دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

جزئیات قتل 3 دختربچه به دست پسر 17ساله در کلاس یوگا+عکس 

شنبه، 13 مرداد 1403
کد خبر: 401051
ساعدنیوز: پس از حمله مرگبار پسر 17ساله به یک کلاس یوگا در شهری در شمال لیورپول و کشته شدن 3دختربچه، اطلاعات غلطی که در فضای مجازی منتشر شد، باعث آشوب در برخی از شهرهای انگلیس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، پس از حمله مرگبار پسر 17ساله به یک کلاس یوگا در شهری در شمال لیورپول و کشته شدن 3دختربچه، اطلاعات غلطی که در فضای مجازی منتشر شد، باعث آشوب در برخی از شهرهای انگلیس شد. درحالی‌که فعالان راست افراطی مدعی شده بودند که عامل حمله یک مهاجر است، پلیس اعلام کرد که این نوجوان 17ساله متولد ولز بوده و پدرش یک مسیحی است.

به نقل از رسانه‌های انگلیس، یکشنبه 8مرداد، پلیس لیورپول در جریان حمله‌ای هولناک به یک کلاس یوگا در شهر ساحلی ساوتپورت در شمال لیورپول قرار گرفت. وقتی مأموران به محل جنایت رسیدند، مربیان زخمی و وحشت‌زده به پلیس گفتند که با کودکان در حال تمرین یوگا بودند که ناگهان یک نوجوان 17ساله با در دست داشتن چاقوی آشپزخانه به آنها حمله کرد. آنها توضیح دادند که مهاجم وحشیانه و بدون هدف کودکان را مورد ضربات چاقو قرار داد و وقتی مربیان کلاس برای دفاع از کودکان با او درگیر شدند، برخی از آنها را به‌شدت مجروح کرد. در جریان این حمله مرگبار 3دختربچه به نام‌های بی‌بی کینگ 6ساله، السی دات استانکومب 7ساله و آلیس داسیلوا آگویار 9ساله به قتل رسیدند و 2مربی و 8کودک دیگر نیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند. همزمان تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عامل این حمله خونین آغاز شد و مأموران با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند، موفق شدند این نوجوان 17ساله را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

شورش بزرگ

انتشار اخبار مربوط به این حمله، مردم ساوتپورت و دیگر شهرهای انگلیس را شوکه کرد. در ادامه اما اطلاعاتی که از سوی فعالان مجازی راست افراطی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به تحریک مردم منجر شد. این فعالان مدعی شدند که عامل حمله مرگبار به کلاس یوگا، یک پسر مهاجر و مسلمان بوده است. تحریک‌ها در فضای مجازی رفته رفته زمینه‌ساز یک شورش بزرگ شد. تا جایی که ده‌ها نفر در شهر ساوتپورت راهی خیابان‌ها شدند و این شهر در چشم بر هم زدنی به صحنه اعتراضات خشونت‌آمیز و درگیری مردم با پلیس بدل شد که در جریان آن حدود 40 نیروی پلیس زخمی شدند. این شورش‌ها در چند شهر دیگر ازجمله مرزیساید هم رقم خورد و باعث مجروح شدن 8مأمور پلیس شد که دچار شکستگی پا، پارگی پوست، شکستگی بینی و آسیب مغزی موقت شدند. به‌گفته پلیس، یکی از مأموران امنیتی نیز در صحنه حادثه بیهوش شد. به‌گفته پلیس مرزیساید، افراد دخیل در این شورش‌ها حامیان «اتحادیه دفاع از انگلیس»، گروهی راست‌افراطی با تفکرات اسلام‌هراسانه بودند.

اطلاعات غلط

اعتراضات در انگلیس به حدی بالا گرفت که پلیس برای روشن کردن حقیقت مجبور به افشای هویت واقعی عامل حمله به کلاس یوگا شد. درحالی‌که براساس قوانین انگلیس، انتشار هویت مجرمان زیر 18سال در رسانه‌ها ممنوع است. با این حال پلیس اعلام کرد که برخلاف اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، عامل این جنایت نه‌تنها مهاجر نیست بلکه در شهر ولز به دنیا آمده است. پلیس نام این فرد را اکسل روداکوبانا اعلام کرد که به‌گفته منابع محلی، نوجوانی بسیار آرام توصیف شده که پدرش مسیحی و فردی به‌شدت درگیر کلیسای محله‌شان است.

در دادگاه

درحالی‌که کایر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس در پستی در شبکه ایکس برای شورشیان خط و نشان کشید و گفت که آنها به‌طور تمام و کمال حاکمیت قانون را لمس خواهند کرد، روز پنجشنبه اکسل روداکوبانا(عامل حمله به کلاس یوگا) به اتهام قتل 3 دختر و چاقو زدن به 10نفر دیگر در دادگاهی در انگلستان حاضر شد تا از این طریق با اطلاعات نادرستی که در مورد هویت او منتشر و باعث اعتراضات خشونت‌آمیز شده بود، مقابله شود. در جلسه، قاضی اتهامات او را تفهیم کرد و درباره هویت او به رسانه‌ها توضیح داد و وی را بدون صدور قرار وثیقه در اختیار مرکز نگهداری از مجرمان نوجوان قرار داد. قرار است در ماه اکتبر وی بار دیگر در دادگاه حاضر شود.

  برچسب ها: قتل یوگا

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 13 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به کیک تولد چند طبقه به شکل دیزنی لند هانده ارچل بازیگر ترکیه ای +عکس/ مبارکا باشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
حضور امین حیایی در عروسی آقا رضا گلزار+عکس
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به میز غذای رنگارنگ و خوشمزه نعیمه نظام دوست با غذاهای خوشمزه +عکس/ نوش جان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی