نحوه شناسایی و حذف فالورهای فیک در اینستاگرام

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 12 دقیقه
نحوه شناسایی و حذف فالورهای فیک در اینستاگرام
اینستاگرام این روز ها به برنامه محبوب ایرانی ها تبدیل شده تا حدی که هر شخصی میخواهد به هر دلیلی فالوور های پیج خود را افزایش داده تا بازدید کننده های زیادی را برای پست و استوری های خود جمع کرده باشد. در این میان برخی از افراد اقدام به خرید فالوور میکنند که از این رو فالوور های فیک اینستاگرام خودشان را به صورت ناخواسته افزایش خواهند داد.

تفاوت فالوور فیک با فالوور روح

فالوورهای فیک اینستاگرام فالوورهای دروغین پیج های اینستاگرامی هستند که هیچ انسانی پشت آن اکانت نیست و فعالیت انسانی ندارد و اغلب توسط ربات ها ساخته شدند و قاعدتا هیچ تعامل سازنده ای ندارد و صرفا برای مقاصد مالی و فروش آنها به دیگران ساخته شده اند پس آنها را فالوور روح اشتباه نگیرید زیرا فالوور روح فالوورهایی واقعی هستند که به مرور تعامل شان با صفحات اینستاگرامی شما از بین رفته و دیگر تعاملی ندارند و حتی پست های پیج شما را هم نمی بینند که این مشکل برای پیج شما گاها بخاطر الگوریتم های اینستاگرام اتفاق می افتد. برای اینکه بهتر بتوانید فالوور فیک را با فالوور روح تشخیص دهید و آنها را در پیج خودتان شناسایی و حذف کنید نشانه های آنها را جداگانه بررسی می کنیم:

تعریف فالوور فیک در instagram

منظور از فالوور فیک، صرفا خرید فالوور نمی باشد و مفهوم دیگری نیز دارد. اگر برخی از فالوورها، به پست ها بی توجه هستند و هیچگونه ارتباطی با شما ندارند حضور آن ها در حسابتان، نه تنها به نفع پیج نیست بلکه کاملا به ضرر پیج شما می باشد که دلیل این موضوع را در ادامه شرح می دهیم. بنابراین فالوور بی تفاوت به پیج را به نوعی فالوور فیک نیز خطاب می کنند.

اطلاعاتی در مورد حذف فالوور فیک در اینستاگرام instagram

یکی از اقدامات ادمین های حرفه ای، حذف فالوورهای فیک یا اکانت های بدون تعامل می باشد. وجود این پیج های خنثی، مانع بزرگی برای پیشرفت هر نوع پیجی خواهد بود چرا که اینستاگرام پست هایی را در اکسپلور، در معرض دید همگان قرار می دهد که از یک پیج معتبر باشند به این معنا که آن پیج، تعداد فالوورها و لایک هایش بایکدیگر همخوانی و تناسب داشته باشند.

این موضوع باعث شده است پیج های دارای فالوور فیک، برای اینکه غیرواقعی بودن فالوورهای خود را مخفی کنند هر دفعه که پستی قرار می دهند اقدام به خرید لایک کنند. در حالی که این روش ضد قوانین اینستاگرام بوده و مدیران این اپ جهانی، فالوورهای فیک را از بین می برند یا آن ها را محدود می کنند که با این کار اینگونه پیج ها فالوورهای فیک خود را از دست می دهند.

بنابراین اگر می خواهید اصولی روند ارتقا فالوور را طی نمایید و در اکسپلور هم جایی داشته باشید فعالیت پیوسته خود را ادامه دهید و فالوورهای خنثی را با قابلیتی که اینستاگرام عرضه کرده است از پیج خود حذف نمایید.

نحوه تشخیص فالوور روح یا غیرفعال در اینستاگرام

اگر به خودتان اطمینان دارید که هیچ وقت دست به خرید فالوور فیک و ارزان اینستاگرام نزدید و تبلیغات مشکوکی هم نداشتید که آن شخص برای شما فالوور فیک بیاورد و فالوورهای پیج تان را به صورت ارگانیک بالا آورده اید احتمالا فالوورهای بدون فعالیتی که در پیج شما وجود دارند فالوورهای روح هستند که در اینجا به راه های شناسایی آنها می پردازیم:

عدم تعامل با پیج: اگر پیج شما تعداد فالوور خوبی دارد اما فالوورهایتان تعامل پایین دارند و لایکتان نمی کنند و کامنت نمی گذارند شما فقط یک مشت طرفدار دارید که احتمالا پست شما را نمی بینند. این نکته را هم در نظر بگیرید احتمالا محتوای شما آنقدر جذاب نیست که تعامل ایجاد کند که این خوب درست است. در اینجا می دانیم فالوورها فیک نیستند اما تعاملی با پست های شما ندارند و یا طبق الگوریتم اینستاگرام انقدر از شما دور شده که اصلا پست های شما را نمی بینند و این مورد نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج شما را کم می کند. این یکی از مشخصه های بارز فالوورهای روح در اینستاگرام است.

بدون تصویر پروفایل: قبلا از فالوورهای شما بوده تعامل هم داشته اما مدتی است از او خبری نیست و دیگر با پیج شما تعامل ندارد. اگر بین فالورهای خود اکانتی را می بینید که الان تصویر پروفایل ندارد و مدتی از او خبری نیست شاید اینستاگرام را ترک کرده باشد و با توجه به اینکه با شما تعاملی ندارد دیگر حضور آن در لیست فالوورهای شما بی فایده است.

وجود اعداد در نام کاربری: خیلی از افراد هنگام ترک اینستاگرام و یا کوچ به آیدی جدیدی آیدی قبلی را تغییر می دهند و صرفا یکسری اعداد و حروف بی معنی می گذارند پس اگر چنین علایمی را کنار عدم تعامل با پست هایتان دیده اید با خیال راحت آن اکانت را در لیست سیاه خود برای حذف قرار دهید.

تاریخ آخرین پست: اگر فالوور شما که خیلی وقت است با شما تعامل ندارد از تاریخ آخرین پست در پیج خودش هم گذشته این را در نظر بگیرید که احتمالا خیلی وقت است دسترسی خوبی به آن اکانت ندارد و یا فعالیتش کم شده و حضور چنین شخصی برای شما باز بی فایده است چون حتی اگر محتوای خود را هم بهبود دهید احتمالا خیلی کم پیدا باشد.

سایت خارجی تشخیص فالوور فیک

احتمالا اگر زمان لازم برای تشخیص فالوور فیک را ندارید به دنبال سایت هایی هستید که چنین سرویس هایی به شما ارائه کنند. ما در ادامه این مطلب چندین اپلیکیشن برای کار معرفی کرده ایم و حتی نحوه شناسایی فالوور فیک به صورت دستی و حذف آن را توضیح داده ایم اما در این بخش هم چند سایت خارجی برای نمایش میزان فالوور فیک در پیج اینستاگرام به شما معرفی می کنیم:

1- سایت IGAuditor

این سایت قابلیت تشخیص فالوور فیک برای اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب را دارد.

تصویر
سایت تشخیص فالوور فیک igauditor
2- سایت Sparktoro

سایت ساده ای که قابلیت تشخیص فالوور فیک توییتر را دارد.

تصویر
سایت خارجی تشخیص فالوور فیک توییتر sparktoro
3- سایت TwitterAudit

این سایت هم صرفا برای توییتر توسعه پیدا کرده است.

تصویر
سایت تشخیص فالوور فیک TwitterAudits
4- سایت FakeCheck

این سایت تشخیص میزان فالوور فیک در اینستاگرام است.

تصویر
سایت خارجی تشخیص فالوور فیک fakecheck
5- سایت FakeLike

این سایت که مدتی است از دسترس خارج شده سایت خوبی برای نمایش میزان فالوورهای واقعی و فیک است امیدواریم زمانی که شما این مطلب را میخوانید مشکلات فنی آنها درست شده باشد.

مزیت حذف فالوور فیک چیست؟

حذف فالوور فیک اینستاگرام یا حذف فالوور روح باعث می شود به نرخ تعامل بهتری از پست های خود برسید و همین تعداد لایک و کامنت و اینگیجمنت برمبنای تعداد کمتر ولی واقعی تری از فالوورها حساب شود که باعث می شود نرخ تعامل پیج شما بیشتر شود و شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور اینستاگرام داشته باشید. همچنین درک بهتر و درستی نسبت به بازخوردها خواهید داشت.

مزایای حذف فالوورهای فیک

همانگونه که گفتیم برای اینکه شما بفهمید یک پیج فیک هست یا نه؟ باید موارد زیادی از جمله آخرین فعالیت آن اکانت در اینستاگرام، تعداد فالوور و فالووینگ های پیج، داشتن عکس پروفایل و… توجه کنید. اگر شما با توجه به موارد گفته شده اقدام به شناسایی و حذف فالوور های فیک خود کرده باشید میتوانید کارایی پیج را بیش از بیش بالا ببرید.

یکی از اصلی ترین الگوریتم های اینستاگرام برای اینکه یک پست به صفحه اکسپلور انتقال پیدا کند. نسبت تعداد واکنش نشان دادن، فالوور های آن پیج به نسبت تعداد فالوور های کلی پیج مربوطه میباشد.

به این صورت که در نظر بگیرید تعداد فالوور های اکانت شما 10 هزار میباشد و در مقابل آن تعداد لایک و یا ویو پست های شما به سختی به عدد 100 میرسد. خب در اینصورت میتوانیم این اکانت را یک پیج با اکثریت فالوور فیک در نظر بگیریم.

بالا بودن فالوور فیک یا همان فالوور های کم فعال میتواند دلایل زیادی از جمله خرید فالوور، پایین بودن فعالیت پیج شما و کم فعال بودن فالوور های پیج و … باشد. البته ناگفته نماند که به مرور زمان حتی اگر شما فرد فعالی در اینستاگرام هم باشید باز هم بر تعداد فالوور های کم فعال و به قولی فیک شما افزوده خواهد شد.

اگر شما تا به حال اقدام به خرید فالوور کرده باشید حتما تاثیر بدی که بر روی اکانت شما گذاشته را حس کرده اید. در کل اینستاگرام مخالف خرید فالوور بوده و سیاست اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر این میباشد که دنبال کننده های یک پیج به صورت طبیعی بالا برود از این رو تا حد امکان از خرید و افزایش فالوور به صورت فیک خودداری کنید.

همانطور که اینستاگرام از افزایش فالوور فیک مخالف میباشد قطعا با حذف فالوور فیک موافق بوده و احتمالا دلیل آپدیت جدید خود که با استفاده از این ویژگی میتوانستیم اقدام به حذف فالوور در اینستاگرام کرده باشیم را آپدیت کرد.

در مورد دیگر مزایای حذف فالوور فیک به جز بالا رفتن احتمال اینکه پست های شما به صفحه اکسپلور برود بالا خواهد بود. میتوان به واقعی تر شدن پیج شما اشاره کرد که این مورد به تنهایی باعث معتبر شدن اکانت شما در نظر ربات های اینستاگرام شده و روز به روز به تعداد بازدید کننده های شما افزوده خواهد شد.

روش های پاک کردن فالوور در اینستاگرام

قبلا برای حذف فالوور های خود تنها راهی که داشتید این بود که آن پیج را بلاک کنید تا آن اکانت مربوطه از لیست فالوور های شما پاک شود. اما همانطور که گفتیم در آپدیت جدید، حذف فالوور در اینستاگرام با اضافه شدن گزینه ای با عنوان remove به راحتی میتوانید اقدام به پاک کردن فالوور های فیک خود کرده باشید.

البته قبل از اینکه اکانتی را remove کنید اول داخل صفحه پروفایل آن شده و بررسی های لازم که در مطالب بالا برای شما گفتیم را انجام دهید و در صورت اینکه دیدید اکانت مربوطه فیک یا همان کم فعال بوده اقدام به حذف آن بکنید.

به همین منظور برای پاک کردن فالوور های فیک خود با مراجعه به صفحه پروفایل و لمس نوشته followers وارد لیست اکانت های دنبال کننده خود شوید.

تصویر

در ادامه بعد از اینکه بررسی های لازم برای تشخیص واقعی یا فیک بودن آن ها کردید کافی ایست با لمس آیکون سه نقطه مانند در روبرو هر اکانت در این لیست در کادر باز شده نوشته remove را انتخاب کنید.

با انجام این روش میتوانید به حذف اکانت های مد نظر خود از لیست فالوور های خود کرده باشید. البته همانطور که گفتیم این روش عیبی دارد و آن عیب زمانی خود را نشان میدهد که تعداد فالوور های شما بیش از حد باشد. صرفا استفاده از این روش به صورت دستی، زمانی به درد میخورد که شما بنا به دلایلی بخواهید یک پیج مشخص را از لیست فالوور های خود پاک کنید.

اما نگران نباشید اگر تعداد فالوور های شما بالا باشد دیگر نیاز ندارید که به صورت دستی و تک تکی اقدام به حذف فالوور های فیک خود کرده باشید. چون در ادامه شما را با سیستم ربات اینستاگرام آشنا خواهیم کرد به راحتی میتوانید با تنظیم آن، حذف فالوور های فیک خود را به دست ربات بسپارید.

برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام

اگر مطالب بالا را به خوبی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که حذف فالوور فیک و به هر حال تشخیص این پیج ها از پیج های واقعی تر کمی سخت بوده و در کل زمان بر میباشد به خصوص زمانی که شما فالوور های زیادی را داشته باشید.

از این رو شما میتوانید برای حذف فالوور فیک اکانت خودتان از ربات اینستاگرام اینبو استفاده کنید. طی بروز رسانی که 2 ماه قبل در هسته ربات اینبو صورت گرفت. ویژگی جدیدی در قسمت تعیین نوع فعالیت ربات اینبو با نام حذف فالوور فیک اضافه شد که شما با استفاده از آن میتوانید به راحتی هر چه تمام از دست فالوور های فیک اینستاگرام خودتان خلاص شوید.

تصویر

برای استفاده از ربات اینستاگرام اینبو کار بسیار ساده ای پیش رو دارید اول از همه اینکه با ورود به پنل ربات، اقدام به ثبت نام داخل ربات کرده و سپس با ورود به پنل ربات از یک روز تست رایگان ربات استفاده کنید و بعد خودتان اقدام به ساخت ربات اینستاگرام و فعال کردن گزینه حذف فالوور فیک کرده باشید.

برای ساخت ربات اینستاگرام میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه کرده و از دیگر امکانات ربات که باعث افزایش فالوور واقعی خواهد شد استفاده کنید. اما اگر قصد شما از استفاده ربات برای حذف فالوور فیک اکانت خودتان میباشد. کافی ایست بعد از ثبت پیج داخل ربات، با ورود به قسمت تنظیمات ربات پیج خود، کلید حذف فالوور فیک را روشن کرده و سپس ربات خود را روشن کنید.

با انجام این کار، ربات به مدت 24 ساعت شروع به حذف فالوور فیک پیج شما خواهد کرد و نزدیک به 900 اکانت فیک و کم فعال را از پیج شما طی یک روز حذف خواهد کرد. حال شاید از خود بپرسید که معیار ربات اینبو برای حذف فالوورهای فیک یک حساب چه چیز هایی میباشد؟

ربات اینستاگرام اینبو بر سه اساس کلی اقدام به شناسایی اکانت های فیک و کم فعال میکند.

  1. نداشتن عکس پروفایل اکانت مربوطه: اگر یک اکانت اینستاگرام که شما را فالو کرده و در قسمت فالوور های شما میباشد عکس پروفایل نداشته باشد ربات آن را به عنوان پیج فیک خواهد شناخت.
  2. نداشتن پست اکانت مربوطه: در صورت موجود نبودن یک پست داخل یک پیج، ربات آن اکانت را فیک شناسایی کرده و آن را حذف خواهد کرد.
  3. بالا بودن تعداد فالووینگ های اکانت: اگر پیج مربوطه بالای 6 هزار فالووینگ داشته باشد ربات، آن را اکانت فیک تشخیص خواهد داد.

در صورت موجود بودن یکی از این شرایط گفته شده ربات آن پیج را شناسایی و سپس آن را از لیست فالوور های شما حذف خواهد کرد.

البته ناگفته نماند که یکی از ویژگی های ربات اینبو حذف فالوور های فیک میباشد و شما به غیر از این ویژگی میتوانید از دیگر قابلیت های ربات برای افزایش فالوور واقعی پیج خود استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (128 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت