چرا مردان نباید رازیانه مصرف کنند

  چهارشنبه، 05 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا مردان نباید رازیانه مصرف کنند
رازیانه که با نام های بادیان یا بادانه هم شناخته می شود نوعی گیاه گلدار است که بومی جنوب اروپا و جنوب غربی آسیا می باشد. رازیانه، یک گیاه با بوی دلپذیر است که گل های زرد رنگی دارد و این گیاه سال ها است که برای درمان مشکلات گوارشی و تنفسی مختلف استفاده می شود.

رازیانه به دلیل داشتن اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی گیاهی بی نظیر و منحصر به فرد است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. رازیانه علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد ، برای چاقی صورت دارد و برای بسیاری از افراد از لاغری موضعی اندام و صورت خود شکایت دارند، بسیار مفید است. با مصرف دمنوش رازیانه می توانید صورتی زیبا و پر حجم داشته باشید. رازیانه یک گیاه پرخاصیت برای مردان و زنان است؛ این گیاه علاوه بر زیبایی پوست و مو باعث درمان بسیاری از عفونت های قارچی شایع زنان و بیماری های دیگر مرتبط با آن می شود.

مشخصات گیاهشناسی گیاه رازیانه

گیاهی علفی ، معطر به ارتقاع 1 تا 2 متر ودارای برگهایی با پهنک منقسم به قطعات نازک ونخی شکل است . به حالت وحشی به صورت گیاه چند ساله است ولی اگر پرورش یابد دارای وضع 2ساله می شود برروی شاخه های منشعب آن خطوط طولی مشخص تشخیص داده می شوند دمبرگ برگهای آن نیز درفاصله معینی ازساقه حالت غلاف مانند پیدا می کند. گلهای آن زرد رنگ ومجتمع به صورت چتر مرکب است. اشعه چترهای آن بلند وشامل پایه های نامساوی است. بطوریکه تعداد آنها به 15 نیز می رسد . پهنای گل آذینی چتری آن درحدود 15 سانتی متر است . میوه آن کوچک به طول 6تا 12 و عرض 2تا4 میلیمتر ودارای بوی معطر است . این گیاه دارویی دارای متابولیت های ثانویه با ارزشی است که در صنایع غذایی کاربرد وسیعی دارد و به صورت خوراکی در درمان نفخ ، سوء هاضمه، و اسپاسم عضلات و همچنین به صورت موضعی به عنوان ضد میکروب استفاده شده است. رازیانه به صورت سبزی یک ماده غذایی بسیار مفید، سهل الهضم، آرام کننده معده و روده و کمی ملین است. به صورت گیاه درمانی مصرف آن به خصوصی به زنان توصیه شده است. زیرا از طرفی جریان عادت ماهانه را تسهیل کرده و از سویی دیگر شیر مادران شیرده را زیاد می کند. رازیانه علاوه بر فواید بسیاری که دارد در صورت مصرف بیش از حد دارای مضراتی نیز می باشد که مصرف کنندگان باید آنها را مورد توجه قرار دهند.

بذر رازیانه

چرا استفاده از رازیانه برای مردان توصیه نمی شود

رازیانه هزاران خاصیت بی نظیر و جادویی برای سلامت زنان و به خصوص درمان سرطان های شایع خانم ها دارد؛ گیاهی که هم باعث زیبایی می شود و هم سلامتی خانم ها را تضمین می کند. چرا که حاوی هورمون زنانه است در نتیجه مصرف ان برای مردان توصیه نمی شود چرا که باعث بهم خوردن هورمون ها می شود.

استفاده زیاد از رازیانه برای مردان به علت دارا بودن مقدار زیاد هورمونهای زنانه و کاهش نیروی جنسی در آقایان، توصیه نمیشود. در نتیجه از عوارض جدی مصرف بیش از حد رازیانه این است که احتمال کاهش نیروی جنسی در آقایان را موجب می شود.

در کنار خواص مفید رازیانه، که فواید زیادی برای سلامتی دارد باید به این نکته توجه داشت که این گیاه، دارای ترکیبات شبه استروژنی است که می تواند سبب افزایش مقادیر استروژن و کاهش فعالیت تولید مثلی در آقایان شوند.

استروژن ها، در زنان و مردان وجود دارند و نقش مهمی را در تنظیم تستوسترون، عملکرد مغز، سلامت استخوان ها، عملکرد جنسی، عملکرد سیستم قلب و عروق و تنظیم کلسترول ایفا می کنند. به طور معمول، تستوسترون و استروژن در توازن با یکدیگر هستند و وقتی میزان استروژن در مردان افزایش یابد، از مقدار تستوسترون کاسته می شود. متداول ترین علائم افزایش استروژن در مردان عبارتند از اختلال عملکرد جنسی و کاهش میل جنسی، بزرگ شدن سینه ها، احساس خستگی، هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)، افزایش چربی شکمی، اختلالات عاطفی به ویژه افسردگی و دیابت نوع 2.

بر اساس تحقیقات اخیر، استروژن بالا خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و بیماری های خود ایمنی شود.

آنتول و پلی مرهای آن در رازیانه، سبب فعالیت شبه استروژنی این گیاه می شوند. به منظور بررسی فعالیت استروژنی دانۀ رازیانه، پژوهش هایی انجام شده است که نشان می دهند رازیانه می تواند باعث افزایش مقدار استروژن و در نتیجه کاهش اسپرماتوژنز و کاهش فعالیت تولید مثلی در آقایان شود. به همین دلیل مصرف مداوم این گیاه برای آقایان توصیه نمی شود.

آقایان ورزشکار بدانند که رازیانه مثل به لیمو به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند؛ درنتیجه با مصرف این گیاه چربی های اضافی بدن آب می شود. در نتیجه در مکمل های تغذیه ای این گیاه را اضافه می کنند اما توجه کنید که به خاطر عوارض اشاره شده نباید به هیچ عنوان در خوردن ان زیاده روی شود.

عکس پدر با فرزند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (80 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان