت تنظیمات اینستاگرم خود گزینه آبی رنگ Switch to Personal Account را بزنید

نحوه پرایوت کردن پیج بیزینس اینستاگرام چگونه است؟

اگر پیج خود را بیزینسی کرده باشید نمی توانید آن را پرایوت کنید زیرا بطور کلی یک پیج بیزینسی دلیلی برای بسته بودن و پرایوت بودن ندارد. برای این کار باید اینستاگرام خود را از حالت بیزینس خارج کنید.

ساخت پیج کاری در اینستاگرام چگونه است؟

با تبدیل اکانت شخصی اینستاگرام خود به پیزنس پروفایل می توانید اولین قدم های ساخت پیج کاری در اینستاگرام را بردارید.

جدول مقایسه انواع اکانت های اینستاگرام

امکانات Personal Account Business Account Creator Account
حریم خصوصی خصوصی یا عمومی فقط عمومی فقط عمومی
گزینه های تماس با ما خیر بله بله
آنالیز و تحلیل خیر بله بله
امکان مدیریت پیام های دریافتی دایرکت خیر بله بله
انتشار خودکار خیر بله خیر
افزودن دکمه قرار ملاقات یا رزرواسیون به پروفایل خیر بله خیر
محتوای مارک دار خیر خیر بله
تبلیغ برند خیر بله بله
مشاهده محتوا در فیس بوک خیر بله بله
مشاهده تحلیل فالو یا آنفالو خیر خیر بله
تبلیغات روی اینستاگرام خیر بله بله

چگونه اینستاگرام را از حالت بیزینس خارج کنیم؟

چرا پیج اینستاگرام را از حالت بیزینس (تجاری) خارج کنیم؟ احتمال این موارد را شنیده اید که اگر اکانت خود را تجاری کنید این مشکلات برای شما پیش می آید و اگر نیازی ندارید اکانت خود را بیزینسی نکنید

  • کاهش تعداد بازدید پست ها حدودا تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از تغییر به پروفایل تجاری
  • گاها فالوورهایشان می گویند که مطالب اینستاگرامی آنها دیگر در صفحه خانه به آنها نمایش داده نمی شود.
  • کاهش میزان کلیک روی لینک بیو پروفایل که احتمالا به دلیل شلوغ شدن بخش بالایی صفحه است
  • کاهش و ریزش فالوورها پس از تبدیل به پروفایل تجاری
  • کاهش سرعت جذب فالوور پیج های بزرگ تر
  • افزایش ناگهانی تعداد کامنت های اسپم و حمله ربات های جذب فالور به بخش نظرات پست ها
  • کاهش تعداد کامنت ها و لایک ها

خوب حالا اگر به هر دلیلی خواستید بیزنس پروفایلی که ایجاد کرده اید را به حالت اولیه و اکانت شخصی برگردانید کافی است طبق مراحل زیرعمل کنید:

1- وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

2- از قسمت تنظیمات Settings شوید

تصویر
بیزنس پروفایل اینستاگرام – تنظیمات

3- گزینه تغییر به حساب کاربری شخصی اینستاگرام را انتخاب کنید. (گزینه Switched to Personal Account را انتخاب کنید)

تصویر
چگونه پیج اینستاگرام خود را از حالت بیزینس تجاری خارج کنیم


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (218 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (122 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (47 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (44 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت