ژاپنی های خرافاتی!

  یکشنبه، 29 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
ژاپنی های خرافاتی!
کشور ژاپن یکی از خرافاتی ترین کشور جهان محسوب می شود. با ساعد نیوز همراه باشید تا ببینیم خرافات ژاپنی ها چیست؟

ژاپن از آن دست کشورهایی است که به دلیل فرهنگ منحصر به فردش، بسیاری را مجذوب خود کرده است و بسیاری هم علاقه دارند که دست کم یکبار به این کشور سفر کنند تا حضوری و ملوس تر افسانه هایی که از دل این کشور بیرون آماده است را مشاهده کنند. خرافات همیشه در زندگی افراد نقش بزرگی داشته اند. در بیشتر مواقع، خرافات در داستان ها و قصه ها به وجود می آیند، اما گاهی این امر غیر منطقی پا در مسائل علمی و منطقی هم می گذارد. چطور خرافات وارد منطق می شود؟ دلیل تمامی این موارد را هم اگر ریشه یابی کنیم می بینیم که اصلا منطقی نبوده و هیچ فلسفه قانع کننده ای پشت آنها وجود ندارد.برخی از عجایب میباشند که مردم و کشور ژاپن تنها انها را دارا میباشند و در این مقاله شما را با آنها آشنا می کنیم.

ژاپنی ها از عدد 4 می ترسند

عدد ۴ عددی نحس بین مردم ژاپن می باشد و دلیل قانع کننده ای هنوز برای آن وجود ندارد. تنها موضوعی که نشان دهنده ی دلیل این خرافه است، تشابه تلفظ این عدد با کلمه مرگ است. عدد چهار در کشور ژاپن به دلیل اینکه تلفظ آن با کلمه مرگ مشابه است، از دید مردم این کشور عددی نحس شناخته می شوند و این اعتقاد باعث شده است که آن ها هرگز از آن استفاده نکنند. ریشه این اعتقاد به اندازه ای قوی است که آنها حتی در شمارش عددهای خود این گونه عمل می کنند: یک، دو، سه، پنج، شش و … .

مردم ژاپن حتی از عدد ۴ برای شمارش اعداد طبقات ساختمانی در آسانسور هم استفاده نمی کنند، زیرا آنها اعتقاد دارند که اگر در طبقه چهار آسانسور گیر کنند، احتمال مرگ وجود دارد. حتی طبقات چهارم ساختمان ها هم خالی از سکنه می باشد. این اعتقاد و این حجم از پافشاری بر باور داشتن نحسی این عدد، کمی عجیب است.

ترس از عدد 4 در ژاپن

شناور کردن عروسک، بخت بد دور

هینا ناگاشی که به عنوان سنت شناور کردن عروسک بر آب شناخته می شود، یکی از جذاب ترین آداب و رسوم مردم کشور ژاپن شمرده می شود که رو به فراموشی است. بر اساس این سنت کودکان عروسک های سنتی ژاپنی را در آب رودخانه و یا دریاچه رها می کنند تا بخت بد از آن ها دور شود. مردم ژاپن بر این باروند که با این کار ارواح خبیث از بچه ها دور شده و ایمن می مانند. امروزه سنت هینا ناگاشی در روز دختر در ژاپن و در بعضی معابد انجام می شود.

شناور کردن عروسک، بخت بد دور

با رنگ قرمز نامتان را ننویسید

مردم ژاپن معتقدند اگر می خواهید به زندگی خود پایان دهید نام خود را با جوهر قرمز بنویسید. اعتقاد بر این است که نوشتن نام افراد با جوهر قرمز باعث کوتاه شدن عمر آنها می شود . این باور از رویه نوشتن نام اعضای زنده خانواده بر روی سنگ قبر خانواده ناشی می شود. بنابراین اگر هنگام سفر به ژاپن، خودکار قرمز را در خانه بگذارید. هرگز غذا را از یک چاپستیک به دیگری ندهید.

با رنگ قرمز نامتان را ننویسید 

در شب ناخن نگیرید

بر اساس یک افسانه ی ژاپنی ناخن گرفتن در شب می تواند باعث مرگ شود و عمر را کوتاه کند و ارواح خبیثه را جذب کند. همچنین برخی اعتقاد داشتند که بخشی از روح شما در ناخن هایتان قرار دارد و گرفتن آن در شب باعث می شود بخشی از روح خود را در شب پر از ارواح خبیث آزاد کنید.

شاید ریشه این باور و اعتقاد که نباید در شب ناخن گرفت به این برگردد که در قدیم نور کافی در شب وجود نداشت و انسان ها از نور آتش و چراغ به عنوان روشنایی استفاده می کردند و ناخن های خود را با وسایل نوک تیز می گرفتند، کمبود نور و استفاده از این وسایل می توانسته است باعث شود انسان ها در هنگام ناخن گرفتن در شب به خود صدمه بزنند. همچنین در این حالت ممکن بود تکه های ناخن در غذای انسان بیفتد و مشکلاتی برای او بوجود بیاورد.

در شب ناخن نگیرید 

شرکت نکردن زن حامله در عزاداری

اعتقاد به شرکت نکردن زن حامله در مجلس عزاداری است. ممکن است روح مرده وارد تن او بشود هم مادر و همجنین را با خود ببرد. همچنین طهارت اندام خود با نمک پس از بازگشت از یک مجلس عزاداری و قبل از ورود به خانه خود را مهم می دانند چرا که شرکت در مجلس عزاداری سبب می شود روح فوت شده به همراه او وارد خانه شود و در آنجا بماند.

قربانی کردن

در استان آی ایچی در شرق ژاپن در ایام باستان رسم بود در روز بد یمن شخصی را در راه خدا قربانی می کردند. به این رسم که مقدس پنداشته میشد "نااوی " می گفتند. این رسم امروزه منسوخ شده است ولی ریشه های آن پابرجاست. اهل محل از بین اشخاصی که در آستانه سن بد بودند فردی را بطور تصادفی انتخاب میکردند و تا فرا رسیدن روز بد یمن در معبد حبس میکردند. این شخص بجای تمام افرادی که در سن بد یمن قرار داشتند فدا میشد و بدین وسیله نحسی بد یمنی سن را بدر می کردند.

قربانی کردن کودک

در استان نارا امروزه رسمی جریان دارد که ریشه در مراسم باستان دارد. در معبد شیتوری آئین شینتو در فصل پائیز مرسوم است که در مقابل ظهور مادر بزرگی که ظاهراً در جایگاه خدای این معبد است عروسکی را که از حصیر ساخته شده است به درون دهان مار می اندازند تا رضایت او را کسب کنند. در ایام باستان بجای عروسک یک کودکی را قربانی می کردند. با این قربانی جان خود را برای یکسال از بالیای مار حفظ میکردند.

زن و مرد ناکام در ازدواج

از عصر ِمی جی تا اوایل شووا)اواسط قرن نوزده تا اواخر قرن بیستم( در حوالی شهرهای شمالی ژاپن مرسوم بود برای زن و مردی که ناکام از تجربه ازدواج فوت می کردند جشن عروسی می گرفتند. زن و مرد مجردی که همزمان فوت میکنند آن ها را در جوار هم دفن می کردند تا حداقل در آن دنیا به وصال یکدیگر برسند. خانواده های باز مانده زن و مرد فوت شده با توافق هم جشن عروسی رسمی را به یاد آن ها در معبد بر گزار می کردند و از آن ببعد دو خانواده نسبت به هم فامیل می شدند و همیشه در مصاحبت با هم روزگار می گزاردند.

کشتن عنکبوت

عمل جراحی کف دست

یکی از عمل های جراحی که به تازگی در ژاپن انجام می شود و از آن استقبال هم شده، عمل کف دست است. در این جراحی فرد خطوط کف دستش را جراحی می کند تا سرنوشتش تغییر کند! در این بین، باید دانست که خرافات و اشتیاق به اعمال خرافی در همه دنیا طرفداران خودش را دارد و مخصوص یک کشور و فرهنگ نیست. به طور مثال از آویزان کردن نعل اسب برای آوردن شانس در خانه ها گرفته تا نداشتن طبقه 13 در بعضی هتل های دنیا و حتی نداشتن ردیف 13 در هواپیماها، همه و همه نشانه هایی از وجود خرافات در همه فرهنگ هاست.

جراحی کف دست

گربه های سیاه محبوب

علی رغم اینکه گربه های سیاه در اکثر نقاط دنیا بدشگون هستند، ژاپنی ها آن ها را نشانه خوش یمنی می دانند. اکثر دختران ژاپنی گربه سیاه دارند، چرا که آن ها معتقد هستند، داشتن گربه سیاه خواستگاران بسیاری را به سمتشان جذب می کند.

گربه سیاه محبوب

دنیا بازتابی است از تمامی افکار و اعمال ما، برای این که آن را تبدیل به جایی بهتر برای زندگی بنماییم باید کارخانه ذهنمان مجهز به افکار روشن و منطقی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان