دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

جنسیت سهره را چگونه تشخیص دهیم؟ 

دوشنبه، 15 آذر 1400
برای پرورش دهندگان تعیین جنسیت بعضی از نژادهای سهره کار سختی است. اما نگران نباشید. در این مقاله به شما پرورش دهندگان یاد می دهم که چگونه بتوانید تفاوت سهره ی نر و ماده را از هم تشخیص دهید.

سهره ها از گنجشک ها کمی کوچکتر هستند. دم آن ها چنگال مانند است. منقار مخروطی و نسبتا باریکی دارند. طول بدن آن ها ۱۲ تا ۱۳ سانتی متر است. زمانی که بال هایشان را باز می کنند طول بدنشان با طول بال هایشان به ۲۱ تا ۲۵ سانتی متر هم می رسد.وزن سهره ها حدود ۱۴ تا ۱۹ گرم است. سهره ها نژادهای مختلفی دارند و هر نژاد به رنگ های مختلفی دیده می شوند. اما به طور کلی سهره های معمولی به رنگ قهوه ای روشن یا نخودی هستند. پشت سهره ی معمولی به رنگ قهوه ای تیره است. بال های سهره به رنگ مشکی با نوارهای زرد است. زیر گلوی سهره به رنگ قرمز است. دور چشم های سهره به رنگ مشکی است.

نحوه تشخیص جنسیت سهره

تعیین جنسیت در سهره های معمولی کمی سخت است. سهره های معمولی بسیار شبیه هم هستند. همین امر موجب شده است تعیین جنسیت در سهره ها کمی مشکل شود. اما به طور کلی تعیین جنسیت امکان پذیر است و نگران نباشید. در ادامه روش هایی را به شما یاد می دهم که تعیین جنسیت سهره را برایتان راحت می کند.

تشخیص جنسیت سهره از روی سرخی پیشانی

یکی از روش های تعیین جنسیت سهره سرخی پیشانی است. سهره های نر و ماده هر دو سرخی بین پیشانیشان وجود دارد. شما با توجه به شکل سرخی پیشانی می توانید به تعیین جنسیت سهره پی ببرید. سرخی پیشانی سهره های نر تا امتداد چشم هایشان ادامه یافته است. در صورتی که سهره های ماده سرخی پیشانیشان فقط بین چشم هایشان کشیده شده است. بنابراین شما با توجه به سرخی پیشانی سهره ها می توانید بفهمید کدام سهره، نر یا ماده است.

تشخیص جنسیت سهره از روی اندازه ی سر سهره

دومین روش برای تشخیص جنسیت سهره ها توجه به اندازه ی سر سهره است. معمولا سر سهره های نر، کمی از سر سهره های ماده بزرگتر است. این تفاوت اندازه در منقارهای سهره ها هم وجود دارد. اگر به منقارهای سهره های نر توجه کنید. می بینید که منقارهایشان بزرگتر از منقارهای سهره های ماده است. بنابراین بزرگی سر و منقار سهره نشان دهنده ی نر بودن سهره است.

تشخیص جنسیت سهره از روی رنگ سبیل سهره ها

سهره های نر و ماده در اطراف منقارشان موهایی دارند. که به این موها، سبیل سهره گفته می شود. سهره های نر سبیل هایی به رنگ تیره ای دارند. اما سبیل های سهره های ماده به رنگ روشن و یا بور است. بهترین نشانه برای تعیین جنسیت جوجه های سهره توجه به رنگ سبیل های اطراف منقار است. جوجه های ماده سبیل هایی به رنگ بور و روشن دارند. اما جوجه های نر رنگ سبیل هایشان تقریبا مشکی است. بقیه ی روش های تعیین جنسیت فقط زمانی مشهود است که سهره ها بالغ شده باشند.

تشخیص جنسیت سهره از روی توجه به بلندی آواز سهره

یکی دیگر از روش هایی که می توان بوسیله ی آن به جنسیت سهره پی برد. توجه به بلندی آواز سهره است. سهره های نر معمولا بسیار بلند و رسا آواز می خوانند. اما سهره های ماده بسیار آهسته آواز می خوانند. بنابراین شما بوسیله ی بلندی آواز سهره می توانید نر یا ماده بودن سهره را تشخیص دهید.

راههای دیگر تشخیص جنسیت سهره

  1. شانه بال در پرنده نر سیاه رنگ بوده ولی در پرنده ماده سیاه متمایل به خاکستری می باشد.
  2. پرنده جوان فاقد رنگ قرمز، سیاه و سفید در سر بوده و در قسمت سینه دارای رگه رگه هایی تیره رنگ می باشد.
  3. منقار سهره نر بزرگ تر از منقار سهره ماده می باشد وبنابراین یک روش ساده در انتخاب جوجه سهره نر توجه به اندازه منقار آن است.
  4. جوجه سهره حلب نسبت به جوجه سهره معمولی خاکستری تر دیده می شود

تشخیص جنسیت جوجه سهره

سیبیل جوجه های نر سیاه ولی در ماده های سیبیل سفید و بور است ! چشم جوجه های نر درشت تر و گرد است ! نوک جوجه های نر در قسمت بالایی نوک قوس دار است ولی در جوجه های ماده نوکشون کشیده و صاف است ! بالای کتف جوجه های نر سیاه و ماده های قهوه ای است !البته این موارد اکثرا برای جوجه های کال نمی تونه 100% تعیین کننده باشه ولی قوس نوک بهترین روش است که از همان ابتدا به میزان زیادی جنسیت جوجه را مشخص می کند.

تعیین جنسیت سهره های کرمانی

در سهره های کرمانی تشخیص نر و مادگی مشکل تر از سهره های معمولی است. به همین علت قصد دارم در ادامه به شما عزیزان روش هایی را یاد بدهم که بتوانید به وسیله ی آن جنسیت سهره های کرمانی را تشخیص بدهید.دلیل سخت بودن تشخیص جنسیت در سهره های کرمانی این است که سرخی پیشانی سهره های کرمانی کمتر از سهره های معمولی است. به همین علت بیشتر پرورش دهندگان در تعیین جنسیت سهره های کرمانی با مشکل روبه رو هستند.برای تعین جنسیت سهره های کرمانی پیشنهاد میکنم به قسمت انتهایی زیر شکم سهره توجه کنید.برای این کار سهره را در دست بگیرید و با انگشت ناحیه ی انتهایی شکم سهره را لمس کنید. اگر این ناحیه برآمدگی داشت، سهره نر است. و اگربرآمدگی نداشت سهره، ماده است. به همین راحتی!

تعین جنسیت سهره های جنگلی

سهره های نر جنگلی بدنشان به رنگ بلوطی است و روی بال هایشان دو نوار سفید رنگ دارند. سرشان آبی خاکستری است و با سینه ای صورتی رنگ دیده می شوند. سهره های جنگلی ماده به طور کلی قهوه ای مایل به خاکستری زیتونی هستند و روی بال هایشان دو نوار سفید رنگ وجود دارد.

تعین جنسیت سهره های سبز

در سهره های سبز، تعیین جنسیت بوسله ی رنگ سهره قبل تشخیص است. سهره ی سبز نر، زیر تنه اش به رنگ سبز زیتونی و دم اش سبز، زرد است. اما سهره ی سبز ماده؛ کمرنگ تر از سهره ی نر است اما پاهایی به رنگ قهوه ای تیره دارد.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه