دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

جنسینگ بمب جنسی مردان 

دوشنبه، 03 آبان 1400
قرن هاست که از جنسینگ در طب سنتی چین استفاده می شود. این گیاه کوتاه با رشد آهسته و کند و ریشه های گوشتی بسته به مدت زمان رشد به 3 دسته تقسیم می شود: تازه، سفید یا قرمز؛ جنسینگ تازه قبل از سال چهارم برداشت می شود درحالیکه جنسینگ سفید بین سال 4تا 6 برداشت می شود و جنسینگ قرمز بعد از 6 سال یا بیشتر برداشت می شود.

جینسینگ را گیاه جوانی می نامند. این گیاه قوای جسمی و ذهنی را بهبود بخشیده و اعتقاد بر این است که حتی می تواند طول عمر را نیز افزایش می دهد.

جنسینگ قرمز و خواص آن بر مردان؟

بسیاری از مردان با افزایش سن علائم اختلال نعوظ را تجربه می کنند، این اختلال – که به عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته شده – ناتوانی گاه به گاه (یا طولانی مدت) برای رسیدن به حالت نعوظ یا ماندن در این حالت می باشد.در صورتی که اختلال نعوظ به صورت مکرر رخ دهد باعث کاهش کیفیت رابطه جنسی شده و نیاز به اقدامات درمانی دارد و برخی روش ها از جمله تغییر سبک زندگی، دارو درمانی یا درمان های جایگزین می توانند به بهبود عملکرد جنسی طبیعی فرد کمک کنند.

جینسنگ قرمز یا Panax ginsenx یک داروی گیاهی کره ای است که تا قبل از ۴ سالگی گیاه و جینسینگ سفید بین ۴ تا ۶ سالگی گیاه برداشت می شود. اما جینسینگ قرمز زمانی برداشت می شود که این گیاه حداقل ۶ سال سن داشته باشد. مرغوب ترین نوع جنسینگ در جنوب شرقی آسیا رشد می کند اما این گیاه گونه های دیگری مثل آمریکایی یا سیبریایی نیز دارد که معمولا با قیمت پایین تری عرضه می شود. یکی از مهم ترین خواص جینسینگ قرمز برای مردان درمان اختلال نعوظ است.

جنسینگ می تواند مشکلات نعوظ را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان دادند که جنسینگ می تواند یک جایگزین مفید برای درمان مشکلات نعوظ (ED) در مردان باشد. به نظر می رسد که ترکیبات موجود در جنسینگ می تواند از استرس اکسیداتیو در عروق و شریان های خون و بافت های آلت تناسلی مردان جلوگیری کند و عملکرد نرمال را احیا کند. به علاوه مطالعات نشان دادند که جنسینگ می تواند تولید اکسید نیتریک را تقویت کند. اکسید نیتریک موجب شل شدن عضله در آلت تناسلی مردان و افزایش چرخش خون می شود.نتیجه یکی از مطالعات نشان داد مردانی که جنسینگ قرمز کره ای برای درمان ED مصرف کردند، با بهبود 60 درصدی علایم آن مواجه شدند اما مردانی که از دارو درمانی برای درمان ED استفاده کرده بودند، با بهبود 30 درصدی مواجه شدند. به هرحال مطالعه دیگر نشان داد که 86 مرد با مشکلات نعوظ که 1000 میلی گرم عصاره جنسینگ را به مدت 8 هفته مصرف کرده بودند، با بهبود قابل توجهی در عملکرد آلت تناسلی و رضایت جنسی مواجه شدند.
به هرحال برای نتیجه گیری از اثرات جنسینگ بر ED، نیاز به مطالعات بیشتری است.

جنسینگ برای عملکرد مغز مفید است.

جنسینگ می تواند به بهبود عملکرد مغز از جمله حافظه، رفتار و خلق وخو کمک کند. برخی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهند که اجزای تشکیل دهنده جنسینگ از جمله جنسنوزید و ترکیب k می تواند از آسیب و صدمات رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری کند.
در مطالعات، تاثیر مصرف روزانه 200 میلی گرم پاناکس جنسینگ به مدت 4 هفته در 30 فرد سالم مورد مطالعه قرار گرفت. در انتهای مطالعه، بهبود سلامت ذهنی مردان و بهبود عملکرد اجتماعی و خلق و خو را نشان داد. مزیت های جینسینگ بعد از 8 هفته متوقف شد و به نظر می آید فواید آن با مصرف بیش از حد کاهش می یابد.
در مطالعه دیگر، تاثیر یک تک دوز 200 یا 400 میلی گرمی پاناکس جنسینگ بر عملکرد ذهن، خستگی ذهن و میزان قندخون در 30 فرد سالم قبل و بعد از یک تست ذهنی 10 دقیقه ای مورد آزمایش قرار گرفت. در این مطالعه دیده شد که دوز 200 میلی گرم از دوز 400 میلی گرم در بهبود عملکرد ذهن وخستگی موثرتر است. جنسینگ به جذب قندخون توسط سلول ها کمک می کند و می تواند عملکرد را تقویت کند و خستگی ذهن را کاهش دهد. اما هنوز روشن نیست که چرا دوز کمتر موثرتر از دوزهای بیشتر است.
نتیجه سومین مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 400 میلی گرم پاناکس جنسینگ به مدت 8 روز موجب بهبود آرامش و مهارت های ذهنی می شود.
سایر مطالعات به اثرات مثبت جنسینگ بر عملکرد مغز و رفتار افراد مبتلا به آلزایمر اشاره کردند.

آنتی اکسیدان قوی که التهاب را کاهش می دهد.

جنسینگ، خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که عصاره جنسینگ و ترکیبات جنسنوزید می تواند التهاب را مهار کند و ظرفیت آنتی اکسیدان را در سلول ها افزایش دهد. به عنوان مثال نتیجه یکی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که عصاره جنسینگ قرمز کره ای می تواند التهاب را کاهش دهد و فعالیت آنتی اکسیدان در سلول های پوست افراد مبتلا به اگزما را بهبود بخشد.نتایج این مطالعات در انسان ها نیز امیدوار کننده است. در یکی از مطالعات، اثرات مصرف 2 گرم عصاره جنسینگ قرمز کره ای به میزان 3 بار در روز به مدت 7 روز بر 18 ورزشکار مرد جوان مورد تحقیق قرار گرفت. نتایج، سطوحی از نشانه های التهاب را بعد از انجام تست ورزش نشان داد که این سطوح به طور قابل توجهی کمتر از گروه دارونما بود. این نشانه ها تا 72 ساعت بعد از آزمایش وجود داشت.
در مطالعه دیگر، 71 زن یائسه روزانه 3 گرم جنسینگ قرمز یا دارونما را به مدت 12 هفته مصرف کرد و فعالیت آنتی اکسیدان و علایم استرس اکسیداتیو اندازه گیری شد. محققان به این نتیجه رسیدند که جنسینگ قرمز بواسطه افزایش فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

خواص کلی جنسینگ بربدن

۱- گشایش ذهن

۲- افزایش قدرت جسمانی ( نیرومند تر ساختن بدن)

۳- بهبود فعالیت حافظه

۴- افزایش شادابی و نشاط ( به عنوان محرک)

۵- افزایش قدرت تحمل و پایداری

۶- از بین بردن استرس ها

۷- مقابله با پیری و فرسودگی ( عوارض ناشی از افزایش سن)

۸- بالا بردن قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری ها ( امراض)

۹- تقویت سیستم ایمنی بدن

۱۰- تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن

۱۱- جلوگیری از سردرد

۱۲- درمان بیخوابی و بد خوابی

۱۳- کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی ( تأثیرات تعدیل کننده بر عوارض ناشی از یائسگی در خانم ها)

۱۴- بر طرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی در هر دو جنس

۱۵- رفع خستگی، ضعف و بی حالی

۱۶- افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی

۱۷- تنظیم فشار خون ( کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

۱۸- تنظیم سطح قند خون بدن

عوارض جانبی جنسینگ قرمز

باید خاطرنشان کنیم که این عوارض به ندرت رخ می دهند و جینسینگ اصل معمولا عارضه جانبی خاصی ندارد. در موارد بسیار نادر با مصرف این گیاه ممکن است اختلالات قاعدگی، افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون نیز مشاهده شود.رفع اختلال نعوظ و بهبود عملکرد جنسی مهم ترین خواص جینسینگ قرمز برای مردان است. اگر به دنبال خرید قرص جینسینگ هستید، بهتر است فقط به مراکز معتبری همچون داروخانه مراجعه کنید زیرا در بسیاری از موارد ممکن است جینسینگ تقلبی را به جای اصل به شما قالب کنند. توصیه می کنیم خودسرانه از جینسینگ استفاده نکنید زیرا ممکن است با برخی از داروها اختلال داشته باشد. در مورد اینکه آیا به صلاح شماست از جنسنگ استفاده کنید یا نه، پزشک را در جریان قرار دهید. متاسفانه محققان در مورد اثرات طولانی مدت مصرف جینسینگ قرمز اطلاعات کاملی در دست ندارند اما با توجه به مشاهدات و گزارش ها می توان در مورد عوارض جانبی جینسینگ به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی خوابی
  • سردرد
  • یبوست
  • ناراحتی های معده

تداخل دارویی جنسینگ قرمز

جینسینگ قرمز با برخی از داروها می تواند تداخل داشته باشد. چنانچه از داروهای زیر استفاده می کنید، پیش از مصرف گیاه جینسینگ یا قرص جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید:

  • داروهای فشار خون
  • داروهای رقیق کننده خون
  • مهارکننده های مونوآمین اکسیداز
  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • داروی انسولین برای دیابت
  • یک نکته دیگر که باید مد نظر قرار دهید این است که جنسینگ را با کافئین ترکیب نکنید زیرا این گیاه می تواند اثرات کافئین را تشدید نماید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک