دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جوان و نوجوان ایرانی عَمَل می خواهد، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است 

شنبه، 17 شهریور 1403
کد خبر: 407305
دبیر اجرایی سازمان جهانی مدیران آینده در ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت : از وقتی این مسئولیت را اساتیدم بر دوشم گذاشتند، علی رغم اینکه به دلایلی ترجیح می دادم این مسئولیت را یکی از دوستانم داشته باشد ولی خوب اساتیدم امر کردند و من چاره ای جز اطاعت نداشتم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، دکتر حجت بقایی ادامه داد: من آدم حرف نیستم باید عمل کرد ، پس از یک سال تحقیق و مطالعه بالاخره مواردی را هماهنگ کردم که انشالله کم کم اطلاع رسانی کرده و در خدمت جوانان و نوجوانان گرانقدر وطنم هستم.

راستش من حدود یک سال است که در حال رایزنی با اساتید در رشته های مختلف در ایران، خاورمیانه، آسیای میانه و آسیا هستم ، و خدا را شکر اتفاقات خوبی خواهد افتاد. با پتانسیلهایی که در اساتید هیات مدیره و هیات علمی سازمان دیدم، متوجه شدم، خیلی کار می شود کرد ، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است. جهان که ساخته شود آینده جوانان و نوجوانان تضمین است.

دکتربقایی با اشاره به سابقه همکاری خود با سازمانها و ارگانها در استعدادیابی نوجوانان افزود : ببینید من این کار را از حدود 1374 الی 1375 شروع کردم ، آن زمان از طریق دوستان پژوهشی داشتیم در مورد بچه های خیابانی که منجر به آشنایی با ایشان شد. در بین بچه ها 5 نفر را انتخاب کردم ، دو نفر استعداد ورزشی و سه نفر در رشته های دیگر ، خوب آن زمان مرکز نظرسنجی بودم، یکی از ایشان را به عنوان نظرسنج و پژوهشگر جا انداختم ، وبعدها که در روزنامه ای کار می کردم ایشان را دیدم . جوان فوق العاده ای شده بودند. بعد دو نفر دیگر در امور خبر ورود کردند و بعدها برای خودشان آقایانی شدند، خوب من در شبکه خبر دستم باز بود . حمایت کردم ، ولی رُشد کار خودشان بود. از خیلیها حمایت می شود ولی ثمر نمی دهد ، وظیفه من حمایت بود و بس . حالا این را گفتم ، که بدانید می شود کار کرد به شرط اینکه هدف کار باشد . و عمق دیدمان را کمی افزایش دهیم .

انشالله من به همراه اساتید و دوستانم در خدمت تمامی جوانان و نوجوانان ، هستیم ، هدفمان در مرحله اول حمایت از نخبگان و استعدادها خواهد بود . استعدادهای ورزشی ، ثبت ایده ها ، معرفی استعدادها برای تحصیل ، برنامه ریزی برای آموزش و ... در کنار این ایده را دارم برای تربیت مدیران آینده که با هماهنگیهایی که انجام گرفته و موافقت مدیران چند دانشگاه ، به زودی در چند کشور جهان عملی خواهد شد. من دوست داشتم اول در ایران عملی شود . دوره ای دوازده ساله برای نوحوانان از 17 سال به بالا ، 12 سال آموزش می بینند بعد به عنوان مدیران وارد بازار کار می شوند .

الآن با حمایت اساتیدم شبکه ای در سرتاسر ایران راه اندازی کرده ایم که بدون دخالت بخش دولتی اما با مجوزهای لازم اقدام به استعدادیابی و پرورش نوجوانان خواهیم کرد. در حال حاضر ارتباطات فوق العاده ای چه در داخل و چه در جهان با موسسات آموزشی در حوزه های مختلف داریم، که دست ما را برای آموزش نوجوانان و تشویق ایشان باز می گذارد . هدف ما صادرات استعداد نیست ، هدف ما پرورش نوجوانان واردات علم و صادرات علوم است. ما با پرورش معلم و مدیر برای آینده می توانیم برای نسل آینده کشوری فوق العاده بسازیم.

در اینجا نکته ای مهم را خدمتتان عرض می کنم،نسل ما چند مشکل اساسی داشت ، یکی اینکه الگوهای قابل لمس را نمی دیدیم،ما از الگوها فقط شنیده ایم و ضرب المثلی داریم که می گوید:شنیدن کی بود مانند دیدن ، و مورد دیگر باورهای ماست که شدیدا جلوی بسیاری از فعالیتهای علمی و عملی ما را می گیرد، ما سعی کردیم در این دوره آموزشی در کنار الگوهای موفق باورهای نوجوانان و جوانان را هم اصلاح کنیم.و باورهای موفقیت برایشان بسازیم.

از تمامی اساتیدم عذرخواهی می کنم بابت اینکه هنوز نتوانسته ام شاگرد شایسته ای برایشان باشم . حالا در ایران فعالیت را با نام خودم شروع می کنم، و می دانم افرادی فقط می خواهند دلّال باشند، من استادی دارم که نزدیک 20 سال است شاگردشان هستم، ایشان دارای چنان رتبه علمی در جهان هستند که به واسطه شاگردی ایشان من هم رشد کردم. و یا استاد دیگرم در رشته حقوق کم نظیرند و استاد دیگرم در امور مخترعین و مبتکرین و اساتیدی دارم از بهترینهای صنعت کشاورزی و دامداری و از اساتید ورزش و رسانه که همیشه شرمنده حمایتهایشان هستم . و حالا احساس می کنم تیم خوبی برای فعالیت دارم. تیمی که حمایتشان برایم بهترین پشتوانه است. پس برویم برای خدمت به جوانان و نوجوانان با هدف ساخت آینده ایران عزیزمان ...


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 17 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مهران مدیری از این سکانس خنده‌دار تر تاحالا نساخته! 😂
ترجمه تخصصی کتاب
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: اول جوانیتونه شاید تو بچگی خیلی غلطا کردید من خودم بچه بودم خیلی چیزا کش میرفتم، میوه میخوردم فرار میکردم +ویدئو😂👌
چای نذری خوری علی دایی در کربلا / این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست + عکس
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
(عکس) ویلای لاکچری و شیک مینا مختاری، همسر بهرام رادان در تفریحات آخر تابستانی در شمال