جزئیات جدید افزایش سن بازنشستگی/میزان افزایش حقوق‌ها در بودجه 1403 اعلام شد

  شنبه، 04 آذر 1402 ID  کد خبر 363721
جزئیات جدید افزایش سن بازنشستگی/میزان افزایش حقوق‌ها در بودجه 1403 اعلام شد
ساعد نیوز: تصویب افزایش سن بازنشستگی، درخواست کانون بازنشستگان هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» از مجلس و دولت، آغاز به کار فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال کشور و بررسی و تبیین آیین نامه توسعه مشاغل خانگی در کمیسیون بانوان اتاق تعاون، در صدر اخبار این هفته حوزه کار و تعاون قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، در هفته جاری فاز دوم طرح رصد اشتغال و پایش اشتغال وزارت کار با امضای تفاهم نامه ای آغاز به کار کرد.

محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به لایه بندی تماس‌ها در سامانه رصد از ثبت 600 هزار تماس در سامانه خبر داد و گفت: در این جریان اولویت تماس با طرح‌هایی است که تسهیلات گرفته و پس از آن مجوز گرفته‌اند. مرکز تماس پایش از نیمه اول سال 1401 راه اندازی شد و می‌توان گفت از این تاریخ تاکنون 600 هزار تماس در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سامانه رصد اشتغال 21000 کاربر از همه دستگاه‌ها در تمام نقاط کشور دارد، ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی فاز دوم توسعه مرکز تماس سیاستگذاری بهتری در فضای اشتغال کشور صورت گیرد.

درخواست بازنشستگان «هما»از مجلس و دولت از جمله اخبار درصدر این هفته بود.

کانون بازنشستگان هما از دولت و مجلس خواسته تا ضمن پذیرش هویت مستقل برای صندوق بازنشستگان «هما» این صندوق را همچون صندوق بازنشستگان فولاد به عنوان یک صندوق مستقل و تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند.

جلال هاشم لو - مدیرعامل کانون بازنشستگان هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» با اشاره به وجود 13 هزار بازنشسته و 10 هزار کارمند گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که صندوق بازنشستگان «هما» تحت مجموعه وزارت کار قرار گیرد و امور حاکمیتی صندوق دست خودشان باشد ولی پس از رأی گیری به دلیل مخالفت رییس سازمان برنامه و بودجه تنها با اختلاف دو رأی به تصویب نرسید.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگان «هما» به صندوق بازنشستگی کشوری انتقال یافته و به هیچ‌وجه ادغام نشده است، ابراز امیدواری کرد: پیشنهاد کانون بازنشستگان هما مبنی بر قرار گرفتن ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان صندوقی مستقل به کمیسیون تلفیق بازگردد و در صحن علنی مجلس تصویب شود.

این هفته مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید اجرای طرح های طبقه‌بندی مشاغل را با وزارت کار دانست و گفت: در صورتی که در کارگاهی از طرح طبقه بندی مشاغل عدول شود یا انحرافی صورت گیرد، کارگر باید این موضوع را به اطلاع اعضای کمیته طبقه‌بندی مشاغل برساند.

وی همچنین گفت اگر شغل فردی سخت و زیان آور باشد، حق دارد بنا به اختیار خود درخواستش را به کمیته‌های بدوی ارائه کند و اعضای کمیته درباره سخت و زیان آور بودن شغل او تصمیم می‌گیرند و این مساله ارتباطی به کارفرما ندارد.

تصویب مصوبه افزایش سن بازنشستگی از سوی مجلس در صدر اخبار این هفته قرار داشت که با واکنش‌های بسیاری از سوی کارشناسان، کارگران و کارمندان مواجه شد. در همین راستا سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که مصوبه بازنشستگی مجلس از ابتدای سال 1405 به اجرا درمی‌آید.

به گفته وی طبق مصوبه مجلس افرادی که 28 و 29 سال تمام، سابقه بیمه دارند مشمول مصوبه نمی‌شوند.

این هفته در اجرای اصلاحیه ماده (182) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه بودجه سال 1403 کل کشور مشتمل بر هفت فصل از جمله احکام، سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی، سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و... تقدیم مجلس شد.

به موجب لایحه پیشنهادی بودجه 1403 سقف پاداش پایان خدمت کارمندان و کارکنان دولت مبلغ 520 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که همچون لایحه سال جاری در نظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه 1403 افزایش ضریب حقوق همه گروه‌های حقوق بگیر 18 درصد و حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری 20 درصد پیشنهاد شده و سقف خالص پرداختی‌ها در تمام کشور بیش از 65 میلیون تومان ممنوع اعلام شده است. همچنین کلیه برنامه‌های توسعه اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تصویب شورای عالی اشتغال می‌رسد.

پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران این هفته با هدف بررسی و ارائه گزارش استان ها و تبیین آئین نامه حمایت و توسعه مشاغل خانگی، بررسی شیوه نامه اجرایی تعاونی های خدمات اشتغال مردمی و بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در اتاق تعاون ایران برگزار شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (224 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس