کانتری گاردن، بزرگترین شرکت املاک سبز که باید بشناسید

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
کانتری گاردن، بزرگترین شرکت املاک سبز که باید بشناسید
کانتری گاردن (Country Garden) شرکت املاک و مستغلات چینی است، که در زمینه سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز زیرساخت‌های شهری و صنعتی، مدیریت مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری، توسعه املاک و مستغلات، مهمان‌نوازی و هتلداری فعالیت می‌نماید. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی تاریخچه این شرکت بپردازیم با ما همراه باشید.

داستان یکی از موفق ترین شرکت های حوزه املاک و یکی از سودآورترین کسب وکارهای آسیا و جهان از پسری شروع شد که در سال ۱۹۵۴ در بخش جنوبی چین به دنیا آمد. یانگ پسر یک کشاورز ساکن در استان گوانگ دونگ بود. یانگ دهقان زاده ای بود که در جریان سال های پس از اصلاحات در چین و دوران بعد از انقلاب فرهنگی این بخت را پیدا کرد که سخت کار کند و بختش را جدای از ارثیه کشاورزی خانوادگی، در دنیای املاک دنبال کند.

در هر طبقه از ساختمان مرکزی شرکت کانتری گاردن جملات مختلفی به دیوار زده شده است: «زندگی منصفانه نیست، به این حقیقت عادت کن. دنیا به میزان اعتمادبه­نفس تو اعتنایی ندارد. دنیا از تو انتظار دارد قبل از اینکه به خودت ببالی، کاری را به ثمر برسانی.» اینها جمله های نقل قول شده از بیل گیتس، از موسسان شرکت مایکروسافت است که هزاران کیلومتر دورتر از سیلیکون ولی، از دفتر مرکزی کانتری گاردن در گوانگ دونگ چین سردرآورده است. یانگ ۶۶ ساله یکی از ثروتمندترین مردان چین به تجربه دریافته است که در زندگی عدالتی وجود ندارد.

ساختمان کانتری گاردن

نشریه استرِیتس در مطلبی نگاهی به گذشته یانگ داشته و در بخشی هم از قول خود او در مورد دوران تحصیلش نوشته است: «خاطرم هست ۱۶ ساله بودم و حتی نمی توانستم از پس پرداخت هفت یوآن شهریه مدرسه برآیم و مجبور بودم برگردم سر زمین و کار کنم. خوشبختانه معلمم به خانه مان رفت و به پدرم گفت که من دانش آموز بدی نیستم و درس خواندن کار خوبی است.» او توانست با بورسیه ای برای پرداخت شهریه مدرسه و کمی هم خرج زندگی، درس خواندن را ادامه دهد. اما دوره انقلاب فرهنگی خیلی زود از راه رسید و دیگر کتابی در کتاب فروشی ها پیدا نمی شد. یانگ با هم کلاسی هایش به کهنه فروشی ها می رفتند تا دسته دسته کتاب های درسی قدیمی را بخرند و وقتی کار خواندنشان تمام می شد آنها را با کتاب های دیگر تعویض می کردند.

امروزه یانگ یک دبیرستان را در همان منطقه ای که در آن بزرگ شده بود اداره می کند، مدرسه ای که تحصیلات رایگان را برای فرزندان خانواده های تهی­دست فراهم می کند. از سال ۲۰۰۲ که این مدرسه تاسیس شد تاکنون بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز از آنجا فارغ التحصیل شده اند. او همچنین دو موسسه آموزش مهارت های حرفه ای تاسیس کرده است که تحصیل در آنها هم رایگان است.

تاریخچه کانتری گاردن

یانگ هم در شالیزارها کار کرده بود و هم دامداری ها، بعد از تجربه زندگی کشاورزی مدتی را هم به عنوان کارگر ساختمانی گذرانده بود. از ابتدا یک چیز برایش مشخص بود: زندگی به عدالت تقسیم نشده پس باید سخت کار کرد. سال ۱۹۹۲ بود که او در شهر شوند در گوانگ دونگ شرکت کانتری گاردن را تاسیس کرد. شرکتی که از صفر کارش را شروع کرد اما خیلی سریع توانست جای خودش را در بازار توسعه املاک، ساخت وساز، مدیریت زمین و هتل داری باز کند.

کانتری گاردن که در بازار بورس هنگ کنگ به ثبت رسیده است از سال ۲۰۱۱ و از سوی نشریه فوربز در فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ سهامی عام در دنیا قرار گرفته است. این شرکت در چین کاملا معروف است و البته تلاش دارد تا این شهرت را به دیگر کشورها هم بکشاند. نخستین پروژه برون مرزی این شرکت ساخت یک شهرک در مجموعه ای ۲ هزار هکتاری در جزیره اسکندر مالزی است: کانتری گاردن دانگا بِی. شروع این پروژه و میزان فروشش در روز اول در نوع خود رکوردی محسوب می شود. در نخستین روز پروژه شرکت کانتری گاردن توانست بیش از ۱,۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. حالا بیش از ۶ هزار نفر در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند و قرار است مالک و یا ساکن این مجموعه ساحلی شوند. دومین پروژه شرکت در مالزی هم پروژه موفقی از کار درآمد، ساخت و ساز مجموعه ای در سمینوی با نام دایموند سیتی در مرحله اولش در سال ۲۰۱۴ توانست ۷۰ درصد از واحدهایش را پیش فروش کند.
کار شرکت کانتری گاردن حالا در استرالیا هم دنبال می شود. پروژه این شرکت در شهر سیدنی فروش بسیار خوبی داشت. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۹۶ دستگاه آپارتمان در منطقه راید گاردن، ظرف مدت ۳ ساعت به فروش رفت و ۱۶۹ میلیون دلار به درآمد شرکت اضافه کرد.

پروژه کانتری گاردن

در سایت شرکت کانتری گاردن توضیح داده شده است که شرکت به سمت تمرکز بر روی بهره وری انرژی و شهرهای سبز حرکت می کند و به عنوان نمونه پروژه این شرکت در جزیره اسکندر مالزی قرار است شهری هوشمند باشد با زیرساخت متناسب با محیط زیست و نمونه ای از آنچه شهرهای آینده باید باشند. این شرکت به خاطر تاکید بر همین در کنفرانس «مسکن و توسعه شهری پایدار» موفق به دریافت جایزه «برنامه ریزی و طراحی مسکن جهانی» از سوی سازمان ملل متحد شد. این شرکت توانست با به روز کردن خود در مقاطع مختلف همگام با آنچه نیاز بازار است پیش برود. ابتدای کارش هم زمان با اوج تقاضا برای شهرنشینی و آپارتمان نشینی بود و ورود به حوزه ساخت و ساز این شرکت را وارد یکی از پرسودترین بازارهای جهانی کرد و حالا نوبت به آن رسیده است که با تمرکز بر روی شهرهای آینده و طراحی و ساخت ساختمان های سبز و متناسب با محیط زیست و البته با در نظر گرفتن بهره وری انرژی، با موج جدید شهرسازی همراه شود.

یانگ هویان

یانگ هویان دختر یانگ گائوکیانگ به خاطر میلیاردر شدن در جوانی مشهور است. هویان در سال ۱۹۸۱ در شهر شوند، همان زادگاه پدرش متولد شد. آن زمانی که پدرش کارش را در حوزه ساخت و ساز آغاز کرد هویان ۵ ساله بود. یانگ به عنوان مدیر یکی از شرکت های محلی حوزه ساخت و ساز مشغول به کار شد. سال ها از اجرای اصلاحات در چین و انقلاب فرهنگی این کشور گذشته بود و روزگار داشت راه خودش را می رفت. چین در میانه موج بزرگ شهرنشینی بود و نیاز به آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی روز به روز بیشتر احساس می شد. همراه با اوج گرفتن شهرنشینی و نیاز به ساخت و ساز، یانگ که سال ها تجربه کار در این حوزه را هم به دست آورده بود شرکت ساختمانی کانتری گاردن را تاسیس کرد. از ابتدا این شرکت تمرکزش را بر روی ساخت و مدیریت املاک و ساختمان های مسکونی گذاشت و بعد وارد حوزه هتل داری در شهرهای مختلف در سراسر چین شد. هویان همراه با شرکت پدرش بزرگ شد و قد کشید. یانگ همان طور که برای توسعه شرکت نقشه می کشید برای آینده شرکت هم برنامه هایی داشت، آینده ای که قرار بود به دست دخترش سپرده شود و برای همین بود که از نوجوانی و زمانی که هویان دانش آموز دبیرستانی بود او را با خودش به جلسات هیئت مدیره می برد.

یانگ هویان

هویان برادر بزرگ تری هم داشت که شاید گزینه اول جانشینی پدر به شمار می رفت اما برادرش سال ها قبل درگذشته بود و پس از مرگ او بود که یانگ عمده سهام شرکت را در سال ۲۰۰۵ به دخترش منتقل کرد. اما به میراث بردن این ثروت ناگهانی نبود. هویان که از سنین کم در جریان کسب و کار پدر بود و با آنچه در جلسات هیئت مدیره می گذشت آشنا شده بود، در ۲۳ سالگی و پس از اینکه مدرکش را از دانشگاه ایالتی اوهایو در رشته بازاریابی و تدارکات گرفت، توسط پدرش به استخدام شرکت درآمد تا به عنوان منشی شخصی او مشغول به کار شود. او در شرکت بر روی استراتژی های توسعه، برنامه ریزی سرمایه گذاری و برنامه ریزی پروژه کار کرد. هایان یک سال پس از به ارث بردن سهام پدر، سهام سه نفر از دیگر موسسان شرکت را هم خرید.

وقتی در سال ۲۰۰۷ شرکت کانتری گاردن، ۱,۶۵ میلیارد دلار در عرضه سهامش در بازار بورس هنگ کنگ به دست آورد، هویان یانگ در ۲۵ سالگی تبدیل به ثروتمندترین زن چین شد. این موفقیت بزرگ سبب شد تا در جریان عرضه سهام، سرمایه گذاران بزرگی از جمله لی گا کی، چنگ یو تونگ و برابرت کاک جذب این شرکت شوند. حالا خواهر کوچک تر هایان، به نام ژیئینگ هم وارد کسب و کار خانوادگی­شان شده و به عنوان مدیر اجرایی شرکت مشغول به کار است.

ماکت پروژه کانتری گاردن


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 حال و هوای غمزده خانه آیت الله آل هاشم در تبریز/ بی تو رنگ یأس دارد منزل و مأوای تو+عکس خاطره دوبلور معروف از سفرِ خاص شهید ابراهیم رئیسی و واکنش ایشان با دیدن تیپ متفاوت جوانان در مسجد استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس نگاهی به خانه ابدی شهید آیت الله رئیسی / نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد