دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

جلوگیری از بروز چین و چروک پیشانی با تغییر سبک زندگی 

سه شنبه، 13 آبان 1399
جلوگیری از چروک صورت و درمان چروک دور چشم دغدغه‌ی بسیاری از افراد هستند. چین‌ و‌ چروک‌ها ممکن است در هر سنی و در هر جایی از صورت ایجاد شوند اما معمولا پس از ۳۰ سالگی و با کاهش تولید کلاژن پوست ظاهر می‌شوند.

جلوگیری از چروک صورت و درمان چروک دور چشم دغدغه ی بسیاری از افراد هستند. چین و چروک ها ممکن است در هر سنی و در هر جایی از صورت ایجاد شوند اما معمولا پس از ۳۰ سالگی و با کاهش تولید کلاژن پوست ظاهر می شوند. چین و چروک های قسمت های مختلف صورت مانند اطراف چشم، خط اخم، دور لب و پیشانی، سن شما را بالاتر نشان می دهند و اگر فکری به حال آنها نکنید، روز به روز بیشتر و عمیق تر می شوند. پیشانی یکی از نواحی صورت است که خیلی راحت دچار چروک می شود. هرچند رفع چین و چروک پیشانی دشوار است، اما می توانید برای مخفی کردن آنها و جلوگیری از ایجاد خطوط بیشتر، اقداماتی انجام بدهید. اگر شما هم به دنبال راهی برای رفع چین و چروک پیشانی خود هستید، مطلب زیر را از دست ندهید.

شاید برخی از خطوط پیشانی شما به خاطر اخم کردن مکرر به وجود آمده باشد اما عواملی مانند بالارفتن سن و ازدست دادن قابلیت ارتجاعی پوست، قرارگیری در معرض آفتاب و ژنتیک نیز در بروز چین و چروک پیشانی نقش دارند.

اما پوشاندن چروک های پیشانی تان با مدل موی چتری تنها کاری نیست که از دست تان برمی آید؛ با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و استفاده از برخی محصولات آرایشی می توانید چین و چروک های پیشانی تان را کاهش بدهید.

علل بوجود آورنده چروک:

در ايجاد چروک صورت علتهای گوناگوني وجود دارد.مسئول نگه داشتن قوام پوست کلاژن داخل درمي ميباشد; حال به هر علتي در روند کلاژن سازی اختلالی بوجود آيد مي تواند باعث چروک پوست گردد. با افزايش سن کلاژن سازی دچار وقفه ميگردد و افراد با سنين بالا پوستي افتاده دارند..اختلالات ارثي در توليد کلاژن در بيماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از اين جمله اند در اين بيماران پوست بعلت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگي زود رس ميگردد.

علاوه بر کلاژن سازی علتهای ديگري نيز در ايجاد چروک پوست دخيلند از جمله : افزايش قـدرت عـضلاني زير پوست ميباشـد; افراد عـصبي و اخـمو بعـلت اسـتفاده زياد از عضلات صورت دچار اين حالت ميشوند و با افزايش قدرت اين عضلات چروک زود رس پيدا ميکنند. افرادی که قـبلا" چاق بوده ولي دچار لاغری ميشوند بعلت از دست دادن چربي زير پوستی دچار افتادگي پوست ميشوند و چروک بوجود ميآيد.

افراد سيگاری بعلت از دست دادن چربي زير پوستي ( عدم تغذيه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنين نقص در کلاژن سازی و علتهای گوناگون ديگر دچار چروک زود رس ميشوند.پوسـتهای خشـک نسـبت به پوسـتهای چـرب زودتر دچـار چروک ميشوند که ميتواند به دليل علت زمينه ای پوست خشک باشد ( عدم نگهداری آب در پوست به دلايل سرشتي ). علتهای ديگری نيز وجود دارد که از حوصله اين بحث خارج ميباشد.برای پيشـگيری در ايجاد چروک بايد عـوامل ايجاد کننده آن را از بين برد از جمله : تغـذيه مناسب - عدم مصرف مواد مخدر و دخانيات - اعصاب آرام و غيرو.

کاهش استرس

استرس نیز، یکی از دلایل بروز خط اخم و چین و چروک روی پیشانی است. اگرچه رفع استرس کار راحتی نیست ولی سعی کنید آن را تحت کنترل خود دربیاورید. برای مدیریت استرس می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مدیتیشن (Meditation)
  • یوگا (Yoga)
  • تنفس دیافراگمی یا تنفس شکمی
  • آروماتراپی یا رایحه درمانی
  • رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • شرکت در جلسات مشاوره
  • یادداشت برداری از وقایع روزانه
  • ورزش روزانه

رژیم غذایی سالم

وقتی صحبت از چین و چروک می شود، یکی از مهم ترین سوالات، این است که در طول روز باید چه چیزهایی بخوریم؟ طبق تحقیقات صورت گرفته، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست ایفا می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف مقادیر بالاتری از ویتامین C و اسید لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا ۳) احتمال خشکی پوست را در میان زنان میانسال کاهش می دهد.ویتامین C نشانه های پیری و چین و چروک را از بین می برد و در مقابل رژیم های سرشار از چربی و کربوهیدرات، باعث افزایش احتمال بروز چین و چروک و آتروفی پوست می شود.

ترک سیگار

اگر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم ریوی و بیماری های قلبی دلایل قانع کننده ای برای ترک سیگار نیستند، شاید اطلاع از این موضوع که سیگار باعث پیری زودرس پوست می شود شما را به فکر فرو ببرد.سیگار یکی از دلایل اصلی پیری زودرس و بروز چین و چروک است. طبق تحقیقات صورت گرفته مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث کاهش تولید کلاژن شده و به قابلیت ارتجاعی پوست آسیب می رساند. بنابراین مصرف دخانیات در نهایت منجر به پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی